Ga naar inhoud

Alternatief voor SS


*MiCheLle*

Aanbevolen berichten

Alle SS van gister ligt er nog.We hebben geen gedroogde kruiden/groentes meer erbij gegeven.Wel was echt al het hooi op.dus ze hebben zich vol gegeten aan hooi.Ik zak straks eens naar de winkel gaan en dan koop ik gewoon meerdere kleine zakjes van verschillende merken en dan kijk ik wel of ze iets lekker vinden.De balance neem ik ook mee en de burgess zal ik bestelllen en verder ziek ik wel wat ze hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel tegen waar ik uit kon kiezen.Ze hadden HFST,HF Select,SS,Care+ en het huismerk van intratuin.Ik heb voor nu Select meegenomen en ze vraten zowat de bakjes erbij op maar ik weet niet of ik dit wel goed genoeg vind om langere tijd te voeren.We zullen daarom ook nog naar andere merken op zoek gaan.Ik zag op de zak van Care+ staan dat het niet geschikt is vooor dieren die opgegeten worden.Dan denk ik wat zit daar dan in hemelsnaam in dat je je eigen konijn(als je dat al zou willen)niet meer kunt opeten wanneer je ze met Care+ voert?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja absoluut goed gelezen het staat aan de zij kant van de zak en dan onderaan.Er stond ongeveer niet voor dieren geschikt die bestemd zijn voor menselijke consumptie.Misschien dat iemand die het voert het hier neer wil zetten wat er precies staat?


 


De Select is erg lekker volgens de nijnen maar er word toch selectief gegeten want ik zag daarnet dat de harde biksjes waren blijven liggen,dus dat doen we verder maar niet.Gelukkig maar een klein zakje van 800 gram voor € 3,99 meegenomen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 1 van de nadelen van gemengd voer. En je weet dan ook niet wie wat nu precies eet (misschien eet 1 konijn alle 'lekkere' dingetjes op en de ander de biksjes). Ik zou 1 van de andere, echte bikssoorten proberen.

Wel apart dat ze SS niet lusten hè? Dat lees je hier bijna nooit. Gelukkig eten ze wel goed hooi, en ook die Hf select, dus zal het waarschijnlijk niet aan hun gezondheid liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 1 van de nadelen van gemengd voer. En je weet dan ook niet wie wat nu precies eet (misschien eet 1 konijn alle 'lekkere' dingetjes op en de ander de biksjes). Ik zou 1 van de andere, echte bikssoorten proberen.

Wel apart dat ze SS niet lusten hè? Dat lees je hier bijna nooit. Gelukkig eten ze wel goed hooi, en ook die Hf select, dus zal het waarschijnlijk niet aan hun gezondheid liggen.

Nou niet lusten ze krijgen het al maanden en het zijn al geen grage eters maar nu ineens het grootste gedeelte staan eerder ging wel alles op.Maar ze zijn kern gezond want als je ze zag eten van de Select die smiechten dat ging er in als koek.Maar ik bedacht me net dat ze misschien ook wel SS Mature zouden kunnen eten,dat heeft hele andere ingredienten dan de normale SS en ze zijn bijna 3 jaar oud nu.volgens mij moet dat best kunnen en is het proberen misschien waard en dat is makkelijk te krijgen in de winkels.En ik ga ze even helemaal geen extraatjes mer geven,geen groentes en kruiden alleen hooi en SS.Kijken wat er dan gebeurd.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ze niets extra's meer gegeven en ze ook niet meer op het gras gelaten.Dus alleen nog hooi en SS en ja hoor alles was schoon op.Dus toch gewoon te veel ander lekkers en dan laten ze hun brokjes staan :oops::$ . dan hoeven ook de 6 kilo die er nog staat(nog) niet weg te geven.:)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over de Care+ en niet voor menselijke consumptie, er is daar al eens een topic over geweest en iemand heeft het toen nagevraagd. Volgens mij was het een vrij onschuldige reden.

Ja dat topic heb ik gevonden maar het antwoord van de fabrikant vond ik niet echt overtuigend voor mij dan.Ik ga het niet voeren want ik voer het liefst zo natuurlijk voer mogelijk zonder toevoegingen en Care+ bevat dat voor mij teveel.Het valt voor mij om die reden helaas af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook heel weinig biks geven en dat aanvullen met luzerne. Hier krijgen ze 20 gr biks per twee en 100 gram luzerne. Dat houdt ze prima op gewicht.

Is vitakraft emotion niets? Ik voer het hier aan twee koppels, fijne biks, flinke staafjes waardoor ze goed moeten kauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ik toendertijd inderdaad die dat uitgezocht had van Care+. Loop nog wat achter met bijlezen, maar ben bijna bij ;) Ik heb de complete mail geloof ik nog wel ergens bewaard. Ik vond de verklaring in elk geval wel oke en ben nooit gestopt met het voeren van Care+. Mijn oudste dames zijn nu 3,5 jaar oud en doen het er nog altijd goed op. Ik hoef ze toch niet te eten ;)

Maar ben blij dat ze de ss weer eten! Toch te veel andere maagvullers dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad.En ik zal niemand afkraken hoor die het wel voert we hebben nu eenmaal allemaal andere criteria wbt voeding.Dat lees ik ook zo vaak op hondenfora daar schieten ze elkaar nog net niet af om de discussies over voeding.Ik heb hiervoor ook wat alles en nog wat gevoerd maar ben toen op advies overgestapt op SS en dat leek mij naar wat ik ervan leesde goed voer.De ingredienten en de vezels en geen onnatuurlijke zaken erin spraken me aan.Ze zijn geen grage eters maar aten het toch gewoon op en ik heb ze wbt gezondheid en vacht er enorm op vooruit zien gaan dus liever blijf ik erbij.Ik ben even helemaal gestopt met alle kruiden en gedroogde groentes en hou het voorlopig even op enkel hooi en SS en nu eten ze alles weer tot de kruimel op binnen een half uurtje.Waarschijnlijk was net dat beetje extra toch teveel en laten ze daarom hun brokjes staan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

(Michelle geloof me, als een van je konijnen zo ziek is dat hij echt geen biks meer wil eten, en je het advies krijgt om Care+ te proberen en dat er vervolgens als koek ingaat, dan ben je zo blij als een kind dat hij het eet!)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .