Ga naar inhoud

Lemon blaaszand?


Boefje

Aanbevolen berichten

Daar gaan we weer.. ik gaf Noellie en Lemon net groenten voor het slapen gaan en Lemon kwam niet op het eten af. Ik ga meestal eerst darmpjes voelen maar vond niks vreemds.. zette haar weer in de ren maar ze bleef maar rusteloos liggen en draaien en doen... ik pakte haar weer maar had moeite want ze rende telkens weg.. ik weer proberen buikje masseren.. merkte ik onderin dat het gevoelig was.. bij de blaas denk ik... ik zag dr staart omhoog gaan dus dacht oh nou gaat mijn been warm worden..maar voelde weinig... het plekje was erg pijnlijk. Ze trilde en knarsde met tandjes.. ik gaf haar klein beetje water en helaas had ik alleen nog overdatum metacam... beetje gegeven..ik wist het anders ook niet meer. Moet toch echt tot morgenvroeg wachten voor ik met haar naar dierenarts kan. Ik tilde haar weer in de ren en zag plakjes gelig zandachtig spul op mijn broek. Ik heb het in n buisje gedaan. Het lijkt inderdaad op blaaszand. Ik ben weer super gestrest en baal dat dit uitgerekend weer in de avond/nacht moet gebeuren... arm popje.. ik weet ook niet wat ik nu kan of moet doen... haar maar gewoon laten en morgenvroeg gelijk naar dierenarts...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet bij dierenarts geweest, zijn nog gesloten maar heb wel om de zoveel tijd bij Lemon gekeken. Moment dat ze in de ren terug zat gisteravond laat ging ze zich wassen. Ik had haar een paar likjes appelmoes gegeten en had voor de zekerheid een stukje wortel geraspt en een paar sprietjes loof wat nog aan wortel zat..de tuin maar in gegaan voor sprietjes gras en paardebloemblad..gek genoeg at ze alles gretig op. Noellie had ik afgeleid met andere helft van de wortel maar snel genoeg pakte Lemon deze af en begon daar van te eten. Ik verbaasde mij. Dus of de metacam werkte snel of ze had die rommel uitgeplast en voelde zich wat beter... later ging ik weer kijken zat ze flink hooi te eten. Ik geef haar nu geen bix.. want misschien is deze biks wel niet zo best. Gebruik het nog niet zo lang. Net weer gekeken. Ze lag rustig naast Noellie. Toen ze mij in de smiezen had was ze snel de kruiptunnel in gevlucht,dus alert is ze wel. Hopelijk valt het allemaal mee bij de dierenarts, maar het is even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou even kunnen kijken naar het calciumgehalte in de biks die je zelf geeft, in de betere biks zit de waarde rond de 0,6 %. Dan weet je of je het gewoon kunt geven of dat het misschien zinvol is over te stappen op een ander merk.


 


Hopelijk valt het allemaal mee bij de dierenarts. Succes bij de dierenarts! Het klinkt in ieder geval wel alsof het iets beter met haar gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij de dierenarts geweest. De dierenarts zei dat ik er vroeg bij was, hij had de blaas gevoeld. Ik heb nu antibiotica meegekregen tegen de blaasontsteking en metacam tegen de pijn.. en verder moet ik het even aan zien. Mochten de klachten niet overgaan dan wordt er een echo gemaakt. Hopelijk komt het niet zo ver.. want ik wil Lemon die ellende niet aan doen... en was alweer 45 euro kwijt..auw...  Dierenarts zei wel dat het door de voer kwam. Ik had al door dat het door de voer kwam.. vervelende is..ik had tijd terug hope farms supertrio besteld..maar was wat mis mee want mijn konijnen aten het niet. Bleek dat de fabrikant de luzerne te veel gebrand had ofzo. Kreeg ik nog een zak na die oude terug gestuurd te hebben..dus dat was goede service..helaas wilden ze dit ook niet eten.  anyways.. ik heb dus versele laga voer bij de dierenwinkel gehaald..leek op dat ouderwetse biks. Ik denk nou ja goedkoper en het zal wel goed zijn. Gisteren net een nieuwe zak gekocht ongeopend en dan krijg je dit..hahah nu heb ik twee zakken voer.. Ben nu aan het kijken wat ik nu dan maar ga halen voor de nijnen. Ik weet dat ze science selective graag eten..maar duuuuuuur... ik ga hier even kijken of daar wat meer over te vinden is. Dank je voor je reactie. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Boefje, je kan altijd een zak SS bij ons halen eventueel. En kan even kijken of onze konijnen de rest van jouw voer wel eten dan wil ik dat evt. wel overnemen :) stuur me anders maar even een mailtje als je daar belangstelling voor hebt.


 


Beterschap voor Lemon!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de beterschap wensen. Hoop echt dat ze zich gauw weer beter voelt..ik had net ook weer een bultje blaaszand opgeschept... maar misschien is dat beter omdat het dan eruit is? Ik heb zojuist al een zak ss in de dierenwinkel gekocht.. voorlopig geef ik zowel Lemon als Noellie even wat minder biks..Noellie moet op dieet want die maakt dr billen niet goed schoon. Nou heeft ze kloetjes gedroogd poep aan dr haartjes  wat ik er niet af durf te knippen.. en Lemon durf ik nu bijna geen biks meer te geven, maar ze eet het nu ook niet graag. Zie dat ze wel wil drinken maar doet het niet.. Ik heb haar net wat groenvoer gegeven zodat ze toch vocht binnen krijgt. Ga zo even naar de supermarkt om wat groentes erbij te halen. 


@ Dollie, wilde je net een berichtje sturen hier maar gaf aan dat je geen berichten meer kon ontvangen. Je mag het gewoon zo hebben hoor. Anders is het toch weggegooid. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .