Ga naar inhoud

ervaringen haakjes en kiezen trekken


NaOomkuuHh

Aanbevolen berichten

Konijn dwars op een handdoek zetten, met kont op de middellijn. Handdoek over hem heen vouwen. Als je nu schrijlings over hem heen gaat zitten, kun je de handdoek dicht houden met je knieen. Konijn kan niet achteruit of ofzij. Dan heb je twee handen vrij om zijn bek open te doen en medicatie toe te dienen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is redelijk goed gelukt.

De eerste spuit ging er goed in zonder te knoeien. Hierna heeft hij zich los gewurmd. De tweede spuit ging er in met wat knoeien, maar dat heeft hij denk ik wel binnen gekregen toen hij zich erna heeft gewassen.

Hij vond het absoluut niet leuk, maar het moet nou eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het idee dat het een combinatie is geweest van 'niet snel hoeven eten want de rest kan er toch niet bij' en de rui. Hij had namelijk ook klitten bij zijn kont door de rui gok ik en ik heb een paar kettingkeutels zien liggen.


 


Ik ben van plan om bij de volgende rui periodes hem regelmatig te kammen, maar misschien is het ook slim om hem dan regelmatig wat ananas sap te geven. (En bas ook, hij heeft best lang haar namelijk) Maar om daar voor iedere keer een hele ananas te kopen.... Kun je ananas sap invriezen en het daarna nog aan konijnen geven??


 


Hij eet overigens nog steeds niet heel snel en laat nog steeds af en toe zijn voer staan, wel minder lang als voordat we naar de DA gaan. Maar hij eet echt heel erg veel hooi en ook goed groenten en gras, is verder actief en vrolijk, dus ik geloof niet dat er echt iets is.


Pijnstilling en ciseral ben ik vandaag mee gestopt om te kijken of ik verschil zie met wanneer ik het wel geef, maar tot nu toe geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vries het altijd in. Inderdaad in die zakjes waar je ook ijsblokjes mee maakt. Kun je heel handig elke keer een klein beetje laten ontdooien. Je moet alleen na het ontdooien even opletten dat het ook niet meer heel koud is. Ik weet alleen niet hoe lang je dat kan bewaren. Ik probeer het altijd in een paar weken op te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .