Ga naar inhoud

Konijn ademt zwaar


Celestial14

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,


 


Ik ben al veel te lang niet meer op dit forum geweest en vind het spijtig om dan met zo'n negative post terug te komen, maar mijn konijn is plots ziek en ik herken de symptomen absoluut niet. Ik heb zo veel slechte ervaring uit het verleden met konijnen die heel plots ziek worden en veel te jong sterven, dus ik weet niet in hoeverre ik me nu weer zorgen moet maken.


 


Sinds zondag is mijn konijn zich gaan verstoppen in haar nest, en dan wist ik dat er iets mis was. Sindsdien eet ze nog wel een beetje vers voedsel (niet zo veel, ze is al wat gewicht kwijt) en ze drinkt enkel als ik het haar aangeef. Ze ademt heel zwaar, dat is wat me vooral opvalt. Voor de rest is ze nog heel alert, ze houd nog steeds van een knuffel, ze geeft nog likjes, enz...


 


Ik maak me zo'n zorgen - gaat dit met goeie zorg vanzelf weer over?


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo ben je nog niet naar de dierenarts geweest? Je ziet toch dat het niet goed gaat?

Het zou kunnen dat het met goede zorg weer over gaat maar dan zou ik eerst maar eens beginnen aan die goede zorg in plaats van dagenlang een beetje gaan zitten afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig wil ik niet naar de DA gaan - ik ben al verscheidene keren geweest naar een van de dierenartsen die via dit forum wordt aangeraden, en daar hebben ze me nooit kunnen helpen...ik heb niet de middelen om ergens anders te proberen.


 


Omdat het nog redelijk gaat, probeer ik ze er voorlopig zelf bovenop te krijgen...


 


Maar het is frustrerend als je niet weet wat er mis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me overduidelijk dat je konijn ziek is en dringend medische hulp nodig heeft. Is er geen andere arts in de buurt? Dat er geen konijnkundig kruisje achter staat hoeft niet meteen te betekenen dat ze er geen jota van begrijpen. Alle dierenartsen hebben een jarenlange medische studie gehad, dus het zijn geen onwetenden lijkt me.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij er nog een andere goede dierenarts is in regio Antwerpen...

 

Ik ga altijd bij de Blauwe Ark (Oud-Turnhout) en kom daar telkens zeer teleurgesteld van terug (heb er twee konijnen verloren - en bleef enkel met meer vragen achter)

Ik twijfel of dit een serieus topic is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit echt met open mond het topic te lezen...


De titel alleen al doet me vermoeden dat het konijn of acuut medische hulp nodig heeft, of in de komende uren/dagen gaat overlijden. Ga alsjeblieft naar een dierenarts! Dan weet je in ieder geval dat je alles gedaan hebt wat je kon doen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien deze da? Op de site staat iig dat ze kennis hebben van konijnen ed. http://www.isabellevandessel.be/index.htm

en hier zou ook tenminste 1 da werken die ervaring heeft met konijnen. http://www.konijnenkliniek.be/

Een lid van hier dat ook problemen had met een da uit de provincie Antwerpen gaf aan dat de dierenarts praktijk van de 2e link wel een goede da was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .