Ga naar inhoud

Beaphar Timothy hay


Shewolf

Aanbevolen berichten

Ik heb Timothy hay gekocht wat toch een eerlijke prijs van €5,85 bevat


 


Zo ziet dat eruit


 


oiyjkp.jpg


 


11haovr.jpg


 


 


en dit is het timothy hay dat ik gekregen heb van de vertegenwoordiger van science selectieve (dit hooi kan ik helaas niet)


 


15x8vb4.jpg


 


 


schandalig gewoon!


 


trouwens ben erg fan van Fibafirst wat ik ook gedoneerd heb gekregen :)

aangepast door Evee
aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een klachtenmail gedaan naar het bedrijf zelf.


 


ik heb dit nog nooit gedaan( klacht) maar dit vond ik echt niet normaal.


 


trouwens


 


mijn konijnen eten niet, maar VRETEN... ik kan 2 x per dag hun bakje vullen!


 


maar hooi ... buiten de timothy en fiba first nope!


 


en klopt het dat konijnen veel drinken?


 


Halve liter vocht per dag


aangepast door Evee
aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ziet er niet echt top uit nee.. irritant daarnaast ook want dan valt het hier altijd uit de hooibal en hooiruif. ook veel stoffiger als gewoon hooi. ik haal het sinds deze maand bij de boer en ben dik tevreden. veel beter, ze eten veel meer en het scheelt gewoon echt wel veel geld.


 


mijn 2 konijnen drinken samen 1 standaard formaat flesje leeg.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kleine rex dwerg die in zijn eentje ongeveer 2 soms 3 bakjes water per dag drinkt.

Ik zou Nutella gewoon wat minder voer geven, zodat hij als hij honger heeft wel hooi moet eten. Volgens mij geef je namelijk best wel veel voer als je zegt dat je hun bakje 2 keer per dag vult. Een goede hoeveelheid is ongeveer 20 gram biks per kilo lichaamsgewicht.

Maya mag nog wel wat meer voer, omdat ze nog jong is en in de groei.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei tegen mij dat ik twee x per dag het kommetje mocht vullen zolang ze intussen hun hooi (2 handen vol) opaten omdat hij zo sterk afgevallen was. En dat gebeurd vandaar.


 


ik heb een mail terug gehad van beaphar om de batch en vervaldatum door te geven


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een nieuwe zak van beaphar en een " snoep" als compensatie.

Ik heb al zoveel soorten geprobeerd omdat ze geen hooi eten en deze wel maar in 3 dagen was m'n zak leeg van 1 kg omdat er gewoon niet genoeg vezel in zat.

Wie weet heb ik pech maar bijna 6€ voor wat stof vind ik absurd. Ik heb ze dat ook uitgelegd en gezegd dat ik het gerust wil proberen met hun compensatie zak en hun liet weten hoe dit beviel.

Ik zie enkel nu het verschil tussen die van science selectieve en beaphar en dat is gigantisch. Maar wie weet valt de volgende zak wel super mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm z'n gewicht. Hij is 300 gram bijgekomen dat was goed maar hij mag nog wat meer ivm meer verbranden buiten. Hij weegt nu 2,5 kg wat voor een haaskonijn nog wat licht is.

Hij krijgt smorgens wat science selectieve gemixt met beaphar en cuni Sensitive van versele laga en een handvol terra junior ivm de vezel.

Maar deze mix is maar 20 tot 30 gram zwaar dus niet van elk 20 gram ofzo natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik niet van het hooi in plastic pakken. Ieder zijn ding natuurlijk. Je had kunnen weten dat er af en toe nog slechtere kwaliteit in zit dan er meestal al in zit. Het hooi is gewoon niet vers en niet lang. Haal het bij een boer, dan heb je daar geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .