Ga naar inhoud

Bijten


bunbun beauty

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Inderdaad zoals Lienappelsien misschien zegt.


 


Ik heb een voedster die af en toe ook gigantisch knorrig is naar mij toe, zij valt dan aan met haar nagels.


Het komt alleen voor als ik op haar territorium kom zoals in haar hok/kooi, het kleed en in de ren. 


Als ik haar dan op 'mijn territorium' zet zoals de bank o.i.d. dan is ze weer poeslief...


Ze heeft dit in vlagen, ik noem het maar 'haar' periodes :P


 


Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed hoe je een konijn zoiets afleert (behalve castratie dan) ben wel benieuwd!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu ondertussen al opgelost ;) ze mag gewoon niet meer op de bank, t boefje probeert het wel steeds als wij ons even omdraaien maar na een blik en soms een strenge "Caramel!" is ze dr meestal weer vanaf. :P

Op het moment bijt ze wel weer maar dat is omdat ze dr medicijnen niet meer wil eten en we het naar binnen moeten dwingen, maar dat is natuurlijk logisch.. Daarom heb ik nu standaard dikke handschoenen aan om dr vast te houden en mn vriend staat in de aanslag met het spuitje. Daarna krijgt ze een carnberry en is alles weer regenbogen&zonneschijn en zijn we weer aardig. (Maar we blijven wel verdacht, en worden goed in de gaten gehouden door madame. Vooral als ik met die handschoenen aan aan kom lopen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de berichten van na mijn laatste post nu pas :$

Fijn dat het op een simpele manier is opgelost!

Ze weten het altijd precies hè wanneer ze weer 'aan de beurt' zijn ;) Pluk, 1 van mijn schuwe konijnen, is de laatste tijd redelijk tam geworden(!) Maar een paar maanden terug heb ik haar tijdens het schoonmaken van de ren onverwachts (voor haar dan) gepakt om haar te knippen en te wegen (ze laat zich niet aaien, dus ik moet haar bij zoiets altijd vangen). Omdat ik haar toen compleet verraste laat ze zich sindsdien niet meer zien bij het schoonmaken van de ren... Bij het voeren heeft ze een grote stap gemaakt qua schuwheid, maar als ik kom schoonmaken is ze nu heel alert. Dat heeft ze dus blijkbaar echt onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, soms is het net alsof ze een radar er voor hebben. :lol:

Maar bij schuwere konijnen is het helemaal drama idd, ik weet nog wel dat wij om de dag duplo injecties moesten halen met Black Jack... als ie ook maar door had dat we met de vervoers box bezig waren geweest... Dan zat meneer gelijk onder de tv-kast en denk maar niet dat ie daar met lieve woordjes of een snoepje onder vandaan te krijgen was hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha

Achteraf belonen met iets lekkers zou hier ook geen zin hebben, of iets lekkers aanbieden tijdens het knippen of zo ook niet. Ik lees hier wel eens dat bij sommigen dat werkt. Mijn nijnen houden heel erg van hun eten en groenten enz, maar als ze me op zo'n moment aan zouden zien komen met iets lekkers zie je ze ook kijken van 'je denkt toch niet dat ik gek ben?'

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .