Ga naar inhoud

Mijn konijn gedraagt zich niet zoals gewoonlijk.


kwispertje.

Aanbevolen berichten

Ik zou inderdaad nu nog naar de dierenarts gaan. Een konijn dat stilletjes op een plek ligt en (bijna) niet eet kan erg ziek zijn. Prooidieren laten het niet snel merken dat ze wat hebben, dus zodra ze het wel laten zien is het al wat langer aan de gang. Het is belangrijk dat je konijn blijft eten, want de darmen kunnen best snel stil komen te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een reden om de dierenarts te bezoeken! Ik zou gaan rond bellen waar je nog terecht kan zodat hij geholpen kan worden. Niet eten en de hele dag stil zitten is meestal geen goed teken en daar kun je niet te lang mee wachten. Een konijn wat niet eet heeft hulp nodig. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets ten nadele van TS en meer in z'n algemeenheid..... maar als je konijn er al een hele dag zo bij ligt (van de ochtend tot aan 8 uur in de avond schijnbaar) dan bel je toch eerst de DA in plaats van een berichtje op een 
konijnenforum te plaatsen?? Of zie ik dit verkeerd??

 

 Misschien moeten we maar een Bunny Bunch "Quick Guide to Rabbits"  ontwikkelen welke verplicht meegegeven moet worden bij de aanschaf van een konijn via fokkers, dierenwinkels en dierenopvang centra...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook benieuwd hoe het nu gaat. Want het klonk of het konijn meteen hulp nodig had. Idd weet de gemiddelde mens zo weinig over konijnen dat het frustrerend is want waarom begin je er dan aan? Nou dat komt waarschijnlijk omdat men er zo weinig vanaf weet. Ik zou het fijn vinden als iedereen die een konijn aanschaft een a4tje met info meekreeg. Dat is dan net een soort verzekering, net als wanneer je een auto koopt want zonder die info, wordt je konijn waarschijnlijk niet oud. Ik hoop dat het konijn nog leeft. En toch knappen ze soms ineens wonderbaarlijk genoeg vanzelf op. Gelukkig maar, anders dacht men misschien dat konijnen maar een of twee jaar oud kunnen worden. Ik hoop dat we nog iets horen van Ts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suf he...maar ik krijg een trollie gevoel...anyways...van het goede uitgaande...ik hoop dat er niets ernstigs is gebeurd en dat TS ergens de tijd vandaan kan halen om even te laten weten of hij/zij naar de DA is geweest en hoe de bunnie het doet! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik denk wel eens, het zou kunnen dat iemand minderjarig is en nog bij zijn/haar ouders woont. En dat die ouders beslissen of ze naar de dierenarts gaan of niet. Als het dan niet mag, zijn er twee mogelijkheden, het konijn sterft en misschien durft men dat dan niet meer te melden. Of het konijn overleeft maar mag ook vandaag niet naar de dierenarts. En durft men dat hier niet meer te vermelden. Maar er zijn natuurlijk nog wel meer mogelijkheden hoor. Misschien is het konijn dood en is Ts te verdrietig om te reageren. Het gebeurt iig wel vaker dat iemand iets vraagt en weer verdwijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook het allereerste bericht van TS hier, gebeurt geloof ik wel vaker dat iemand zich aanmeld en vervolgens eigenlijk nooit meer wat laat horen. Heb van een van de moderators wel eens begrepen dat er weet ik het hoeveel accounts zijn maar maar aantal is ook actief op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS heeft vast een goede reden voor het feit dat hij/zij hier nog geen bericht heeft geplaatst. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je dier doodziek is en je hem uitgebreid moet verzorgen je wel iets beters te doen hebt dan op BB te 'klessebessen'. Daar wordt je konijn niet beter van. 


Of misschien is hij of zij wel door aliens ontvoerd en zal er nooit meer een bericht op welk forum dan ook verschijnen, je weet het niet. 


Je kunt wel van alles aannemen en je beledigd voelen, maar je weet niets van de TS af. Daarnaast is het ook nog hartstikke zinloos.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Al kun je je bericht dan ook toepassen op de openingspost. Wat doe je op een forum als je konijn al de hele dag doodziek is ;) Je zou zeggen, hup naar de dierenarts!


Lang niet iedereen heeft, jammer genoeg, de basiskennis als een konijn niet eet of er al de hele dag in een hoekje stil bij ligt te weten dat je snel naar een dierenarts moet. Ik denk ook bijna dat TS dat niet bedenkt uit zichzelf omdat dit topic ook bij gedrag staat en niet bij gezondheid. Of het is per ongeluk hoor maar misschien denkt TS dat het raar gedrag is gezien ook de titel van dit topic.


 


Maargoed verder is het inderdaad onzinnig te discussiëren of we hier nog iets over horen. Ik vind zoiets als Ainariel aangeeft wel een optie. Om de boel een beetje 'schoon' te houden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook niet zo gek hoor. Dat wij nou elke minuut op BB zitten wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet (zeker niet in het begin). Zoals Babbely zegt kan het heel goed zijn dat TS het door alles heel druk heeft. Of het konijntje heeft het niet gered... Kan me best voorstellen dat je dan even niet op een forum zit te wachten...

Edit: hm, ik zie dat Anjo inmiddels ook al gereageerd heeft. Het worden nu wel heel veel off topic berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met je eens, Anjo, maar ik lees wel vaker dat men beledigd is omdat iemand niet snel genoeg reageert om hun advies.  Wij kunnen gewoon niet weten wat de TS aan het doen is. En zoals al een paar keer eerder is gezegd hier, kan het konijntje overleden zijn. Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dan zo min mogelijk in de buurt willen komen van alles dat met konijnen te maken heeft. Tijdelijk, in ieder geval. 


Misschien komt er vanavond nog een bericht, of morgen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het jammer dat als je je eerste konijn koopt je vaak amper weet waar je op moet letten qua ziekte..ik denk dat ik helemaal in het begin ook pas me begon in te lezen over ziektes en de gevoelige darmen van konijnen, toen ik ermee geconfronteerd werd. Dat is eigenlijk wel sneu want je weet dan nog niet dat je geen kostbare tijd mag verliezen met twijfelen of opzoeken, en dat een nijn echt snel kan sterven als je de symptomen niet herkent. Hier in dit geval leek het me nu wel echt ernstig en vrij duidelijk dat je geen hele dag kon wachten, maar soms is het al mis als ze gewoon wat stiller zitten wezen en niet direct op eten afkomen...een leek qua konijnen vindt dat misschien nog niet heel alarmerend. En op weinig plaatsen zeggen ze erbij dat je best meteen naar de DA rent als je nijn niet meer wil eten. Ik hoop dat het goed afloopt in dit geval!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .