Ga naar inhoud

Leyla is ziek


Charita

Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat er is, maar normaal is leyla als eerste buiten als ik alles open doe.

Ze zit nu maar zielig in een hoekje, wil geen koekjes of snoepjes hebben, ik mag niet aan haar buik komen.

ze heeft al een tijdje keutels met haar ertussen dus ik vermoed een verstopping.

om 14:15 moet ik bij de dierenarts zijn.

Sorry dat ik nog niks concreets heb maar ik maak me heel erg zorgen en moest het van me af schrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zit ze buiten? Je kan haar het beste even warm zetten. Voel anders even of ze nog goed warm aanvoelt. Meestal koelen ze vrij hard af met gas of andere buikproblemen. En dat bevorderd de werking van de maag en darmen niet. Daar gaan ze alleen maar trager door werken. (Misschien wist je dit al hoor, dan sorry)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gevoeld, ze is nog warm.

En als ze binnen moet, moet ik nog snel een kooi kopen ook want ik heb alleen een buiten hok.

Ze zit nu in een dikke laag stro, achter plexiglas, gelukkig is t niet zo koud maar ik hou haar scherp in de gaten tot we gaan.

Wat kan een uur lang duren in zo een situatie.

vanmorgen liep ze nog gewoon rond, dus ik hoop dat ik idd op tijd ben

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte bij de DA. Het is wel handig iets in huis te hebben, desnoods een panelen rennetje mocht je konijn ziek zijn/worden en toch binnen moeten dat dat ook kan. Als ze ziek zijn kunnen ze zichzelf moeilijk op temperatuur houden. De DA zal haar wellicht ook wel even temperaturen om te kijken of ze nog goed op temperatuur is. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leyla heeft gas en had al onder temperatuur, het is maar een klein bolletje.

ze heeft een injectie pijnstilling gehad en een injectie om t eten door te laten vloeien.

Verder heb ik carprofen drops en cisaral drops en dwangvoeding, maar ze heeft inmiddels gegeten en gedronken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze begon meteen gulzig te drinken, en ik moet zeggen: biks eet ze nog niet, maar ze begon wel meteen aan de andijvie en muesli wil ze ook graag hebben.

Het kan me nu even niet schelen wat ze eet, als ze maar eet.

Het was wel even chaotisch, moest heel snel een binnenkooi gaan kopen en renpanelen uit de tuin rukken. Maar ze zijn lekker aan het ontdekken, ze is door de pijnstilling nu weer helemaal de oude Leyla. Nu maar hopen dat ze zo blijft en hopen dat het niet te warm voor ze is binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in november Guus van buiten naar binnen gehaald en dit is prima gegaan. (de temp is nu nog niet veel kouder dan toen) Hij is overigens wel enorm in de rui geweest daarna, wel iets om even in de gaten te houden ivm de haren die ze dan binnenkrijgen…

Daarnaast kan Leyla het nu maar beter even te warm dan te koud hebben lijkt mij.

Hoe gaat het met Kyra? Niet zo'n last van stress door alle veranderingen en haar zieke zusje?

Hopelijk blijft het zo goed gaan met Leyla, ik duim ervoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Kyra gaat t super, tis een stressnijn maar t verhuizen ging heel soepel. Ze ging meteen verkennen en dr zus accepteerde ze meteen weer.

Neutrale ruimte ook nog natuurlijk.

Kyra is gek op kruidenmuesli en heeft er ook wel van gegeten, maar normaal is t elkaar wegduwen bij het bakje. Maar Kyra laat Leyla nu rustig eten, heel lief.

Voel me alleen een beetje schuldig. Ik heb een 1.20 kooi gehaald met een rennetje erom, maar ik kom net niet aan 2 vierkante meter. Dus ze zullen het tot het voorjaar helaas met wat minder ruimte moeten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach welnee joh. Een wintervacht is niet in drie dagen weg. Mijn konijnen gaan als ze weer beter zijn altijd gewoon weer naar buiten en dat heeft echt nog nooit voor problemen gezorgd. Wil de dierenarts niet tegenspreken natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat wel wat overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .