Ga naar inhoud

kerstboom


imke05

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Aangezien dit mijn eerste kerst wordt met konijn even een vraagje.

Ik zet altijd een kerstboom neer maar is het schadelijk voor konijnen als ze daar aan gaan knagen?

Weet namelijk zeker dat spook dat gaat doen hahaha

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel naaldtakjes eten is voor een konijn niet goed - sommigen konijnen krijgen geen last, maar over het algemeen is het niet zo gezond voor ze. Toch hebben kerstbomen vaak wel een enorme aantrekkingskracht op konijnen, dus als ik een tip mag geven; zet je kerstboom op een verhoging waar je konijnen niet bij kunnen.

(Ik had vorig jaar een enorme kerstboom, maar dit jaar zal ik toch een kleinere moeten nemen en hem op een tafeltje/krukje zetten, met twee van die hupsels in huis.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zei mijn collega ookal! vond het zo stom haha.

Ik kijk altijd zo uit naar de kerst. Maar ik heb echt geen idee hoe ik het ga oplossen voor de nijntjes! We hebben wel al besloten dat het kerstdorp er dit jaar maar niet komt.. Maar ik kan niet zonder goed ruikende echte kerstboom hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerstbomen (sparrenbomen) op zich zijn niet giftig, maar de bomen die je kunt kopen om in huis te zetten zijn wel met chemische middelen behandeld, en daardoor dus wel giftig. Het is dus aan te raden ze op een (hoge) plek te zetten waar je konijn niet bij kan, en regelmatig de naalden weg te halen. Of je zet er een hekje om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties. Een nep boom gaat echt tegen mijn kerst principes in dus heb inmiddels een kist op de kop getikt waar de boom mooi hoog op kan komen te staan. En laten we hopen dat de aantrekkingskracht voor spook niet al te groot is. Anders moet de ren er maar omheen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zei mijn collega ookal! vond het zo stom haha.

Ik kijk altijd zo uit naar de kerst. Maar ik heb echt geen idee hoe ik het ga oplossen voor de nijntjes! We hebben wel al besloten dat het kerstdorp er dit jaar maar niet komt.. Maar ik kan niet zonder goed ruikende echte kerstboom hoor.

Toch een nep kerstboom en dan maar dagelijks sprayen met dennengeur? :wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zat ik aan te denken maar die is even laag als ons tv meubel en daar komen ze met gemak bij/op. Maar denk dat ik die haal en het zo een kerstboom kleed gekocht. Dat scheelt hopelijk al wat. Mocht het echt niet lukken dan word het toch echt een ren er om heen. Misschien met lampjes als ze daar niet aan knagen haha. Monstertjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super goed onderwerp! Ik heb ook al hard zitten denken over de plaats en soort van de kerstboom. Toevallig heb ik nog zo'n ikea tafeltje en daar moet de boom bovenop, nu past de neppert daar niet op dus heb ik vandaag alvast een mini nordman gekocht met kluit. Nog een paar dagen acclimatiseren in de berging en dan zou de naalden uitval zo min mogelijk zijn aldus de dame uit de winkel. Fingers crossed dat de boom en de nijns oud & nieuw overleven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kerstboom staat! Toch maar een ren om gedaan voor de zekerheid.

Mars vind het interessanter dat de stoel nu op een andere plek staat dan dat er opeens een mega boom in de woonkamer staat. Heel erg grappig. Hij heeft gesnuffeld en dat is het.

Over een half uurtje kan Muf weer vrij rondlopen dus ik ben benieuwd wat zij er mee doet. =)

Jullie al kerstboom ervaringen opgedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier staat de boom, wel op een kistje van 40cm hoog. Meneer snuffelt heel de dag er wel aan maar eet geen naalden. Terwijl er met het opzetten echt genoeg lagen. Ook hier is het interessanter dat er ineens een kastje weg is en hij achter de kerstboom kan liggen. Nieuwe favoriete plek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .