imke05 Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Hallo allemaal,Aangezien dit mijn eerste kerst wordt met konijn even een vraagje.Ik zet altijd een kerstboom neer maar is het schadelijk voor konijnen als ze daar aan gaan knagen? Weet namelijk zeker dat spook dat gaat doen hahaha Alvast bedankt voor de reacties Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleintje Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Teveel naaldtakjes eten is voor een konijn niet goed - sommigen konijnen krijgen geen last, maar over het algemeen is het niet zo gezond voor ze. Toch hebben kerstbomen vaak wel een enorme aantrekkingskracht op konijnen, dus als ik een tip mag geven; zet je kerstboom op een verhoging waar je konijnen niet bij kunnen. (Ik had vorig jaar een enorme kerstboom, maar dit jaar zal ik toch een kleinere moeten nemen en hem op een tafeltje/krukje zetten, met twee van die hupsels in huis.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ik zou het niet doen, is niet erg goed voor ze zoals hierboven al gezegd. Neem een nepperd die geen naalden verliest en zet hem lekker hoog. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Inderdaad ook een neppe boom hoog zetten, Bram begreep vorig jaar niet dat ie niet echt was... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleintje Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ik had zelf wel een echte, maar wel een met kluit, die ik bij een plaatselijke kwekerij heb laten uitsteken. Dus niet een boom die al weken in een netje staat te wachten bij het tuincentrum. Dat scheelt enorm veel naalden. (Ik veegde ook elke dag even, maar het was echt nauwelijks nodig.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ik zit met precies het zelfde hier alleen mars springt ook echt overal op dus het moet wel heel hoog zijn dan... En ik wil er ook geen ren om heen zetten.. Ben benieuwd hoe het hier zal lopen. Anders moet ik toch wat gaan verzinnen! Ben er nu al te druk mee bezig haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Anders een kerstboom aan het plafond? https://www.google.be/search?q=kerstboom+plafond&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NneXUquBOoG50QW-nICoCA&ved=0CDoQsAQ&biw=1366&bih=642#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LREXMkmAackbaM%3A%3Bucp3-ivlS3qvrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F12%252Fkerstboom.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252F2010%252F12%252F27%252Fkerstboomverkiezing-and-the-nominees-are%252F%3B375%3B500 :he: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamper2011 Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Wat origineel! Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamperlove Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Haha die kerstboom ! Goed idee hahaha ;p Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 was er ook al mee bezig want dit word ook me eerste kerst met een konijntje ik zet hem misschien niet eens op veelte veel gedoe met die ballen heb er al 5 laten vallen:P denk dat ik de ren versier met wat kerstballen eraan;) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 29 november 2013 Delen Geplaatst: 29 november 2013 Anders een kerstboom aan het plafond? https://www.google.be/search?q=kerstboom+plafond&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NneXUquBOoG50QW-nICoCA&ved=0CDoQsAQ&biw=1366&bih=642#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LREXMkmAackbaM%3A%3Bucp3-ivlS3qvrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F12%252Fkerstboom.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252F2010%252F12%252F27%252Fkerstboomverkiezing-and-the-nominees-are%252F%3B375%3B500 :he:Dit zei mijn collega ookal! vond het zo stom haha.Ik kijk altijd zo uit naar de kerst. Maar ik heb echt geen idee hoe ik het ga oplossen voor de nijntjes! We hebben wel al besloten dat het kerstdorp er dit jaar maar niet komt.. Maar ik kan niet zonder goed ruikende echte kerstboom hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 november 2013 Delen Geplaatst: 29 november 2013 Kerstbomen (sparrenbomen) op zich zijn niet giftig, maar de bomen die je kunt kopen om in huis te zetten zijn wel met chemische middelen behandeld, en daardoor dus wel giftig. Het is dus aan te raden ze op een (hoge) plek te zetten waar je konijn niet bij kan, en regelmatig de naalden weg te halen. Of je zet er een hekje om. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 29 november 2013 Delen Geplaatst: 29 november 2013 Wij zetten binnen niet eens kerstboom op, geen echte en geen neppe, want ik weet 1000% zeker dat kleine poes er binnen no time in zit. We hangen fijn buiten in de boom wat lampjes :-D Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imke05 Geplaatst: 30 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2013 Dankjewel voor jullie reacties. Een nep boom gaat echt tegen mijn kerst principes in dus heb inmiddels een kist op de kop getikt waar de boom mooi hoog op kan komen te staan. En laten we hopen dat de aantrekkingskracht voor spook niet al te groot is. Anders moet de ren er maar omheen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nalapuk Geplaatst: 30 november 2013 Delen Geplaatst: 30 november 2013 Dit zei mijn collega ookal! vond het zo stom haha.Ik kijk altijd zo uit naar de kerst. Maar ik heb echt geen idee hoe ik het ga oplossen voor de nijntjes! We hebben wel al besloten dat het kerstdorp er dit jaar maar niet komt.. Maar ik kan niet zonder goed ruikende echte kerstboom hoor.Toch een nep kerstboom en dan maar dagelijks sprayen met dennengeur? :wink2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 1 december 2013 Delen Geplaatst: 1 december 2013 Haha is toch anders! We zijn nu aan het zoeken naar een tafeltje of iets waar het op kan komen te staan. Komt vast allemaal goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 1 december 2013 Delen Geplaatst: 1 december 2013 bij Ikea lack tafeltje 5 euro of 1 van 7,50 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 1 december 2013 Delen Geplaatst: 1 december 2013 Ja daar zat ik aan te denken maar die is even laag als ons tv meubel en daar komen ze met gemak bij/op. Maar denk dat ik die haal en het zo een kerstboom kleed gekocht. Dat scheelt hopelijk al wat. Mocht het echt niet lukken dan word het toch echt een ren er om heen. Misschien met lampjes als ze daar niet aan knagen haha. Monstertjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mi3k Geplaatst: 3 december 2013 Delen Geplaatst: 3 december 2013 Super goed onderwerp! Ik heb ook al hard zitten denken over de plaats en soort van de kerstboom. Toevallig heb ik nog zo'n ikea tafeltje en daar moet de boom bovenop, nu past de neppert daar niet op dus heb ik vandaag alvast een mini nordman gekocht met kluit. Nog een paar dagen acclimatiseren in de berging en dan zou de naalden uitval zo min mogelijk zijn aldus de dame uit de winkel. Fingers crossed dat de boom en de nijns oud & nieuw overleven!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nemolientje Geplaatst: 7 december 2013 Delen Geplaatst: 7 december 2013 De kerstboom staat! Toch maar een ren om gedaan voor de zekerheid.Mars vind het interessanter dat de stoel nu op een andere plek staat dan dat er opeens een mega boom in de woonkamer staat. Heel erg grappig. Hij heeft gesnuffeld en dat is het.Over een half uurtje kan Muf weer vrij rondlopen dus ik ben benieuwd wat zij er mee doet. =)Jullie al kerstboom ervaringen opgedaan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
imke05 Geplaatst: 8 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2013 Ook hier staat de boom, wel op een kistje van 40cm hoog. Meneer snuffelt heel de dag er wel aan maar eet geen naalden. Terwijl er met het opzetten echt genoeg lagen. Ook hier is het interessanter dat er ineens een kastje weg is en hij achter de kerstboom kan liggen. Nieuwe favoriete plek! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nico Geplaatst: 9 december 2013 Delen Geplaatst: 9 december 2013 Anders een kerstboom aan het plafond? https://www.google.be/search?q=kerstboom+plafond&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NneXUquBOoG50QW-nICoCA&ved=0CDoQsAQ&biw=1366&bih=642#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LREXMkmAackbaM%3A%3Bucp3-ivlS3qvrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F12%252Fkerstboom.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.christmaholic.nl%252F2010%252F12%252F27%252Fkerstboomverkiezing-and-the-nominees-are%252F%3B375%3B500 :he:Dat had mijn schoonmoeder twee jaar geleden ook Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mi3k Geplaatst: 11 december 2013 Delen Geplaatst: 11 december 2013 Ik heb me druk gemaakt om niks, de boom staat op een tafeltje en de nijntjes kijken niet op of om. Het is maar een kleintje dus de naalden blijven op het tafeltje liggen en vallen niet op de grond. Hier een succesverhaal dus :-D! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten