Ga naar inhoud

Het gaat helemaal niet goed met Joy


HJW

Aanbevolen berichten

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We zijn bijna 3 weken verder. Op het filmpje kun je zien hoe het nu met Joy gaat. Ik vind het zelf niet zo goed gaan maar heb geen ervaring met deze ziekte. Hoe vinden jullie dat het eruit zien? Ik heb nog 1 week medicijnen dan heeft ze 4 weken gehad en moet ik een beslissing gaan nemen. Ik wil graag de beslissing nemen die het beste is voor Joy. Kan dit nog beter worden?

Ik heb ook een mail naar Dierenkliniek Wilhelminapark gestuurd met het hele verhaal.

>http://youtu.be/EopkDiRO9X0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is EC toch een rotziekte hè. Zo te zien redt ze zich er wel goed mee. Ik hoop dat Wilhelminapark je nog goede raad kan geven, volgens mij adviseren zij minimaal 3 maanden panacur en de 1e 2 weken de dubbele dosering (maar dat kan inmiddels weer veranderd zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh arm beestje, dat ziet er niet zo goed uit. Ik heb geen ervaring hiermee, maar waarom moet je volgende week al beslissen? (Aangezien de mensen boven mij allebei 3 maanden hebben gegeven?) Ik snap dat je het beste voor haar wil, dat zou ik ook willen, maar op het eerste zicht lijkt ze niet enorm veel te lijden vind ik. Ongemakkelijk wel en natuurlijk is het niet leuk, maar ik vind niet dat ze er uit ziet alsof ze heel veel pijn heeft of erg verzwakt is (al kan schijn natuurlijk bedriegen). Maar als er nog kans is dat het betert, zou ik blijven proberen. Ik heb niet genoeg verstand hiervan om te weten of die kans er is of niet helaas. In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop toch echt dat het nog goed kan komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat haar situatie veslechterd ipv verbeterd. De dag dat ik voor het eerst met haar naar de DA ben geweest had ze nog nauwelijks ergens last van en ook geen scheef koppie. Het lukt dus of de medicijnen gewoon niet aanslaan. Dat is ook de reden dat ik gemaild heb met de Wilhelminakliniek of ik nog ietskan doen want mijn eigen DA zegt dat ze beter kan worden ingeslapen als er volgende week nog geen verbetering in zit. Ik vind dat ik een hele goede en kundige dierenarts heb maar vind deze beslissing te zwaar om op 1 mening te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook duplocilline gespoten?

Dat zegt mij niks dus ik denk van niet. Waar is dat voor? Op de eerste pagina heb ik staan welke medicijnen zij allemaal heeft gekregen en nog krijgt. Vorige week heeft ze ook carprofen erbij gekregen voor een week

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen bericht gehad. De enroxofloral is inderdaad een antibiotica speciaal tegen oorontsteking. Misschien dezelfde werkzame stof?

Ik heb in ieder geval aankomende vrijdag weer een afspraak bij mijn eigen dierenarts. Als ik donderdag nog niks van Wilhelminapark heb gehoord ga ik ze nog eens bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heeft niet dezelfde werkzame stof.

Enrofloxoral is een breedspectrum antibioticum en wordt zowat voor elke aandoening gegeven bij konijnen terwijl het vaak niet aanslaat helaas.

Wilhelminapark kan je dat beter uitleggen ;). Meestal reageren ze vrij vlot op emails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enrofloxoral is niet hetzelfde als duplo. Bij oorontsteking zou ik de dierenarts om duplo vragen (dat moet wel geinjecteerd worden). Alleen is een antibioticum, zoals duplo of enrofloxoral, niet zo'n goede combinatie met dexamethason. In geval van oorontsteking zou je voor duplo kiezen, in geval van EC zou ik nu (aangezien konijn niet verbetert met fenbendazol) voor dexamethason kiezen. Het is de vraag of dit konijn EC of oorontsteking heeft. Wat heeft ze precies aan antibiotica gehad?

Edit: Zie dat Hilde al hetzelfde heeft gezegd over duplo en enro.

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

@pechkonijn Joy heeft 2 dagen een Dexadreson prik gehad, 1 x Vomend prik, voor een maand Fenbendrops en voor een maand Enrofloxoral. Verder heeft ze 1 week Carprofen gekregen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het bericht van Wilhelminapark af en zal bovenstaande info ook meenemen naar mijn eigen dierenarts aankomende vrijdag. Hoop echt dat ze haar nog met iets kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antibioticum en dexamethason (prednison) kan wel samen. NSAID (meeste pijnstillers) + dexa kunnen niet samen.

Ik heb wel vaker gehoord dat het eerst slechter gaat en dan weer beter dus zou het in ieder geval nog niet opgeven zolang ze zich verder nog zo normaal gedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dexadreson is dexamethason. Ik zie dat Wilhelminapark 3 tot 5 dagen dexamethason geeft, maar mijn konijn heeft dat zeker een week gehad (ik weet niet meer zeker of ik dat dagelijks of om de dag gaf). Het is niet zo gebruikelijk om (zo lang) dexamethason te geven, in het geval van mijn konijn was er echter niets meer te verliezen en het heeft heel goed geholpen.

Vomend is metoclopramide (zelfde als wat in metocloral zit) en dat is om de maaglediging te bevorderen, dus als ze nu goed eet en keutelt is dat inderdaad niet meer nodig.

Je zou ook nog vitamine B kunnen spuiten, dat is ter bevordering van herstel van het zenuwstelsel. Heeft mijn konijn destijds ook gehad.

Ik ben benieuwd wat Wilhelminapark je aanraadt.

@Hilde, je hebt gelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag antwoord gekregen van Wilhelminapark. Eigenlijk doe ik alles wat kan. Ik zou nog kunnen proberen om dexamethason en vitamine B te geven zoals hierboven al is gezegd. Hij heeft me veel succes gewenst en de boodschap was om vooral te kijken hoe leefbaar het leven voor Joy is. Als het dierlijden worden is het advies laten inslapen.

Deze info zal ik aankomende vrijdag meenemen naar mijn eigen dierenarts en bespreken wat de beste keuze. Gisteren had Joy een hele vrolijke dag. Vandaag een stuk minder. Ze wilde haar kooi niet uit en toen ik haar de ren in wilde helpen om haar medicijnen te kunnen geven begon ze weer te rollen pfff zo lastig.

Bedankt allemaal voor jullie steun en goede adviezen. Dat waardeer ik enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .