Ga naar inhoud

Hechtdraad die vanzelf oplost of niet?


mystique

Aanbevolen berichten

Coquille heeft draadjes in zijn poot. Logisch, want hij is eraan geopereerd.

Maar moeten de draadjes verwijderd worden of lossen ze op?

De draad is paars en bestaat uit drie draden die in elkaar gedraaid zijn. Tamelijk dik, denk aan het DCM kruisjessteekgaren, lijkt synthetisch en niet van katoen, omdat het glanst. De wonde is van voor naar achter gehecht, in een stuk, met een begin de ene kant en een einde de andere kant, dus geen afzonderlijke steken met elk een knoopje. En op het ogenblik zit het heel erg strak.

Uiteraard kan ik de dierenarts bellen, maar hier zitten vast ook wel mensen die het weten. En als het niet moet, doordat het oplossende draad is, doe ik liever geen 'onnodige' rit naar de dierenarts, om daar dan aan te komen en te horen dat het vanzelf ook wel weggaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coquille heeft draadjes in zijn poot. Logisch, want hij is eraan geopereerd.

Maar moeten de draadjes verwijderd worden of lossen ze op?

De draad is paars en bestaat uit drie draden die in elkaar gedraaid zijn. Tamelijk dik, denk aan het DCM kruisjessteekgaren, lijkt synthetisch en niet van katoen, omdat het glanst. De wonde is van voor naar achter gehecht, in een stuk, met een begin de ene kant en een einde de andere kant, dus geen afzonderlijke steken met elk een knoopje. En op het ogenblik zit het heel erg strak.

Uiteraard kan ik de dierenarts bellen, maar hier zitten vast ook wel mensen die het weten. En als het niet moet, doordat het oplossende draad is, doe ik liever geen 'onnodige' rit naar de dierenarts, om daar dan aan te komen en te horen dat het vanzelf ook wel weggaat.

Hoezo onnodige rit? Je zegt toch zelf dat je kunt bellen? Dit lijkt me nu typisch iets om aan een dierenarts te vragen. (Of wat hij gezegd zou moeten hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen zélf zo'n draadje in m'n poot gehad :P die loste inderdaad op, maar wellicht lijken ze toevallig op elkaar en is deze niet oplosbaar. Bovendien zat die van mij helemaal ergens diep onder de huid, alleen het laatste stukje met het knoopje niet, terwijl deze er steeds bovenuit komt. Je kan dit gewoon telefonisch bespreken denk ik en eventueel foto's sturen, dan hoeft hij niet naar de dierenarts.

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik bedoelde het ook niet zo onaardig als het er staat. :$ Sorry.

Mij was het er gewoon om te doen om te weten te komen of er 'haast' bij is of niet. Het is nu dag acht en meestal mogen/moeten ze eruit op 12 à 14 dagen. Maar stel dat ze oplossen, dan is bv controle binnen twee, drie of vier weken ook goed. Of zelfs geen controle, als alles goed geneest. Ik kan naar de dierenarts bellen, maar ik ken haar, dan ga ik gegarandeerd moeten langsgaan, omdat ze het niet kan beoordelen vanaf foto of uitleg en het in het echt moet zien. Ze laat je altijd langsgaan. En enerzijds is dat goed, maar anderzijds, Coquille heeft de laatste week al genoeg meegemaakt, en ik wil voorkomen dat ik met hem naar daar rijd, terwijl het nu ook nog zo warm is en stralende zon, anderhalf uur onderweg, heen en terug, en gegarandeerd dat er file zal zijn of een ongeluk op de autostrade, want dat is eigenlijk àltijd het geval in de gemeente waar de DA zit en vooral als je er moét zijn, om dan daar te horen te krijgen dat alles prima is en hij binnen x dagen terug moet komen om er dàn de draadjes uit te halen. En nu spreek ik mezelf misschien tegen, als ik verwacht dat jullie dan wél kunnen oordelen over wel of niet oplossend, maar ik denk nu ook niet dat er zoveel soorten hechtdraad bestaan en iemand zal wel ervaring hebben met dit soort draad. Daarnaast, moest ik er zelf geen goed oog in hebben, zou ik wel meteen naar de DA gaan, maar niet voor (potentieel) niets.

(De DA die de draadjes erin gestopt heeft was de DA van nood, daar ga ik nu dus niet meer en wil hem ook niet bellen, het is niet míjn DA. En toen ik met Coquille naar mijn eigen DA was gegaan, om extra pijnstiller, was er nog verband rond, dus kon ze niet zien welke soort draad erin zat. )

Soit, tnx voor de reacties.

Ik zie het nog even aan, voorlopig mogen ze er toch nog niet uit, en ik wil ze er ook niet uit voor ik hem herkoppel aan Luna, een wonde met stiksel is toch sterker dan een wonde zonder, zelfs al zijn de twee stukken huid al aan elkaar gegroeid. Als er tijdens de koppeling druk op de wonde komt te staan heb ik liever zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts moet normaal gesproken toch even met je afspreken hoe de nazorg eruit ziet, ook een noodDA en daarbij dus ook of en wanneer de hechtingen eruit zouden moeten. Bellen lijkt me idd het makkelijkst.

Het ziet er wel uit als een draad die op gaat lossen maar goed, daar heb je natuurlijk o komma niks aan :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .