Ga naar inhoud

Sore hocks/ prolaps/ oogproblemen


lucadaan

Aanbevolen berichten

Je reageert in wel meer topics heftig.

Komt een beetje drammerig over als ik eerlijk ben.

Misschien bedoel je t anders maar zo lees ik het.

Nogmaals ik kan zelf ook wel verzinnen om naar een DA te gaan maar ik wil het eerst even afkijken omdat ze nu in een andere omgeving zit.

Jij beweerd dat als er een konijn met geïrriteerde ogen in de opvang komt ,ze meteen beginnen te rennen en bellen gelijk de DA .

Ik denk t niet, maar goed ik heb geen opvang dus ik weet t niet.

En dan heb ik ook nog een opmerking aangezien begrijpend lezen toch lastig blijkt te zijn...

Het is geen prolaps maar een aambei !!

Ik schijf niet met grote letters want dat betekend schreeuwen in een forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jij beweerd dat als er een konijn met geïrriteerde ogen in de opvang komt ,ze meteen beginnen te rennen en bellen gelijk de DA .

Ik denk t niet, maar goed ik heb geen opvang dus ik weet t niet.

Ik heb wel een opvang, dus ik weet het wel: Nee, met een konijn met geïrriteerde ogen ren ik niet meteen naar de dierenarts. Maar met een konijn met én sore hocks én een (vermoedelijke?) aambei én traanogen vind ik dat toch een heel ander verhaal. Nog even los van het feit dat ik een Franse Hangoor met traanogen sowieso wél zo snel mogelijk zou laten controleren omdat Franse Hangoren vaak entropion of gebitsproblemen hebben wat traanogen geeft. (En daarnaast wordt elk konijn hier door de dierenarts gecontroleerd.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat het niet over óf ik met haar naar de DA ga, want dat doe ik wel.

Maar niet meteen de eerste dag dat ze hier is.

Ze moet toch een entboekje krijgen en een check up.

Maar mijn probleem is dat ik (uitzondering daargelaten) geen advies krijg maar een opdracht. En als ik dan zeg dat ik even wil wachten met naar de DA gaan , krijg ik een hele preek , en word er in een ander topic geklaagd.

Ik ben geen kind die je hier even kan vertellen wat wel en niet moet.ik heb al mijn hele leven en dat is 37 jaar dieren en daar ben ik al mijn hele leven zuinig op en goed voor geweest.

Ik vind het forum echt ideaal als ik met een vraag zit of om even mijn enthousiasme voor konijnen te delen want er zijn er in mijn omgeving verder geen mensen die konijnen houden.

Maar om steeds weer zo n discussie te moeten voeren ....dodelijk vermoeiend.

Kinderen opvoeden is makkelijker dan een vraag stellen op dit forum.

Maar om even terug te komen on topic.

Mijn wijlen Franse bulldog had entropion en die werd regelmatig onder narcose geëpileerd en zelfs zijn ooit zijn binnenste oogleden dicht gehecht om het te laten genezen.

Dit is geen entropion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als opvang ren ik ook niet direct naar de dierenarts bij traanogen, maar met al deze problemen gaan ze wel direct dezelfde dag nog heen.

En ik ben het zeker met Christa eens dat als een fokker niet met zijn konijnen naar de dierenarts gaat dan is de naam fokker zeker niet waardig. Maar goed dat zijn wel meer vermeerderaars van Franse hangoren niet. Dat een konijn daar sore hocks nog is heeft vind ik zorgelijk, dit kan echt geen goede serieuze fokker zijn.

Je had eerder niet aangegeven dat ze voor een check-up naar de dierenarts nog zou gaan en een inenting. Dat komt nu wel naar voren, ik zou die ogen zeker goed na laten kijken en die sore hocks.

Je kan entropion bij een konijn niet vergelijken als bij een hond. Ik zie het bij een hond wel, maar bij een konijn kan ik het als dierenartsassistent opgeleid niet zomaar zien. De conclusie dit is geen entropion kun je dus niet zomaar stellen. Ik zou daar zeker naar de check-up naar vragen, maar persoonlijk zou ik die check-up deze week nog laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk t nog een paar dagen aan hoe t nu hier gaat met de prolaps en de voetzolen en als t niet verbeterd met de prolaps bel ik even met de DA.

De voetzolen zullen nu ze op zachte ondergrond zit wel opknappen hoop ik.

Het is dicht en niet ontstoken dus daar zal de DA ook niks meer mee doen.

Toch wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik zo hefftig reageer? Omdat hier gevraagd wordt naar advies over 3 verschillende aandoeningen. En als het (enige juiste) advies dan is om naar een dierenarts te gaan, wordt er niks mee gedaan. Behalve dan nogmaals vragen wat ze zelf kan doen. Ik snap niet waarom je een dier met kwaaltjes in huis haalt, als je er de verantwoordelijkheid niet voor neemt. Als het geld gaat kosten, valt het opeens allemaal mee.

Als we op marktplaats zo'n dier zien zitten, moet het gelijk 'gered' worden, maar hier gaan we adviezen geven om er huis-tuin-en-keukenmiddeltjes op te smeren, terwijl niemand weet wat er nu precies aan de hand is. Niemand heeft de plek gezien, dus niemand kan enig nuttig advies geven. De ogen vallen nu mee, maar gisteren was het erg genoeg om er advies over te vragen.

Dat het beestje anders ook niet bij een dierenarts geweest was, vind ik gewoon geen argument. dat een fokker een dier niet behandelt vind ik schandalig. Ja, het kost geld, maar als dat niet mag, moet je niet gaan fokken. Dat alle voedsters ontstoken ogen hebben, wordt gewoon afgedaan als 'normaal zo kort na een nest'. Lekker makkelijk. En een fokker die een ziek dier meegeeft, verdient de naam fokker niet.

Ik snap niet waarom ik commentaar krijg op mijn manier van reageren. Ik sta hier nog helemaal achter. Maar aangezien het blijkbaar normaal is om zelf aan te rommelen, zal ik hier niet meer reageren na nog 1 laatste opmerking:

EEN PROLAPS IS GEEN AAMBEI!!!!!!

je snapt me niet of je wilt me gewoon niet snappen.....ook ik geef aan, net als zoveel anderen, dat naar de DA gaan de beste keuze is. In het geval van mijn opmerking naar jou toe, gaat het puur om de manier WAAROP je het brengt. Ken je het spreekwoord "je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"? Enough said, en dat probeer ik alleen aan te geven. Het valt mij gewoon op dat jij (niet alleen jij trouwens) heel heftig en fel kunnen reageren i topics, en dan met name in topics als mensen niet meteen doen wat jij zegt, vaak dus niet meteen naar een DA gaan. Helaas kun jij anderen niet je wil en wensen opleggen, hoe ethisch en diervriendelijk en juist die in sommige gevallen ook blijken te zijn. En je manier van omgaan daarmee, is volgens mij vrij ineffectief.....maar als je ook op mijn goedbedoelde, vrijblijvende advies zo fel reageert....tja, dan laat verder idd maar.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

je snapt me niet of je wilt me gewoon niet snappen.....ook ik geef aan, net als zoveel anderen, dat naar de DA gaan de beste keuze is. In het geval van mijn opmerking naar jou toe, gaat het puur om de manier WAAROP je het brengt. Ken je het spreekwoord "je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"? Enough said, en dat probeer ik alleen aan te geven. Het valt mij gewoon op dat jij (niet alleen jij trouwens) heel heftig en fel kunnen reageren i topics, en dan met name in topics als mensen niet meteen doen wat jij zegt, vaak dus niet meteen naar een DA gaan. Helaas kun jij anderen niet je wil en wensen opleggen, hoe ethisch en diervriendelijk en juist die in sommige gevallen ook blijken te zijn. En je manier van omgaan daarmee, is volgens mij vrij ineffectief.....maar als je ook op mijn goedbedoelde, vrijblijvende advies zo fel reageert....tja, dan laat verder idd maar.....

Zijn er wel meer op het forum die je zowat aanvallen als je in hun ogen niet diervriendelijk bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je snapt me niet of je wilt me gewoon niet snappen.....ook ik geef aan, net als zoveel anderen, dat naar de DA gaan de beste keuze is. In het geval van mijn opmerking naar jou toe, gaat het puur om de manier WAAROP je het brengt. Ken je het spreekwoord "je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"? Enough said, en dat probeer ik alleen aan te geven. Het valt mij gewoon op dat jij (niet alleen jij trouwens) heel heftig en fel kunnen reageren i topics, en dan met name in topics als mensen niet meteen doen wat jij zegt, vaak dus niet meteen naar een DA gaan. Helaas kun jij anderen niet je wil en wensen opleggen, hoe ethisch en diervriendelijk en juist die in sommige gevallen ook blijken te zijn. En je manier van omgaan daarmee, is volgens mij vrij ineffectief.....maar als je ook op mijn goedbedoelde, vrijblijvende advies zo fel reageert....tja, dan laat verder idd maar.....

Dank je snoef, dat is nu precies hoe ik t bedoel, maar de woorden ontbraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen geven hier om de welzijn van konijnen. Dus ja wij zeggen dierenarts. En ja al was het niet mijn konijn zou ik dat doen.

Recent een konijn wat gevonden was opgehaald. De kosten hiervan zijn erg hoog geweest : weekendconsult + inslapen. De opvang betaald een deel en ik heb er geld bij gelegd. Elk konijn verdiend zorg. Of het nu van mij is, van mijn buurman of iemand die ik nieet ken. Elk konijnheeft rrecht op medische zorg. dit recht ontnemen/ontzeggen zou niet in me opkomen. Zeker met deze 3 dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee ik laat even aan Aniek zien dat ik wel heb aangegeven naar de DA te gaan mocht er niks veranderen.

Ze zei nl in haar bericht dat ik dat niet had aangegeven

Niet in je eerst bericht en pas later als het niet verbetert dan pas heen gaat.

Ik zou zelf voordat ik haar bij mijn dieren zet met al deze kwalen haar eerst laten bekijken en een inenting geven.

Ik ben het met jullie eens dat de berichten van Christa behoorlijk fel zijn en ik zal het ook niet op deze manier brengen. Maar ik snap ook waar de frustratie zit.. Ik snap zelf ook niet dat er nog een Franse Hangoor van deze vermeerderaar is weg genomen. Het klopt natuurlijk van geen kant wat er gebeurd en ik denk dat het frustreert dat deze persoon nog steeds gesteund wordt. En dat Christa zoveel leed zit dat de druppel is overgelopen...

Neemt niet weg dat dan een kopje thee en even nadenken een betere optie is, maar toch er zit een kern in.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in je eerst bericht en pas later als het niet verbetert dan pas heen gaat.

Ik zou zelf voordat ik haar bij mijn dieren zet met al deze kwalen haar eerst laten bekijken en een inenting geven.

Ik ben het met jullie eens dat de berichten van Christa behoorlijk fel zijn en ik zal het ook niet op deze manier brengen. Maar ik snap ook waar de frustratie zit.. Ik snap zelf ook niet dat er nog een Franse Hangoor van deze vermeerderaar is weg genomen. Het klopt natuurlijk van geen kant wat er gebeurd en ik denk dat het frustreert dat deze persoon nog steeds gesteund wordt. En dat Christa zoveel leed zit dat de druppel is overgelopen...

Neemt niet weg dat dan een kopje thee en even nadenken een betere optie is, maar toch er zit een kern in.

Ik snap je laatste alinea niet helemaal, blijkt dat er nog een regel bij hoort die ik pas nu zie in je quote.

de onderstreepte zin, hoe moet ik die oppakken? Is dat naar mij toe of naar haar toe?

Je moet mensen nemen zoals ze zijn maar dat geldt wel 2 kanten op.het is geen eenrichtingsverkeer.

En voor de duidelijkheid ,ik heb haar zaterdag opgehaald en wilde advies om te kijken wat ik er zelf aan kon doen.

Ik ga deze week heus wel naar de dierenarts.

Maar uiteindelijk gaat t nu meer om te reacties die je op je vraag krijgt dan om de oorspronkelijke vraag.

En t is me gewoon al een aantal x in diverse topics opgevallen dat als je een andere koers vaart , je een hoop negatieve kritiek krijgt.

Die niet altijd terecht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je al meerdere reacties gegeven op de oorspronkelijke vraag waar je deels ook niet op in gaat, dat moet je zelf weten dat is je goed recht.

Ik ben blij dat dit dier bij zo'n waardeloos persoon weg is zeker weten. Want het klopt natuurlijk nergens niet, arme nijnies.

Ik hoop ook dat ze heel snel de oude is en dat de sore hocks nog goed willen genezen.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik van meerdere mensen lees dat ze mijn reactie niet goed vinden, heb ik toch de behoefte e.e.a. nog eens toe te lichten. Ik kan me nu eenmaal erg opwinden over een aantal dingen die hier te lezen zijn.

We lezen hier over een vreselijke fokker. Een paar maanden geleden gaf deze nog een konijntje van 5 weken oud aan TS mee, omdat moeder onvoldoende melk had. Later bleek dat de fokker ook nog het geslacht verkeerd had, wat nog weer extra te denken geeft. Vervolgens heeft de fokker gewoon nog een nest genomen, met deze blijkbaar niet erg fok-geschikte moeder (te weinig melk), om haar daarna met een hele lijst kwalen en dus blijkbaar in behoorlijk slechte conditie wederom te dumpen.

Sorry dat mijn haren hier van overeind gaan staan.

Vervolgens wordt er hulp gevraagd voor diverse aandoeningen. In mijn ogen is het zo, dat als het de moeite waard is een topic te openen, er echt iets aan de hand is. Er wordt zelfs in het openingstopic geschreven dat de voedster zichtbaar pijn heeft. Elk van de genoemde problemen op zich zou je misschien even kunnen afwachten, maar de combinatie geeft de indruk van een zeer zwak dier. Absoluut geen dier om te verhuizen of te koppelen. Ik vind het dan ook erg jammer dat er vrij laconiek over gedaan wordt in de rest van het topic.

@TS: inmiddels schrijf je dat je heus wel van plan was naar een dierenarts te gaan, maar uit jouw reactie van gisterochtend begreep ik dat je niet van plan was met een konijn naar de dierenarts te gaan, als je nog niet wist of ze bleef. En inderdaad: daar heb ik fel op gereageerd. Ik vind dat namelijk een hele vreselijke reactie. Als je dat niet begrijpt, denk ik niet dat ik dat kan uitleggen. Je haalt een dier in huis, maar het mag niks kosten. Terwijl je wist wat je in huis haalde, want toen je haar zag, schrok je hoe ze erbij zat. En als het niet klikte met je groep, zou je blijkbaar niet naar de dierenarts gaan? En dan bracht je haar weer terug naar die broodfokker? En dan? Arm dier!

@ Alle anderen: ik zie dat mijn reactie fel is, maar is dat onterecht? Met bovenstaande vind ik van niet. Ik baal van zo’n fokker. Ik baal dat er in Nederland dieren geen medische zorg krijgen, terwijl ze dat nodig hebben. En ik baal dat er bij goedbedoelende baasjes (want dat is TS volgens mij wel) nog zoveel leed te vinden is. Het gaat hier niet om iets kleins, naar mijn mening. Als een konijn gehouden wordt op 0,9 vierkante meter i.p.v. 1 is het forum te klein, maar dit is oke? En dan geven we gewoon advies, zonder verstand van zaken en zonder de afwijkingen ook maar gezien te hebben? De 1 zegt er iets op te smeren (calendula, honing, sperti), de ander zegt er juist vanaf te blijven. En dan mag TS er willekeurig 1 kiezen?

Sorry dat ik gewoon eerlijk mijn mening geef op dit forum. Wie dat vervelend vindt, mag mij gewoon negeren. Natuurlijk kunnen we gewoon met stroop smeren allemaal, maar heeft het konijn er iets aan?

Ik hoop echt dat het konijn snel herstelt en dat TS nog lang van haar mag genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik van meerdere mensen lees dat ze mijn reactie niet goed vinden, heb ik toch de behoefte e.e.a. nog eens toe te lichten. Ik kan me nu eenmaal erg opwinden over een aantal dingen die hier te lezen zijn.

We lezen hier over een vreselijke fokker. Een paar maanden geleden gaf deze nog een konijntje van 5 weken oud aan TS mee, omdat moeder onvoldoende melk had. Later bleek dat de fokker ook nog het geslacht verkeerd had, wat nog weer extra te denken geeft. Vervolgens heeft de fokker gewoon nog een nest genomen, met deze blijkbaar niet erg fok-geschikte moeder (te weinig melk), om haar daarna met een hele lijst kwalen en dus blijkbaar in behoorlijk slechte conditie wederom te dumpen.

Sorry dat mijn haren hier van overeind gaan staan.

Vervolgens wordt er hulp gevraagd voor diverse aandoeningen. In mijn ogen is het zo, dat als het de moeite waard is een topic te openen, er echt iets aan de hand is. Er wordt zelfs in het openingstopic geschreven dat de voedster zichtbaar pijn heeft. Elk van de genoemde problemen op zich zou je misschien even kunnen afwachten, maar de combinatie geeft de indruk van een zeer zwak dier. Absoluut geen dier om te verhuizen of te koppelen. Ik vind het dan ook erg jammer dat er vrij laconiek over gedaan wordt in de rest van het topic.

@TS: inmiddels schrijf je dat je heus wel van plan was naar een dierenarts te gaan, maar uit jouw reactie van gisterochtend begreep ik dat je niet van plan was met een konijn naar de dierenarts te gaan, als je nog niet wist of ze bleef. En inderdaad: daar heb ik fel op gereageerd. Ik vind dat namelijk een hele vreselijke reactie. Als je dat niet begrijpt, denk ik niet dat ik dat kan uitleggen. Je haalt een dier in huis, maar het mag niks kosten. Terwijl je wist wat je in huis haalde, want toen je haar zag, schrok je hoe ze erbij zat. En als het niet klikte met je groep, zou je blijkbaar niet naar de dierenarts gaan? En dan bracht je haar weer terug naar die broodfokker? En dan? Arm dier!

@ Alle anderen: ik zie dat mijn reactie fel is, maar is dat onterecht? Met bovenstaande vind ik van niet. Ik baal van zo’n fokker. Ik baal dat er in Nederland dieren geen medische zorg krijgen, terwijl ze dat nodig hebben. En ik baal dat er bij goedbedoelende baasjes (want dat is TS volgens mij wel) nog zoveel leed te vinden is. Het gaat hier niet om iets kleins, naar mijn mening. Als een konijn gehouden wordt op 0,9 vierkante meter i.p.v. 1 is het forum te klein, maar dit is oke? En dan geven we gewoon advies, zonder verstand van zaken en zonder de afwijkingen ook maar gezien te hebben? De 1 zegt er iets op te smeren (calendula, honing, sperti), de ander zegt er juist vanaf te blijven. En dan mag TS er willekeurig 1 kiezen?

Sorry dat ik gewoon eerlijk mijn mening geef op dit forum. Wie dat vervelend vindt, mag mij gewoon negeren. Natuurlijk kunnen we gewoon met stroop smeren allemaal, maar heeft het konijn er iets aan?

Ik hoop echt dat het konijn snel herstelt en dat TS nog lang van haar mag genieten.

is dat wat ik doe, met stroop smeren? Volgens mij niet. Ook ik geef mijn mening en dring aan op een DA bezoek. Maar ik heb inmiddels begrepen int leven dat je mensen niet jouw wil moet en kan opleggen. TS gaat naar de DA als zij dat wil, wij kunnen alleen advies geven dat te doen en evt overige tips geven waar TS dan ook weer iets mee kan doen als zij dat wil. Maar een felle toon (al dan niet terecht!) werkt vaak averechts. Daarbij heb ik ook het idee dat TS zo ogeveer toch wel het beste met de nijnsels voor heeft, en dus is een boze reactie niet helemaal op de plaats. De frustratie is vooral gericht op de fokker, en daar kan TS ook weinig aan doen,want dan kom je weer terug op dat 'opleggen van jouw wil op anderen' wat niet werkt...

Ik vind de emotie en de gedachte die achter jouw reacties zitten prachtig, Christa. Want het getuigt van dierenliefde en dat alleen al is genoeg. Maar op BB is het gewoon opvallend hoe fel sommige mensen kunnen reageren, en TSen reageren daar vaak niet positief op omdat het aanvallend overkomt. In principe is het al een mooie stap dat mensen hier om hulp en tips komen vragen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Christa ik snap je frustratie best hoor en ik snap ook wel dat je je mening wilt delen .maar als iemand zo kort door de bocht is en iemand gaat afkatten omdat die niet gelijk begint te rennen , krijg je je mening er nooit door omdat mensen normaal behandeld willen worden.

En de hoogste bomen vangen de meeste wind.

En je hebt ook wel gelijk hoor maar uiteindelijk moet iedereen roeien met de riemen die hij heeft.

Fokkers zullen er altijd zijn en die kun je niet vergelijken met iemand die een opvang runt.

De intentie/doel bij een fokker is anders dan iemand met een opvang.

Maar goed omdat ik mij toch een ontzettend slechte dierenverzorgster vond heb ik vanmorgen de DA gebeld en daar ben ik net van terug.

Voor de ogen moest ik met kamillethee deppen, maar ik heb vit a crème gevraagd dat werkt in mijn ervaring goed en dat mocht ook

De pootjes zouden vanzelf genezen omdat ze bij mij op hout en zand loopt. Dus niks aan doen.

En de aambei kon een aambei zijn of een pappilioom. Moet doorgaan met sperti en kijkenof t slinkt en als het groter wordt terug komen.

Ze is natuurlijk meteen geënt en ik had ze gisteren al behandeld met stronghold voor evt parasieten.

Ik denk dat het zo wel oke is

Ik denk niet dat ik de volgende x nog een vraag ga stellen ik ben er wel even klaar mee.

Toch bedankt voor al jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je hebt het over direct gaan rennen. Dat vind ik gewoon heel iets anders dan geen geld willen uitgeven aan een ziek dier dat bij je thuis zit, omdat je niet weet of ze blijft.

Ik vind het jammer dat de nuance steeds verlegd wordt. je hoeft echt niet perse te doen wat ik zeg. natuurlijk niet. Maar ik ben wel van mening dat een dier geen zorg ontzegd mag worden, omdat het geld kost. En dat is de indruk die ik gekregen had, door het bericht van gisterochtend. Misschien, als je dat terugleest, snap je wat ik bedoel.

Ik ben in elk geval blij dat het met je voedster mee lijkt te vallen. Hopelijk kan ze nu herstellen van alles en verder een goed leven hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .