Ga naar inhoud

Help dikke ogen en opgezet geslachtsdeel


aliciaa

Aanbevolen berichten

hoi iedereen !

ik was nu mijn konijnen aan het doen en nu zie ik dat een van mijn konijnen dikken ogen heeft (rond om de ogen geen haar en opgezet) dus heb ik de hele konijn gecontroleerd en ze heeft ook een opgezette plasser? en kaale plekjes op de oren en neusje? wat is met dr aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heeft ze? ze willen mijn konijnen niet enten hier in hongarije is voor de dokters te duur om dat te bestellen pff. het kleinste dier waar ze wat aan doen ik de kat knaagdieren doen ze niks mee hier ;( mijn andere konijn had eerst een abces en daar wouden ze ook niks mee doen dus heb ik het dubbele moeten betalen voordat ze me wouden helpen en ze wisten nog niet een hoe en toen moest ik het nog eens uitleggen aan een DIERENARTS hoe die het moet doen gewoon te erg voor worden. maar het is me wel gelukt mn andere konijntje is helemaal beter! :) heb dr toen elke dag schoon gemaakt enzo in het abces gat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nu... ik ben geen dierenarts, maar van wat ik gehoord heb zijn de overlevingskansen erg klein. Alleen bij snel behandelen is er een kleine kans dat het goed komt. Myxomatose zelf is niet te behandelen, maar de bijkomende infecties wel (met antibiotica). Myxomatose zelf moet het konijn zelf overwinnen (het is een virus en dat is niet te behandelen).

Om zeker te weten of het myxomatose is, zou je eigenlijk toch naar een dierenarts moeten. Voordat er medicijnen gegeven worden.

aangepast door kaatje-kim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het konijn in ieder geval al zo snel mogelijk weghalen bij de andere konijnen. Myxomatose (als het dat is) is erg besmettelijk.

Kan je hier een foto uploaden anders? Ik zou zeker nog eens proberen contact op te nemen met een DA maar als het myx is en je konijn niet is ingeƫnt is de kans heel erg klein dat het geneest (zijn hier trouwens gevallen van bekend?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar geleden was er hier iemand die haar konijn erdoor heeft gekregen. Maar dat was wel een maandenlange strijd met veel medicatie.

Ik zou je konijn apart zetten tot je weet wat het is, en ondertussen de andere konijnen onder een klamboe, of op een andere manier beschermen tegen muggen. Hopelijk is het voor hen niet te laat.

Mocht het myxomatose zijn dan zou ik het konijn zo snel mogelijk laten inslapen want anders wordt het een lijdensweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar de dokter geweest en het was inderdaad dat :( ik ga meteen een net halen voor muggen en dat doe ik om de hele ren heen dat zou albeschermen? ze hebben haar laten inslapen :( omdat ze er geen medicijnen voor wouden geven en niet konden geven maar mijn konijn zat samen met een andere konijn kan zij nu ook ziek zijn? het konijntje wat ziek was was nog niet aan het niezen wat ik op internet gelezen had dat ze dat na een tijdje doen ze had aleen hele opgezette oogjes en geslachtsdeel en die kale plekjes maar rende gewoon nog en was nog blij maar de dokter zei dat het nkonijntje niet meer te redden was ;( en moest hem laten inslapen :( voordat ze erge pijnen ging krijgen. :( ik kan geen beestjes zien lijden ;(

aangepast door aliciaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah zeg, wat naar.. Er is zeker een kans dat je andere konijn het ook heeft, het is echt superbesmettelijk. Houd het andere konijn maar goed in het oog en zet daar nog geen ander konijn bij tot je zeker weet dat die de dans ontsprongen is.

Heel veel sterkte met je verlies :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte, kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is om in een land te wonen, waar ze niet zoveel affiniteit met een konijn hebben en dierenartsen daar ook de ballen verstand van hebben. Op wilhelminapark dierenkliniek in utrecht site kan je lezen dat zij wel een konijn met myxomathose genezen hebben. Daar staat ook op hoe zij dat behandeld hebben en met wat voor medicatie. Maar je moet ook maar net aan die medicijnen kunnen komen, en het is een hele lange weg om het konijntje weer beter te dokteren. Daarnaast is natuurlijk niet elk konijntje hetzelfde. De een overleeft het en de ander niet. De kans is in elk geval niet extreem groot dat het diertje deze nare dodelijke ziekte overwint. Erg sneu dat je je nijn hebt in moeten laten slapen. Nu maar hopen dat de ander niet ziek is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar had dat konijn geen myx gekregen ondanks de inenting?

Nee, dat konijn was niet ingeƫnt! Maar daar is dus wel echt een hele berg medicatie bij komen kijken en verschillende konijnkundige dierenartsen en maandenlange verpleging.

Iets wat in Hongarije als ik het zo hoor geen optie is.

Heel erg jammer dit maar ik denk wel dat je er goed aan gedaan hebt. Ik heb zelf ooit in al mijn naĆÆeviteit 2 niet- ingeĆ«nte konijnen door de Myx heen proberen te krijgen maar achteraf gezien ben ik daar te lang mee door gegaan. Het is heel lastig, omdat inderdaad zoals je zegt het konijn zelf nog wel blij is en graag lijkt te willen, maar uiteindelijk gaan ze toch bijna altijd dood, en dan hebben ze al weken gelopen met allerlei vervelende dingen die op zich stuk voor stuk niet vreselijk dramatisch zijn (niet kunnen zien, niet goed kunnen ruiken, vermoeid zijn) maar alles bij elkaar samen eigenlijk wel een lijdensweg die eigenlijk niet nodig was geweest.

Ik snap wel dat het heel erg moeilijk geweest moet zijn om een blij konijn in te laten slapen, maar als je dat niet had gedaan had hij alleen maar een paar ongelukkige laatste weken erbij gekregen. Dus onthoud dat, hoe erg dit ook is.

De netten heel goed afdichten, er mag echt geen enkel mini-mugje doorheen kunnen! En inderdaad, ieder konijn afzonderlijk huisvesten, want je hebt er nu toch nog meer dan 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte.

Ook in een land waar wel behandeling gegeven wordt, vind ik dat je er niet aan moet beginnen. De genezingskans is echt nihil en de konijnen die er door komen, hebben veel leed doorstaan en zijn daarna ontzettend bevattelijk. Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Het is gewoon een rotziekte!

Ik duim voor je andere konijn(en).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel allemaal voor de reacties :( mijn ander konijn krijgt ook al rande om de oogjes ;( maar heeft nog geen opgezette geslachtsdeel of haar stukjes weg van het neusje en oren ! ik heb nog konijnen maar die zitten allemaal apart kunnen die het niet ook krijgen ;( ? met wind of zo dat konijnenharen met de wind in de andere ren waait of kunnen ze het daar niet van krijgen en mijn honden en katten kunnen die dat ook krijgen? weet iemand hier wat van :( wat moet is met dit nijntje doen afwachten tot het echt zichtbaar is of inlatenslapen :( :( ? als dit konijntje het ook niet red en de ren is leeg is de ren dan ook besmet? betekend dat als ik er een ander konijn in doe dat tie ook ziek wordt? want dit is de grootste ren en dan hebben de andere konijntjes meer plaats. ik heb hier in allerlei winkels gekeken maar vind geen net :O in welke winkel krijg je dat dan laat ik het zo vlug mogelijk mijn moeder halen in nederland !!! tot het over 3 dagen al hier is met de post ! in die tijd doe ik de nijntjes maar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokker of xenos heeft wel een clamboe volgens mij.

Myxomatose gaat via direct contact of besmet materiaal over op de andere konijnen. Dus zorgen dat je eerst de gezonde konijnen verzorgd en daarna het zieke konijn. Ook als je het hok schoonmaakt, voor de gezonde konijnen een nieuw setje gaan halen om het hok mee leeg te scheppen. Je kunt het aan je schoenen meenemen...

En dan natuurlijk nog de stekende insecten (muggen, vlooien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik ? kan een mens het ook krijgen? of mijn honden? omdat mijn kleine pekingnees vaak naast dit konijn lag toen ze nog niet ziek uitzagen. het waren echte vriendjes :( of kat .dus als de haren van het ziek konijn bij een ander hok licht kan het virus zich verspreiden bij mijn andere nijntje :o ? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .