Ga naar inhoud

teddy met klitten...


Miesaas

Aanbevolen berichten

Een vriendin van mij heeft een teddy konijn.

Ze kamt hem altijd goed, en verzorgt hem verder echt prima. Alleen nu is ze laatst 3 week opgenomen geweest en haar zusje zou op het konijntje passen. Maar ze heeft hem dus niet gekamt...en nu ben ik bang dat hij klitten heeft. Als je hem aait voel je de klitten zitten. Ook valt hij je zowat aan als je eraan zit, het zal wel pijn doen denk ik. Wat kunnen we nu het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eruit knippen gok ik, mits niet te dicht op de huid. Zou het wel met twee doen.. Zitten de klitten wel dicht op de huid, voorzichtig ver genoeg uitkammen tot je ze eruit kunt knippen. Ziet er even niet uit, maar een andere manier kan ik me niet bedenken.. Anti-klit spray voor mensen lijkt me niet handig! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook door een trimster laten doen. Die klitten kunnen super dicht op de huid zitten en zijn er daardoor lastig uit te knippen, vooral als het er veel zijn. Mijn voedster had laatst ook een vervilte klit op haar achterpoot, ik heb een stuk van de klit afgeknipt en de rest er uit gepeuterd, omdat ik de klit er niet helemaal af kon knippen zonder in haar vel te knippen. Ik ben zelf inmiddels redelijk bedreven hierin, maar als het konijn gaat bijten en het zijn zo veel klitten zou het mij ook niet meer lukken. Zo snel mogelijk naar een trimster lijkt mij de beste optie, want het klinkt alsof hij pijn heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik heb dat toen zelf gedaan, dat ontklitten. De klitten die dicht op de huid zaten heb ik inderdaad niet geknipt, maar voorzichtig plukje bij plukje uitelkaar trekken. Na een aantal weken was ze wel ontklit, ik heb het niet in een keer gedaan.

Maar een trimster is natuurlijk het beste, dat is zijn/haar werk dus die weet precies hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .