Ga naar inhoud

HELP! Gehoor beschadigd?!


Snufie0301

Aanbevolen berichten

Ik heb weinig verstand van oorontstekingen, maar de haartjes die het geluid opvangen komen in ieder geval pas na het trommelvlies.

Oke, maar als het watje/lucifer/doekje in de gehoorgang komt is dat ook niet goed, maar dat was niet het geval. Maar gelukkig was de trommelvlies niet gescheurd, want dan zou het zijn gehoor hebben beschadigd, Maar hoe kan ik merken of het trommelvlies wel of niet beschadigd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou, als ik jou was, voor m'n gemoedsrust, toch bij een dierenarts even laten nakijken met zo'n kijker voor in het oor. Dan kunnen ze goed zien of er een probleem is of niet, en of het trommelvlies nog heel is. Vraag desnoods wat andere dierenartsen bij je in de buurt. Het kan goedkoper hoor ;) Kijk anders eens op de lijst hier op het forum. Wie weet zit er een vlakbij je.

Dan ben je zelf ook weer gerustgesteld en weet je zeker dat er niks is, of wel, en kan je juist gaan behandelen. Bedenk je wel goed dat konijnen meesters zijn in het verbergen van pijn of problemen met hun lijf he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben niet zo graag een dierenarts. Maar ik probeer ze over te halen.

Maar, als er wat oorsmeer in de oor van het konijn zit, dat wijst toch niet gelijk op een scheur in de trommelvlies? Ik ben me nu eigenlijk zorgen over niks aan het maken. Want eigenlijk is het hetzelfde als een verstopte neus met zulk spul weer gewoon, onverstopt? maken.

Ben ik nu eigenlijk van 1 klein probleem (Wat oorsmeer) een heel groot probleem aan het maken? Dat hij gelijk een oor ontsteking heeft + een scheur in de trommelvlies enz. enz.

Want het begon met wat oorsmeer, waar ik een middeltje tegen vond, dat middeltje werkte goed en het oorsmeer is weg. Maar ik begon te spacen of er een oor ontsteking was, (De dierenarts vond me een beetje raar, dat kon ik aan zijn stem horen :P) En nu weer dat ik zijn gehoor heb aangetast, wat ook bijna niet mogelijk is, of er moet een scheur in de trommelvlies zitten, of ik moest wel heel diep met mijn doekje zijn gegaan.

jongens, zeg aub dat ik teveel heb doorgedacht? Want: als ik koorts heb kan ik ook dood gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de dierenarts zei: het is maar een beetje oorsmeer, iedereen heeft oorsmeer, hij vond me raar toen ik vroeg of het voor een oorontsteking kon zorgen. En hij zou me nog raarder vinden als ik zou vragen of door die ontsteking, de trommelvlies kan scheuren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een rare opmerking van die dierenarts eerlijk gezegd. Bij mijn weten is het gewoon niet goed als er oorsmeer in het oor van een konijn zit. Konijnen zijn hele schone dieren en horen zichzelf en dus ook hun oren gewoon schoon te houden. Als ik hier in de oren kijk zijn ze gewoon allemaal schoon. Dat is de reden waarom ik je toch aanraad om toch naar een dierenarts te gaan, en het liefst dan een andere... sommige hebben gewoon niet zoveel met konijnen. En dat is niks ten nadele van deze meneer, maar dan ga ik zelf liever naar iemand die wel veel met ze heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de dierenarts zei: het is maar een beetje oorsmeer, iedereen heeft oorsmeer, hij vond me raar toen ik vroeg of het voor een oorontsteking kon zorgen. En hij zou me nog raarder vinden als ik zou vragen of door die ontsteking, de trommelvlies kan scheuren....

Luister dan naar je DA die heeft er een opleiding voor gedaan en weet dat, je moet je nu niet onnodig gaan zorgen maken als de DA je heeft gezegt dat het alleen oorsmeer is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een rare opmerking van die dierenarts eerlijk gezegd. Bij mijn weten is het gewoon niet goed als er oorsmeer in het oor van een konijn zit. Konijnen zijn hele schone dieren en horen zichzelf en dus ook hun oren gewoon schoon te houden. Als ik hier in de oren kijk zijn ze gewoon allemaal schoon. Dat is de reden waarom ik je toch aanraad om toch naar een dierenarts te gaan, en het liefst dan een andere... sommige hebben gewoon niet zoveel met konijnen. En dat is niks ten nadele van deze meneer, maar dan ga ik zelf liever naar iemand die wel veel met ze heeft.

het is idd apart maar je moet op je DA kunnen vertrouwen die moeten het weten (als goed is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje oorsmeer kun je schoonmaken met oorcleaner/zalf van de dierenwinkel, (al is dat spul er volgens mij alleen maar om de kas van de winkelier mee te spekken), maar teveel oorsmeer heeft een oorzaak en dat kan alleen een dierenarts beoordelen.

Je zou voor je eigen gemoedsrust misschien even langs de dierenarts kunnen gaan, maar ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn voor een ontsteking, (of de oorsmeer moet al zo erg zijn geweest als op het plaatje hierboven, dan wordt het een heel ander verhaal en móet je naar de dierenarts...) en al helemaal niet voor een gescheurd trommelvlies hoor.

Je konijn zou er dan niet zo bijzitten als op de foto die je om half 9 hebt geplaatst. Ik begrijp uit de foto dat hij lekker komkommer heeft gegeten, een konijn met pijn eet niet, en een gescheurd trommelvlies is echt heel pijnlijk.

Bot gezegd, (maar zeker niet zo bedoeld), je hebt een beetje teveel doorgedacht. Maar best herkenbaar hoor.

Mocht je weer een keer de oortjes schoonmaken, gebruik dan geen luciferstokje of een wattenstaafje. Het moet gek gaan wil je iets beschadigen, maar je drukt de viezigheid dan alleen maar verder naar binnen. Gewoon zalf of cleaner in het oortje doen, even lekker inmasseren en dan maak je met een doekje om je vinger alleen de oorschelp schoon. De rest mag nijn zelf doen; hij gaat waarschijnlijk flink schudden met z'n koppie en alle zalf en viezigheid vliegt eruit. (Wel even doen waar het geen kwaad kan.) ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje oorsmeer kun je schoonmaken met oorcleaner/zalf van de dierenwinkel, (al is dat spul er volgens mij alleen maar om de kas van de winkelier mee te spekken), maar teveel oorsmeer heeft een oorzaak en dat kan alleen een dierenarts beoordelen.

Je zou voor je eigen gemoedsrust misschien even langs de dierenarts kunnen gaan, maar ik geloof niet dat je bang hoeft te zijn voor een ontsteking, (of de oorsmeer moet al zo erg zijn geweest als op het plaatje hierboven, dan wordt het een heel ander verhaal en móet je naar de dierenarts...) en al helemaal niet voor een gescheurd trommelvlies hoor.

Je konijn zou er dan niet zo bijzitten als op de foto die je om half 9 hebt geplaatst. Ik begrijp uit de foto dat hij lekker komkommer heeft gegeten, een konijn met pijn eet niet, en een gescheurd trommelvlies is echt heel pijnlijk.

Bot gezegd, (maar zeker niet zo bedoeld), je hebt een beetje teveel doorgedacht. Maar best herkenbaar hoor.

Mocht je weer een keer de oortjes schoonmaken, gebruik dan geen luciferstokje of een wattenstaafje. Het moet gek gaan wil je iets beschadigen, maar je drukt de viezigheid dan alleen maar verder naar binnen. Gewoon zalf of cleaner in het oortje doen, even lekker inmasseren en dan maak je met een doekje om je vinger alleen de oorschelp schoon. De rest mag nijn zelf doen; hij gaat waarschijnlijk flink schudden met z'n koppie en alle zalf en viezigheid vliegt eruit. (Wel even doen waar het geen kwaad kan.) ;-)

Pfff, op zijn bericht heb ik gewacht. Het oorsmeer was zeker niet zoveel bij mijn konijn, en het is ook niet bruin en korsterig. Het kwam ong. tot 1/8 van het oorschelp. Maar de zalf werkt niet heel erg goed. Pas na 4 kleine porties, was alles weg.

Maar ik heb dus indd een beetje veel doorgedacht?

Want ik dacht van oorsmeer -> ontsteking -> beschadigd gehoor -> gescheurd trommelvlies. Terwijl het bij de oorsmeer al stopt toch?

Ik heb even een nachtje geslapen en heb dit bedacht :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, op zijn bericht heb ik gewacht. Het oorsmeer was zeker niet zoveel bij mijn konijn, en het is ook niet bruin en korsterig. Het kwam ong. tot 1/8 van het oorschelp. Maar de zalf werkt niet heel erg goed. Pas na 4 kleine porties, was alles weg.

Maar ik heb dus indd een beetje veel doorgedacht?

Want ik dacht van oorsmeer -> ontsteking -> beschadigd gehoor -> gescheurd trommelvlies. Terwijl het bij de oorsmeer al stopt toch?

Ik heb even een nachtje geslapen en heb dit bedacht :).

ik bedoel natuurlijk: op zo'n bericht heb ik gewacht.

Maar hij heeft weer een heel klein beetje oorsmeer zitten, je ziet het bijna niet, maar het is er wel. Wat moet ik nu doen? De dierenarts zei dat ik het er niet meer in moest doen. Maar anderen zeggen van wel. De verkoper zei dat ik het over 5 dagen weer meost doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk eerst wel even hoe het gaat. Als het slechter gaat, bel ik weer ff. Maar mijn grootste zorg is weg nu: Dat is dat hij een gehoor ontsteking zou hebben, maar een klein beetje oorsmeer zegt toch niet dat hij gelijk een gehoorontsteking heeft?

En mijn andere zorg, dat ik zijn gehoor had aangetast, is ook verdwenen, ik moest wel heel diep gaan wilde ik het beschadigen, en ik hoef dus volgens meerdere mensen niet bang te zijn voor een gescheurd trommelvlies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een knaagsteen staat ook dat het goed is om de tanden kort te houden, dus of je nu zo'n verpakking moet geloven ... ?

Ik heb vroeger altijd konijnen gehad, en deze heb ik ook weer een paar jaar, en ik heb nog nooit, nog nóóit oorsmeer moeten verwijderen, behalve één keer en toen was het geen oorsmeer maar oormijt, dus sowieso richting dierenarts gegaan. Konijnen doen dit prima zelf, net zoals je een konijn niet moet wassen omdat een konijn zich zelf wast. Als hij het niet meer zelf kan, moet je ingrijpen, maar het heeft altijd een reden dat hij het zelf niet meer kan, en dan moet je de reden waarom hij het zelf niet meer kan aanpakken, en niet het gevolg, hier dus het oorsmeer. Maar wat al gezegd is, als je het allemaal al weet, vraag dan geen raad, en giet gerust het hele flesje in het oor, ben je zeker dat het oor lekker schoon en fris is. :) En kan de dierenwinkelverkoper morgen weer aan je verdienen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met dierenartsen is een beetje dat je hoopt dat ze alles weten maar dat gewoon niet waar is.

Mijn dierenarts zei gisteren dat we aan Pietjes snot nu na neusdruppels en enrolforaxol niets meer kunnen doen. Ik open een topic hier op BB en binnen 1 dag zijn we al 5 opties/middeltjes verder!

En dit is nog wel een dierenarts die op de lijst van konijnkundigen staat. Moet je na gaan hoe het zit bij de gemiddelde dierenarts.

Tegelijkertijd moet je ook niet altijd afgaan op wat iemand op het internet zegt, want die ziet het konijn niet in levende lijve. Dus soms weet een dierenarts het wel degelijk beter dan BB.

Ik vind het in ieder geval wel een warning sign dat de dierenarts het raar vond dat jij dacht dat hij een oorontsteking had. Want ik geloof dat oorsmeer wel degelijk een teken kán zijn van oorontsteking. Dus het is helemaal geen raar idee. Dat doet me een beetje vermoeden dat de dierenarts maar wat roept.

Mijn dierenarts laat ons altijd even langskomen met symptomen, gewoon omdat je als leek aan konijnen moeilijk ziet of ze ziek zijn, en voor je het weet vallen ze zogenaamd "plotseling" dood neer. Dus ik vind het apart dat die van jou het eigenlijk ontmoedigt "omdat iedereen oorsmeer heeft".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er weer 2 gebeld, en die zeggen dat als het goed gaat met die oorsmeer, ik gewoon door moet gaan. Ik weet het niet zeker van de eerste, maar de 2e zei dat wel. En ze zeiden dat er indd wel een kans is op oorontsteking, maar dat ze dat niet zo konden zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .