Ga naar inhoud

HELP! Gehoor beschadigd?!


Snufie0301

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe ik er op kwam dat de trommelvlies gescheurd was. Ik las dat het dan erg schadelijk was. Maar het is gewoon omdat ik altijd van het ergste uitga. Dus stel nu: hij heeft een oorontsteking: dit is te genezen, maar als hij dan ook een gescheurd trommelvlies heeft, is dit te genezen, hij is niet dood gegaan of verlamd geraakt door de gescheurde trommelvlies, zijn gehoor is dus wel aangetast, kan dit ook genezen worden?

En hoeveel schade richt dit aan?

Dit is dus het ergste wat er kan gebeuren.

aangepast door Snufie0301
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja, ik moet zeggen dat dit forum je ook behoorlijk hypochonder kan maken :P ik zag ineens achter ieder kuchje ook iets levensbedreigends. Maar het enige wat ik weet is dat bij mensen het trommelvlies volgens mij vervangen moet worden als het gescheurd is. Bij konijnen wordt dit denk ik dus een heel riskante en dure ingreep, als ze het sowieso al overleven, maar meer weet ik er echt niet over, helaas. Het is gewoon eventjes afwachten ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nou rustig morgen even af, misschien valt het wel mee. Ik bedoel het niet rot maar je zit jezelf nu helemaal gek te maken met allerlei doemscenario's. En als het een oorontsteking is, dan krijg je daar het juiste middel voor. Als je konijn nog verder gewoon z'n ding doet, eet, drinkt, poept en plast en rondhuppelt, zou ik me niet teveel zorgen maken over dat trommelvlies. Nu gewoon even niks meer aan doen en morgen bij de dierenarts afwachten wat die ervan vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat jullie gelijk hebben, ik had wel veel zorgen deze week, het begon met:

Ik dacht dat hij de dikkebuikziekte had, maar hij had zoiets al zijn hele leven, en om dit te genezen, da's toch niet zo moeilijk? dus hier maak ik me geen zorgen meer over.

daarna was ik bang dat hij een oorontsteking had, word ook morgen opgelost :)

toen was ik bang dat ik zijn gehoor met die lucifer/wattenstaafje enz. heb beschadigd, maar de oorgang zit toch best diep? En ik maakte alleen de oorschelp schoon. En mijn vinger waar het doekje om heen zat, past sowieso niet in de gehoorgang. Dus hier hoef ik me ook geen zorgen over te maken?

Daarna werd ik weer bang dat het trommelvlies gescheurd was, maar dat lijkt me indd sterk. Het trommelvlies scheurd niet zomaar zonder aanleiding. En daarnaast reageerde mijn konijn ook heel normaal toen ik de zalf er in deed. Hij eet ook gewoon goed, drinkt goed, en keutelt goed. Dus ook geen zorgen?

Kan iemand dit bevestigen? Dan kan ik rustig slapen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga jij maar lekker rustig slapen hoor, je nijn doet dat ook. Die maakt zich echt geen zorgen om z'n oortjes.

Eten, drinken en keutelen is een heel goed teken, dat zal de dierenarts morgen vast bevestigen.

En een tip; schrijf thuis alles rustig op wat je de dierenarts wil vragen. Want ik weet uit ervaring dat je zonder briefje de helft vergeet en het zou jammer zijn als je van de dierenarts thuiskomt en je hebt toch nog een aantal vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ãls hij gehoorschade heeft opgelopen dan is dat denk ik niet meer op te lossen. Tenminste bij mensen is dat vaak zo. Niet altijd, het ligt er aan wat de schade heeft veroorzaakt, maar vaak wel.

Maar je moet niet zo piekeren, je hebt een afspraak gemaakt en je hoort het morgen wel! Zorg gewoon dat de DA goed kijkt, en schrijf al deze vragen op een papiertje zodat de DA ze een voor een kan behandelen en jij weet waar je op moet letten :)

Ik vind dat je het goed gedaan hebt, alleen zou ik voortaan dus eerst naar de DA gaan en daarna pas met medicijnen aan de slag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net bij de DA, en al mijn zorgen zijn weg :D.

De da zei dat er geen oorontsteking is en dat ik niet bang hoefde te zijn voor een trommelvlies scheur. En ik kan dus zelf ook het gehoor niet hebben beschadigd, want ze liet mij zien tot hoever ik met het wattenstaafje mag, en zo ver ging ik nog lang niet. Ik mag tot de splitsing van de 2 gehoorgangen, die best diep zitten.

Ook vroeg ik haar of hij verder nog iets heeft, en volgens haar heeft 'ie niet. Ten minste, ze controleerde even, en zei niet echt iets, maar ging gewoon verder over het oor. Dus ik beschouw dat als een: Nee, hij heeft niks.

Wel was hij tijdens de heenreis bijna ontsnapt, hij sprong uit zijn doosje, en hij krabde heel erg, uiteindelijk pakte ik hem stevig vast bij zijn buikje. Toen stopte hij met spartelen, waarschijnlijk omdat dat wel pijn deed (Het leek alsof hij eventjes niet kon ademen), maar anders was 'ie ontsnapt en nu waarschijnlijk dood geweest. Nu loopt hij weer in de tuin rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kon hij inderdaad even niet ademen toen ik hem zo vastpakte, ik kneep net zachtjes in zijn buik en zag zijn neus al langzamer op en neer gaan. Maar hij zit nu in zijn hok en wilt er supergraag uit. Alleen het kan niet want het is al 21:00. Dus even slapen, en hij kan morgen weer naar buiten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat er niets is Jeffrey, ben er blij om, en zie je dat je je nu zelf ook veel beter voelt omdat je zeker weet dat er niets is? ;)

Een vraagje nog wel... Hij zit nu dus in zijn kooi? Hoe ziet die kooi eruit (hoe groot is hij) etcetera? :)

pagina 2 zie je de bneden ren denk ik want het ljkt op een hok:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kooi is niet zo groot, kleiner dan het eigenlijk hoort, maar ik heb geen geld voor een grotere. Vroeger, van zijn 0ste tot zijn 5e woonde hij in een best groot hok. Maar dat hok verrotte, en we hebben een wat kleiner hok gekocht. Mijn konijn is wel gewend om in zijn hok te zitten. In de winter en herfst laat ik hem meestal ook binnen, in de lente laat ik hem soms buiten, en in de zomer bijna elke dag. Maar omdat het hok wat kleiner was had ik een ren gekocht, alleen staat het hok te hoog en kan het konijn niet goed in en uit de ren springen vanuit de hok. Dus hij is eigenlijk afhankelijk van mij. Maar als hij meestal binnen zit, is hij het ook gewend om binnen te zitten. Toen ik hem aan het begin van de zomer buiten zette, vond ie het niet zo leuk. Nu wilt hij alleen maar buiten zijn om dat ie wat wilder is geworden. Maar in de winter wordt het weer koud, en zal hij toch echt binnen moeten blijven, maar daar raakt hij wel gewend aan. Vroeger, mocht hij altijd in de tuin lopen, 1 keertje liep hij een paar maanden in de tuin rond, en sprong hij zelf in zijn hok om te schuilen / eten. Maar nu wilt mijn moeder dat niet meer, dus loopt hij alleen nog soms buiten. De laatste tijd weer veel, maar het is best koud in NL. Maar ik denk zo van: Mijn vriend heeft 1 klein dwergkonijn, en een hok voor zo'n 5 konijnen, gaat je konijn zich dan niet eenzaam voelen? Helemaal alleen in zo'n groot hok?

Maar ik wil ook niet echt meer van hok veranderen, het heeft mijn konijn 2 jaar geduurd om aan zijn nieuwe hok te wennen. Vroeger, toen ik het nieuwe hok had en ik hem buiten zette, rende hij het eerst terug naar zijn oude hok. Een keertje pakte ik wat oud gras uit zijn oude hok, deed dat even in zijn nieuwe hok, dacht dat het vies was en wilde het weer uit halen, maar dat vond mijn konijn niet goed. Hij sprong meteen omhoog om het gras te pakken. Nu blijft hij als hij buiten is eindelijk na 1 1/2 tot 2 jaar bij zijn nieuwe hok. Daarnaast is hij nu ook gehecht aan zijn hok geraakt, in de winter en herfst, heeft hij grotendeels in zijn hok doorgebracht, omdat het simpel gewoon niet veilig is voor een konijn om op koude dagen door de tuin te zwerven. Nu loopt mijn konijn al zo'n drie weken elke dag van 's middags tot 's avonds laat buiten. Als ik hem nu in zijn hok zet, wilt hij naar buiten, net een soort energie drank voor hem.

Laat ik hem daarna weer 3 weken in zijn hok zitten, zal 'ie dat de eerste week niet leuk vinden, maar daarna zal 'ie wennen.

Dit is nu een heel verhaal, maar er zijn 2 redenen waarom ik geen nieuw hok voor mijn konijn wil kopen:

1) Snufie is na 2 jaar eindelijk gehecht aan zijn nieuwe hok, als ik hem in zijn hok zet, zal 'ie het nu niet fijn vinden. Maar later zal ie er gewend aan raken.

2) Ik heb het geld niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik niet begrijp is dat ik mijn konijn 's middags soms hevig zie trillen. Maar als ik hem dan weer buiten zet, is het weer voorbij. Is het omdat het te warm is in zijn hok? Of omdat hij bang is voor iets in zijn hok? Of wilt hij gewoon naar buiten? Maar in de winter zal 'ie toch weer binnen moeten blijven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn hoeft in de winter echt niet naar binnen hoor. Mijn 10 konijnen wonen zomers en s'winters buiten. In het najaar krijgen ze een wintervacht, daarmee kunnen ze prima tegen de kou. Je hoeft alleen maar te denken om tocht en vocht/regen.

Mocht je eens geld hebben voor een nieuw hok; hoe groter hoe beter. En hij went er echt wel aan hoor, gewoon even doorzetten.

Het konijn van je vriend heeft een paleisje met een hok waar wel 5 konijnen in kunnen. Dat konijn voelt zich in dat grote hok echt niet eenzamer dan jou konijn in z'n kleine hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het, maar ik kan mijn konijn dan wel elke dag buiten laten, maar dan moet ik ook elke dag op hem letten. Vooral in de winter vind ik dat niet fijn. En ik woon in de randstad, dus hier is het altijd erg druk. Maar in de zomer vindt ie het natuurlijk niet leuk om in zijn hok te zitten, veel te warm ect. ect. Maar hij is ook niet meer als vroeger. Vroeger rende hij van de ene kant van de tuin naar de andere kant van de tuin toen 'ie 2 was. Hij rende achter katten aan en verstopte zich in de bosjes, rende naar de buren enz. enz. Nu blijft hij op 1 plekje zitten.

Toen ik heel klein was had ik hem een keertje mee naar de buren meegenomen. Daar tilden we hem op en speelden we met hem. Toen wist ik nog niet dat hij dat niet fijn vond. Maar dat was ook maar voor 1 keertje. (toen durfde hij zich niet te verzetten.)

Ik heb hem toen ik klein was ook een keertje op de trampoline gezet. Toen ben ik heel rustig gaan springen, want misschien vond 'ie het ook wel fijn om te springen dacht ik..... hij sprong er gelijk af :/ Was ook wel te voorspellen. Daarna had ik het volgens mij nog 1 keertje geprobeerd, en daarna niet meer.

Maar hij is niet meer zo energiek als vroeger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan niet zeggen dat mijn konijn ongelukkig en eenzaam is ;) Ik heb wel eens vlaamse reuzen in een hok 2x zo klein als die van mij gezien... En die van mij is nauwelijks groter dan een dwergkonijn. In de dierenwinkel zat mijn konijn ook in een erg klein hokje met 3 andere konijnen.

Nu kan mijn konijn heel sterk zijn, zeker als hij denkt dat hij dood gaat... gisteren toen ik hem mee naar de DA nam, sprong hij uit zijn doos. Ik hield hem tegen met mijn arm, en hij krabde superhard. Uiteindelijk klemde ik mijn arm om zijn buik/borst. Toen stopte hij met spartelen en deed hem zo zacht mogelijk weer in zijn doos, alleen dat lukte niet echt, want anders zou 'ie weer wegrennen. Dus moest hem best hardhandig tegenhouden en terugstoppen. Maar hij had denk ik alleen op dat moment een beetje pijn, want thuis rende hij weer door de tuin. Konijnen kunnen hier toch wel een beetje tegen? Volgens mij perste ik wel de lucht uit zijn longen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een baasje als jij is je konijn echt niet ongelukkig hoor, en als je eens wist hoe ik mijn konijnen soms in bedwang moet houden.... Jij hebt je nijn echt geen pijn gedaan hoor en voor je de lucht uit z'n longetjes drukt, dan moet je er minstens op gaan zitten ofzo.

Net wat Cupcake82 zegt, maak je niet druk en geniet gewoon lekker van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij zal het niet leuk hebben gevonden, dat je hem kneep, maar soms moet dat gewoon.

Ik moest mijn konijn laatst medicijnen geven, dat wilde hij niet... Tja.

Maar van soms wat harder vast pakken gaan ze niet dood. Je moet het natuurlijk niet doen als het niet echt hoeft. Maar dat snap je zelf ook wel ;)

Over het hok: ik heb zelf geen ervaring met oudere konijnen, dus ik weet niet hoe erg dat mee telt!

Maar je hebt hem dus "standaard" binnen begrijp ik (in je huis)? Of staat zijn hok buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .