Ga naar inhoud

HELP! Gehoor beschadigd?!


Snufie0301

Aanbevolen berichten

Hey jongens.

Mijn konijn had oorsmeer, dus ik had dit middeltje gekocht: Sire clean Ear oordruppels gekocht.

Nu heb ik dat erin gedaan, en er staat dat het niet het gehoor aantast, ook stond er dat ik met iets het oortje even schoon moest maken. Mijn vader deed het de vorige dag met een lucifer (toen hadden we dat middel nog niet), alleen toen alleen het aller buitenste stukje, ik probeerde het ,toen ik die druppels had toegevoegd, met een doekje. Maar daar was ik al snel mee gekapt want ik ben bang dat ik het gehoor beschadigd heb. Is dit mogelijk? Want ik heb alleen het buitenste stukje schoongemaakt en ben niet verder naar binnen gegaan. En zouden die oordruppels ook voor schade kunnen zorgen?

Hij laat ook steeds zijn ene oor hangen, omdat ik daar wat meer in had gedaan. Er stond dat ik de gehele gehoorgang moest vullen. Maar dat deed ik niet, ik deed steeds een klein beetje. (in totaal 4 keer gedaan). En in de andere oor ook een heel klein beetje voor de zekerheid omdat ik daar een heel klein beetje oorsmeer zag.

Maar kan nu het gehoor beschadigd zijn?

Ik hoop dat ik hier echt goed antwoord op krijg want bij mijn andere topic reageerde er niemand, en ik ben nu echt heel bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De gehoororganen zitten niet aan de buitenkant van het oor, maar echt erín. Een lucifer lijkt me niet direct mega handig om mee schoon te maken, wattenstaafje lijkt me handiger, maar zo lang je niet in het oor rond hebt lopen prikken lijkt me dat er niks aan de hand is wat dat betreft.

En wat de oordruppels betreft, ik heb er geen ervaring mee, maar als er op staat dat het geen schade veroorzaakt kan je wel aannemen dat het dat ook niet doet.

Adem in, adem uit! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn heeft niet zo snel last van echt oorsmeer. Meestal is er een ontsteking of mijt actief bij konijnen ipv oorsmeer.

Het punt is met zomaar in het oor wat doen dat het trommelvlies al kapot kan zijn en dan de druppels naar binnen lopen, daarom altijd even door een dierenarts na laten kijken.

In deze zou ik ook even contact opnemen met de dierenarts wat het beste te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja ik zou zelf nooit zomaar dingen in het oor van mijn konijn doen. Ik zou als ik jou was even contact op nemen met de dierenarts.

Ik weet zelf dat je je altijd moet oppassen dat er geen vocht in de oren van je konijn komt, dus ik weet niet wat er nu met je konijn is maar echt bel de dierenarts en ga er even langs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben naar een dieren winkel gegaan en heb een foto laten zien. Zij zeiden dat dit gewoon oorsmeer is. En volgens mij geen ontsteking, anders hadden ze dat wel gezegd. Ze zeiden dat ik dan maar beter dat middeltje moest gebruiken voor de zekerheid. Dat middeltje zorgt ervoor dat de mijten gedood worden en de oorsmeer weg gaat. Het lijkt niet op een oorontsteking, het is er ook pas sinds gisteren.

Ik heb net even op het doosje gekeken en er stond:

Eerst de hele gehoorgang vullen met druppels. (Dit is absoluut niet schadelijk)

60 sec. masseren.

met een watje het overige spul weghalen. Hier ben ik dus bezorgd over, heb ik het gehoor beschadigd? Ik heb alleen het buitenste stukje schoongemaakt, en verder ging ik niet.

Konijn lijkt ook helemaal geen last meer van oor te hebben. En bij een oorontsteking hebben ze toch juist wel last? Hoe ziet een oorontsteking er eigenlijk uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een medewerker in een dierenwinkel heeft niet gestudeerd voor dierenarts en de mijten zitten IN het oor, de ontsteking zit ook IN het oor. Dat kan niet bekeken worden vanaf een foto en ook niet met het blote oog. Hiervoor moeten ze met een otoscoop in het oor om tevens te zien dat het trommelvlies niet kapot is wat door vuilophoping ook mogelijk is.

Zowel een oorontsteking als oormijt kan je dus niet van buiten zien, alleen als het heel erg is. Vaak zie je bij oormijt overmatig jeuk en bij oorontsteking slap hangend oortje. En bij beide overmatig oorsmeer. Oorsmeer bij een konijn zie je zeldzaam echt zitten met het blote oog.

Op de manier hoe je het gereinigd hebt, reinig je het oor dus ook niet. Daarvoor moet het spul echt vol in het oor, maar daarvoor moet je zeker weten dat het trommelvlies niet kapot is.

Nogmaals waarom bel je niet even de dierenarts, bellen is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net weer ff gekeken, en het zag er gezond uit! Als vanouds.

Het oorsmeer is weg, ook de druppels zijn weg.

Oortje staat mooi rechtop, en konijn huppelt rond, eet wat bladeren en gaat in de schaduw zitten.

Later vandaag zal ik een foto posten.

Promise :)

Of zegt dit helemaal niks over de ontsteking en gehoor enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zegt een man van een dierenwinkel dat het gewoon oorsmeer is. Want dan verkoopt hij zijn druppeltjes. Anders verdient hij geen geld.

Ik snap echt niet waarom mensen niet gewoon naar een dierenarts gaan als hun konijn zorg nodig heeft.

Sorry als dit kwaad over komt maar ik snap het gewoon niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ze denken dat het hun heel veel geld gaat kosten, hoeveel kost het ong.? Zeg maar een controle of er een ontsteking is?

En als er een ontsteking is, hoe groot is de kans dat hij het overleefd? En als de trommelvlies gescheurd was, en ik dat spul erin heb gedaan, is dat nog te herstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er allemaal vanaf wat het is.

Mijn Leyla had een oog infectie. Ik had Kyra ook meegenomen. Voor het consult waarbij beide ook helemaal gecheckt zijn + oogzalf was ik 32 euro kwijt. Maar ik weet de tarieven van jouw dierenarts niet. Daar kun je trouwens altijd voor bellen en het even vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zelf doktoren. Als het zo handig was, waren er geen dierenartsen.Ik dacht dat mijn konijn syfilis had, kwam overeen met de wondjes. Toen hebben we de dierenarts bezocht omdat de hond met een inenting moest gaan.(anders waren wij ook wel gegaan hoor)

Bleek het gewoon een wondje te zijn. We moesten niks extra betalen. Dus als je denkt dat je konijn iets heeft, ga naar de dierenarts en zit niet zelf te doktoren. Want bij jouw kan het juist net iets anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon even jouw dierenarts bellen om te vragen hoeveel zo'n controle kost. Want dat verschilt per dierenarts. Je kan ook telefonisch vertellen wat er is gebeurd, dan kunnen ze je misschien ook zo al meer informatie geven.

Bij mijn dierenarts kost een consult 29,50, en de medicijnen die we hebben meegekregen waren altijd rond de 10 euro (voor bijvoorbeeld een maand lang antibiotica).

Daar laat je het niet voor, toch?!

Het kan zijn dat hetzelfde medicijn wordt voorgeschreven als dat je al hebt, maar dan hoef je natuurlijk geen nieuw flesje te kopen, dan kan je het gewoon af met het flesje dat je al hebt.

Maar het belangrijkste is denk ik, laten checken of de diagnose klopt. Want je gaat nu af op een diagnose van iemand die er helemaal niets van af weet.

Toen jullie als gezin besloten hebben een konijn te nemen hebben jullie de verantwoordelijkheid op jullie genomen om goed voor hem te zorgen, dusse... Overtuigen die ouders!

Misschien heb je zelf ook wel een spaarpot of spaarrekening en kan je meebetalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gebeld, en de dierenarts zei: Nou, zo'n controle kost 27 euro. Dus dan kun je beter eerst even kijken hoe ie het doet, als ie goed eet, goed keutelt, niet aan zijn oor krabt, niet met zijn hoofd scheef staat, dus gewoon geen symptonen vertoond van een ontstoken oor dat er dan niks aan de hand is. En gezien hij dat allemaal niet doet zei hij dat het niet nodig was. Nu heb ik hem verteld dat zijn linkeroortje wel wat meer naar achter staat. Toen vroeg hij: Is dat het oortje waar je de zalf in hebt gedaan? Ik zei: Ja, (Ik heb ook wat in het rechteroortje gedaan, maar dat was zo'n klein beetje dat het meeste er nog naast viel dan dat hij goed in het oortje viel, 2 kleine druppels) Toen zei hij dus: Ja, dan zou het eerder door de zalf komen, dus voorlopig geen zalf meer in doen. En toen was het gesprek voorbij. Dus ik let gewoon een beetje op dat hij niet die symptonen vertoont, en als ie het wel doet, dan bel ik nog een keer zei hij.

Opgelost denk ik?

Nu ben ik nog voor 1 ding bang: En dat is dat ik zijn gehoor heb beschadigd, de trommelvlies kan dus niet beschadigd zijn, want dat gebeurt pas bij zo'n ontsteking pas, toch? Dat is wat ik gelezen heb. Nu ben ik dus bang dat ik zijn haartjes die het geluid opvangen een beetje beschadigd heb, alleen dat denk ik weer van niet: Want die zalf is niet slecht, En ik heb alleen in het aller buitenste stukje lopen "pulken"

Ook opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is toch geen schurft? Toen ik het eruit haalde, was het zacht en zag het eruit als mijn oorsmeer (hoe weet ik dat?! :O)

souvj9.jpg

En dit is hoe hij eruit ziet een paar uur na de zalf:

2eckqgx.jpg

Zoals de DA ook zei: Als 'ie niet de hele tijd aan zijn oor zit enzo, is er niks aan de hand.

Zijn oor is ook helemaal schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .