Ga naar inhoud

HELP Lobke heeft zichzelf opgehangen


RaniVerberckt

Aanbevolen berichten

Hey lieve bunnybunchers,

het is al weer een tijdje geleden dat ik actief was op het forum en ik vind het dan ook rot dat ik op deze mannier terug moet komen.

Lobke, mijn gecastreerd rammelaartje van 6 heeft vannacht een stom ongeluk gehad.

Hij is een echte houdini dus probeerde zoals elke nacht het bovenste deksel van zijn traliekooi open te duwen ('s nachts moet hij in zijn kooi omdat meneer het leuk vind om heel mijn dressing af te breken). Het deksel moet opengegaan zijn en net toen Lobke zijn hoofdje er door had moet het toegevallen zijn.

ik stond op vanmorgend en ging net als altijd als eerste naar Lobke toe. Ik schrok verschrikkelijk toen ik hem daar zag hangen. In een impuls heb ik het deksel opgetild en viel hij zachtjes neer in zijn bodembedekking. Hij spartelde en was zichzelf eigenlijk gewoon aan het ingraven. Ik heb hem eruit getild en we zijn onmiddelijk op zoek gegaan naar een dierenarts van wacht. Blijkt dat er maar 1 dierenarts van wacht is in heel de buurt! Er zijn blijkbaar erg veel spoedgevallen dus is er een wachtlijst voor vandaag. We zouden er pas om 2uur terecht kunnen.

Ondertussen hebben we Lobke alvast maar in zijn draagmandje gedaan met zijn favoriete dekentje, we zijn ook wel realistisch en weten dat er waarschijnlijk hersenbeschadiging is. Hij kan niet meer lopen of springen en valt constant om, zijn hoofdje staat wat schuin en af en toe valt zijn ademhaling stil.

Ja, waarschijnlijk zal mijn kleine knappe man een spuitje krijgen...

Ik ga alles doen wat ik kan.

Sorry moest dit even kwijt,

mensen met een soortgelijke ervaring zeg alsjeblieft of er iets is dat ik in tussentijd kan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe vreselijk om je dier zo terug te vinden. Voor hem en voor jou.

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan wat je nu doet, het hem zo comfortabel mogelijk maken en hem verder zo veel mogelijk met rust laten zodat je hem zo min mogelijk prikkelt om te bewegen.

Sterkte straks bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie steun,

ik weet niet of ik ooit nog zo'n konijntje ga vinden.

Hij kende echt tientalle trukjes, kwam altijd direct naar me toe gelopen, kon uren liggen knuffelen en kusjes geven,

een konijn uit de duizend...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=673697875979959&set=a.485443191472096.5715678.100000192582848&type=1&theater

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van een mirakel te spreken!

We zijn net terug van de dierenarts,

Ze heeft lobke's pootjes getest en er was geen sprake van verlamming of breuken,

dus technisch gezien kan hij nog lopen, hij keutelde ook nog goed en at.

Zijn pupilreflex was nog aanwezig maar vertraagt en daar hebben we daarna de oorzaak van gevonden, meneer is onderkoeld. Hij zat nu op 32°C terwijl hij ergens rond de 39°C zou moeten zitten.

De dierenarts zei dat ze niet wilde opgeven op zo'n lief konijn, ze kon nergens in de hals of rug breuken vinden dus heeft ze hem een spuit gegeven tegen de zwelling van de zenuwen tussen de ruggenwervels, hij zou binnen een paar dagen weer moeten kunnen lopen. Als dat niet het geval is kan er nog een 2e spuit gegeven worden en pas als dan alle mogelijke remedies uitgesloten zijn zou hij euthanasie krijgen.

Ze heeft goede hoop en denkt dat Lobke er wel bovenop komt maar dat zijn lijfje gewoon stijf is en zijn zenuwen opgezwollen zijn.

Goed nieuws dus!

Nu hebben we dus, midden in de zomer, de kachel aangestoken voor meneer konijn en hem een fleecedeken gegeven (we zijn onze kersenpittenzak kwijt)

Kom op kleine man,

je kan het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Óef wat een verhaal en wat schrikken zeg!

Wat zal jij zonet blij zijn geweest dat de dierenarts hem kon helpen!

Jou konijntie heeft tewoon een bescherm Engels konijn bij zich!

Ik schrok wel behoorlijk van het verhaal en had niet gedacht dat hij dit nog kon overleven

Maar natuurlijk duim en bid ie voor een wonder en wauw! Het is een wonder

Ik ben zo blij voor jullie dat het relatief goed is gekomen en nu blijven duimen en bidden dat hij de komende dagen goed opknapt!

We denken aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn voor jullie dat de dierenarts hem nog denkt te kunnen helpen! Zo'n ondertemperatuur lijkt me echter wel erg kritiek, dat is zo laag dat sommige organen echt veel moeite kunnen hebben met functioneren. Hem vlug weer op temperatuur krijgen is dus wel echt belangrijk en ik denk dat de verwarming opstoken niet genoeg zal zijn. Kun je misschien een flesje met heet (geen kokend anders smelt het flesje) water en een handdoek erom bij hem neerleggen? Misschien meerdere? Lekker op schoot nemen met een fleecekleedje oid en morgen een snugglesafe of een kersenpitzak kopen. Snugglesafes zijn echte musthaves voor een konijnenbaasje.

Voor nu heb je die niet, maar er moet wel echt meer gebeuren dan de verwarming opstoken om hem op temperatuur te krijgen. Neem zijn temperatuur regelmatig op om te kijken of hij daadwerkelijk opwarmt.

Hoe gaat dat met eten en drinken? Ik neem aan dat hij dat niet zelf doet, heb je dwangvoer in huis? Het is even in de gaten houden of hij genoeg eten en drinken binnen krijgt, anders zou je morgen misschien nog voor een (verwarmd) infuus naar de dierenarts kunnen gaan.

Het klinkt alsof hij een serieuze shock heeft opgelopen, heb je rescue remedie van Bach in huis toevallig? Dat wil nog wel eens helpen. Niet dat hij daarvan gaat eten of spontaan weer een fatsoenlijke lichaamstemperatuur heeft, maar het helpt hem wel om wat makkelijker van de schrik te bekomen.

Heel veel sterkte en succes!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten en drinken doet hij wel hoor :)

Bedakt voor de tip van het flesje, ligt er nu bij!

Het lijkt erop dat hij zich wat beter voelt, hij schommelt niet zoveel meer met zijn hoofdje, is wat actiever en voelt al wat warmer aan.

De dokter zei dat we om de zoveel uur hem eens moesten laten lopen om te zien of het beter gaat, maar voorlopig wil hij nog niet uit het lekker warme transportbakje.

Morgen passeer ik wel even langs de kruidvat voor een kersenpittenzak, de snugglesafe's bij ons in de dierenwinkel zijn echt énorm duur en ze verkopen ze enkel in de winter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .