Ga naar inhoud

Boefje krijgt op het moment een maaglediging.. dr op of dr onder..


Boefje

Aanbevolen berichten

In mijn vorige topic had ik al aangegeven dat Boefje niet meer wou eten. Dus dwangvoeren. Ze keutelde gewoon en er leek niks aan de hand. Gisteravond at ze nog veel groenten en waste ze zelfs Bailey nog terwijl ze zelf patientje is. Zo lief.. Vanochtend was het mis.. ze leek niks te slikken, ze was slap.. stond wankel op dr pootjes. Ik raakte in paniek en heb een spoedconsult aangevraagd en ben daar hals over kop heen gegaan. Daar kreeg ik heel slecht nieuws te horen.

Boefje dr maag was overvol. Ik kreeg twee opties.. haar laten gaan. Of een maaglediging waarvan de kans zeer klein is dat ze het overleefd vanwege dr ondergewicht.. of dr hartje zou het al begeven.

Ze had vanmiddag nog in een dekentje op mij gelegen terwijl ik op de bank lag.. en daar kroop ze stiekem steeds verder naar boven tot ze bijna in mijn nek lag met dr koppie.. en ze leek zo te genieten van de wandeling naar de dierenarts..heerlijk weer. Ze keek me ook aan met dr grote blauwe oogjes zo van..gaan we nog naar huis??

Met tranen in mijn ogen zei ik dat ik dr niet kon laten gaan.. dus ze gingen meteen opereren.

Hier zit ik nu thuis, huilend achter mijn pc.. als ik voor 4 uur gebeld wordt is het mis.. en mocht ze het wel halen dan nog is het een wonder als ze er weer bovenop kom.. gelukkig geloof ik nog wel in wonderen. Ik hoop dat mijn moppie er weer bovenop komt..en dit alles overleeft..:bad: ok..heb net n partij staan vloeken... mijn moeder belde mij en ik dacht dat ik doodging.. ik had haar nog gezegd dat ik haar zou bellen.

Ik had nooit gedacht dat ik dit moment zo zou beleven.. ze is nog veel te jong en speels.. mijn Boefje mag niet gaan. :'( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank jullie voor de lieve berichtjes.. nog een half uur te gaan... ik ben een wrak..heb net met pijn en moeite maar een appel naar binnen gewerkt.. voel me licht in mijn hoofd en t enige wat ik kan denken is.. moet mijn baby weer levend thuis krijgen en er bovenop krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee helaas.. maar het is inderdaad goed dat ze nog niet gebeld hebben.. ze heeft ook vergrootte nier en een vervormde nier.. urine onderzoek blijkt dat ze veel bacterieen heeft.. zou kunnen behandelen met AB..maar alles op zn tijd..eerst maar zorgen dat ze dit allemaal overleeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

EC is gedekt..ik gaf dr al fenbendrops.. maar ze had begin dit jaar ook al 'blaasproblemen' waar ze een AB kuur voor kreeg.. na 14 dagen nog een urine test gedaan..maar het was nog een beetje vaag..het leek alsof het wel zo'n beetje over was..maar toch was het antwoord niet helemaal duidelijk dat ze ook daadwerkelijk niks meer vonden. Afijn toen begon ze wel weer te eten enz..en leek ze weer levendig. Ik vermoedde ook inderdaad al wel weer dat er nog wel wat aan de hand was..maarja daar heb ik op het moment niet zoveel aan.. ze is graat mager.. en dr maag werkt al niet mee.. ze moet eerst aansterken.. als ze dit overleeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

tis vier uur geweest..maar ik durf nog niet te bellen... ik zie het al voor me dat het een hoopje zielig ellende is.. mager.. suf... de assistente zei al dat ze pas wat tussen 4 en 5 konden zeggen... ik wacht tot half 5.... ik ben zo bang dat ze zeggen ze heeft de operatie overleefd maar dat ze te zwak is.. om erdoor te komen..maar ik geef niet op.. nooit niet. Zolang zij laat zien dat ze wil en zin heeft om te leven gaat deze dame er alles aan doen. Ik voel zelf wel als ze opgeeft en niet meer kan... maar zelfs vanochtend met dr volle maag klom ze nog op mijn schouder om in mijn nek te liggen wat ze altijd doet. Met dr ene koppie op mijn ene schouder en dr billen op de ander.. rolkussentje hihi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

even update: ik heb gebeld. Ze is nog het zelfde als ervoor..dus het is afwachten. Ze heeft de operatie wel overleefd en ze blijft daar overnachten. En morgen moet ik om 11 uur weer bellen. Hopelijk gaat het nu goed met dr. Ik hoop het echt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

O god, ik zit hier met de tranen in mijn ogen mee te lezen. Ik ga snel even een kaarsje aansteken en heel erg voor boefje duimen. Ik hoop zo dat je binnenkort met trots kunt zeggen dat ze zo'n vechtertje is dat ze het gehaald heeft.

Ik durf het bijna niet te vragen maar.. Hoe was het telefoontje?

edit: ik zie het al.

aangepast door Annelies en Basje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, wat schrikken... Ben er echt best wel stil van!

Wat ben ik blij te lezen dat er mensen zijn die naar hun gevoel luisteren en graag een spoedconsult willen voor hun Nijntje, je ziet maar, het was nodig.

Dat is zo mooi van jou en onthou goed, de meeste doen niet eens de moeite de telefoon te nemen he!!

Nu ga ik mee met je duimen dat ze erboven op komt, want inderdaad, niemand wil zijn liefje afgeven.

Ik brand straks een kaarsje voor Boefje.

En voor jou alvast een hele dikke steun knuffel en ben zo trots op je dat je dat als baasje allemaal over hebt voor je diertje!

Heel veel liefs

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, dit zal vast en zeker een zenuwslopende dag voor je geweest zijn en nog steeds! Je voelt je zo machteloos en je kunt niet even tussendoor bij der kijken. Hopelijk kun je morgen vroeg zelf de DA bellen, geen nieuws is goed nieuws denken we dan maar?

Ze is iniedergeval sterk genoeg geweest om de operatie door te komen, laten we hopen dat ze zo sterk blijft en dat ze hier bovenop gaat komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat lief dat jullie allemaal meeleven. Bedankt voor de kaarsjes en het duimen. Ze kan het hard gebruiken. Het zijn zoveel obstakels die ze nog moet overwinnen... eerst aansterken.. en die darmen weer aan de praat krijgen.. en daarna dr behandelen voor dr nierprobleempjes.. en ik weet dat het zwaar gaat worden als ze mee terug mag met mij, maar de gedachte dat ik dr misschien wel niet meer zou hebben is nog vele malen erger. Dat zal me er wel doorheen slepen. Bailey kijkt verontwaardigd en vraagt zich af waar Boefje is. Tis stil zonder Boef.. ergens vind ik het fijn dat Boefje daar is en er voor haar gezorgd wordt.. het is een zware verantwoordelijkheid en ik voel mij al schuldig dat ik die dwangvoer naar binnen heb gepropt terwijl ze al een volle maag had... ik wist het gewoon niet.. aan de andere kant had ik haar liever bij me gehad. Dan had ik geen oog dicht gedaan en haar elke seconde verzorgd. Ben gewoon bang dat ze iets niet goed doen daar.. :( Zal toch wel goed gaan lijkt me.. ze hebben toch wel ergens voor geleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je niet schuldig voelen wat dat dwangvoeren betreft! Je hebt toch ook maar gedaan wat moest, niet eten= dwangvoeren!! Dat moet gewoon.

Kan jij niet weten dat die maag dan plots bomvol zit en niet geledigd wordt, dat het probleem niet ter hoogte van de darmpjes zat...

Dus lig daar aub niet van wakker.

Je hebt Boefje heel goed verzorgd en goed in 't oog gehouden, met naar de DA gegaan vanaf dat het moest en er kan nu nog ingegrepen worden.

Het is niet jouw schuld dat Boefje ziekjes is! Dat haar maagje tegen werkt en zich niet wou ledigen en helaas kunnen ze het ons ook zelf niet vertellen.

Je hebt goed gehandeld en tijdig gehandeld.

Hou je daaraan vast en geen constante schuldgevoelens.

Als je toch es denkt te verzuipen in schuldgevoelens, er zijn hier topics zat van mensen die niks doen terwijl hun konijn dringend medische hulp nodig heeft en later lees je dan dat het overleden is of blijvende schade of wat dan ook... Lees zulke topics een keertje door, kijk hoe sommige mensen totaal niet inzitten met hun dier en vergelijk es ff wat voor moeite jij dus WEL doet!!

Dat helpt wel es bij zelftwijfel, als je kan vergelijken hoe makkelijk anderen er zich vanaf maken en denken, ach, het is maar een dier en waarom zou ik moeite doen.

Neenee, jij behoort niet tot dat soort mensen en geeft echt om je Boefje en hebt zo hard je best gedaan.

Hoe moeilijk momenteel ook, tracht zelf even te rusten, op adem te komen. Niet te veel piekeren.

Als Boefje dan thuiskomt en weer zorgen nodig heeft, ben jij ook weer lekker fris.

Uiteraard ben je bezorgd als je lieveling elders is.

Even vertrouwen hebben inderdaad dat ze ervoor gestudeerd hebben en wel weten wat ze doen ;)

Je moet maar denken, een DA is vaak veel beter en handiger dan een doorsnee huisarts en je dier is dan in goede handen.

Een DA heeft doorgaans ook voor dat beroep gekozen uit liefde voor dieren, want rijk wordt je er meestal niet van (tenzij louche praktijken of heel erg hoge tarieven, maar een doorsnee DA heeft geen villa onder zijn kont he).

Dat maakt het voor mij vaak makkelijker om ermee om te gaan en wat vertrouwen te hebben, gewoon weten, die mensen kiezen voor de job omdat ze dieren écht willen helpen en ze graag zien.

Morgen kan je bellen hoe het met Boefje gaat en hier brand het kaarsje overigens ook al voor Boefje hoor en jij kan dat kaarsje vast momenteel ook gebruiken.

Nu moet jij even rusten. Echt waar.

Misschien moeilijk te geloven in deze moeilijke periode, maar je verdient dat en je hebt dat nodig.

Zo, hele lap tekst, ik hoop dat je er wat aan hebt en dan nu de pc afsluiten, iets relaxerend gaan doen en zien dat je uitgerust bent morgen!!

Dikke knuf!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de raad advies en knuffels :) Ik zie er natuurlijk erg tegenop om straks te bellen..zou 11 uur bellen maar ga stiekem eerder bellen want kwart over 11 moet ik bij de huisarts zijn. Ik voel me wel iets rustiger.. de gedachte dat ze nog niet gebeld hebben betekend volgens mij dat ze de nacht goed doorgekomen is en hopelijk wat aangesterkt.. maar dat zegt niks.. Boefje is een sterke dame hoor..altijd al geweest.. vechtertje. Dus die geeft niet zomaar op ookal is er misschien weinig nog aan te doen.. daar ben ik bang voor.. dat ze alsnog weinig hoop hebben ondanks dat ze nog leeft. Maar ja..bellen moet.. die confrontatie aan gaan.. weet niet of ik dr vandaag al mee mag nemen... ergens hoop ik dat ze dr nog een dagje houden omdat ze daar toch wel de nodige dingen en apparatuur hebben wat dr kan helpen en redden als het nodig is. Aan de andere kant als ze sterk genoeg is dat ze mee naar huis mag neem ik dr graag weer mee natuurlijk.. ookal ben ik doodsbenauwd dat ik weer wat fout ga doen waardoor het alleen maar erger wordt. Zucht..we gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boefje heeft de nacht niet overleefd... ze hadden al geprobeerd te bellen maar volgens hun geen gehoor.. nummer zou niet kloppen.. nou als het in de computer gewoon goed staat en op de label van t draagmandje ook dan mogen ze van mij doodvallen... ze vroegen het even snel toen ik zo van streek was.. de opname kaart.. maakt ook niet meer uit.. ze is er niet meer..ik zal dr nooit meer vasthouden en dr vrolijk zien spelen..en knuffelen met Bailey... mijn arme baby boef.. mijn allereerste konijntje die ik als babytje had.. we hebben mooie tijden met elkaar gehad.. ze heeft me aardig overspannen gemaakt met dr streken.. maar ze was mijn allesje.. mijn schatje.. vanmiddag haal ik dr op.. nu eerst naar de huisarts.. ik ben zo boos... maar t heeft geen nut meer.. soms haat ik dierenartsen.. dat ze je niet waarschuwen voor dingen die kunnen gebeuren.. ja alleen methacloral gebruiken als t nodig is.. tja ze keutelde..dus ik dacht dat t niet meer nodig was.. zo zie je maar weer..voor dierenartsen ben je ook maar een nummertje en een geldbron..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .