Ga naar inhoud

Beaphar Care + ......


BunnyBunn

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Hier een vraagje over de Beaphar Konijnenvoeding Care + :

Zo’n 2 maand geleden kwam in op de huishoudsbeurs voor het eerst in aanraking met

de Care+ konijnenvoeding van Beaphar. Ik heb toen twee zakjes van 250g meegenomen en kreeg een kortingsbon van 2euro. Mijn konijn was, zoals vele andere konijnen, helemaal gek van deze brokjes. Vorige week een proefzakje van Care+ gekregen tijdens Animal Event en Bunny wordt weer helemaal lijp wanneer hij het ruikt. Hij komt de heletijd op zijn achterpootjes naast me staan in de hoop dat hij weer een paar brokjes krijgt.

Vandaag naar de dierenwinkel geweest om maar eens gebruik te maken van de kortingsbon. Ik wilde eerst een zakje van 250g halen, maar aangezien ze deze niet hadden heb ik een grotere zak van 1,5 kilo meegenomen. Opweg naar huis was ik me al helemaal aan het indenken hoe blij Bunny zo meteen zou worden. Maar niets was minder waar... Eenmaal thuis maakte ik de zak open en viel me op dat het voer anders rook; zo vond ik het eerdere voer erg naar Bolognese Chips ruiken terwijl de net geopende zak een wat andere geur had. De brokjes zien er overigens wel hetzelfde uit als die van de eerdere zakjes.

Vervolgens een paar brokjes gepakt en voor Bunny zijn neus gehouden. Aangezien ik had gedacht dat hij weer helemaal gek zou worden, achter me aan zou lopen, en alles zou doen voor een brokje, hoefde hij ze niet! Ik begon me al af te vragen of hij zich soms niet zo lekker voelde.. Vervolgens met Bunny naar boven gegaan waar hij altijd lekker speelt en uitrust, waar ik een klein testje heb gedaan. Ik had gelukkig nog 3 brokjes in het proefzakje zitten dat ik tijdens Animal Event had gekregen. Ik hield hem 1 van deze brokjes voor en hij werd weer helemaal gek en wilde het meteen opeten. Vervolgens hetzelfde brokje uit de net gekochte zak gepakt en hij hoeft er niks van te weten.. Heb nu al een uurtje wat brokjes uit die net gekochte zak op de grond liggen, maar Bunny loopt er alleen maar over heen, ruikt er niet eens aan, en eet zelfs liever van zijn gewone standaard voer en hooi..

Mijn vraag is dan ook: kennen jullie dit "probleem"? Heeft Beaphar de samenstelling van de voeding sinds kort misschien veranderd of leveren ze gewoon een dikke naaistreek door de inhoud van de kleinere zakjes lekkerder te maken? De samenstellingen tussen proefzakje en grote zak kan ik tevens niet vergelijken omdat de verpakking van het proefzakje geen samenstelling bevat.

Ik hoor graag wat jullie denken :$

Liefs,

Bunny en Marjolijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen proefzakje gehad. Ik had gister 2 moeilijk etende konijn, er zat nog eten in hun bak... Toen heb ik op advies care+ gehaald en dat aten ze wel.

Ik weet niet of het proefzakje beter zou smaken of misschien had bunny er op dat moment geen zin in?

Hrt schijnt in ieder geval voer te zijn wat ze errug lekker vinden. Hier geef ik er nuper konijn 1. Als snoepje. Heb ook een zak van 1,5 kg en eigenlijk voor mijn andere 2 als ze moeilijk eten.

Ik vind het overigens wel aan de prijs als ik eerlijk mag zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het ook anders ruikt zou ik zelf denk ik even contact opnemen met de dierenwinkel en/of Beaphar, misschien is er iets mis met de zak?

Veel konijnen vinden het inderdaad heel lekker, één van mijn konijntjes wilde alleen maar dit eten als ze ziek was. Het is wel duur, maar volgens mij ongeveer dezelfde prijs als SS dus tja.. Ik heb altijd een zak staan voor het geval dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk inderdaad dat je even terug na de dierenwinkel moet als deze zak zo anders ruikt.

Ander vraagje weet iemand in welke dierenwinkel ik dit voer kan krijgen? Normaal haal ik het altijd bij petsplace maar die hebben het niet meer in het assortiment:s en aangezien ik t mijn nijn ook gaf sinds ze ziekjes is heb ik t stiekem wel nodig. Zonder deze eet ze amper der SS brokjes. Dus als iemand nog anderen dierenwinkels weet graag! Ben al een aantal afgereden maar niks:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor jullie advies! Ik ga dan maar even contact opnemen met Beaphar. Het is inderdaad een voeding die aan de dure kant is, dus ik vind het ook wel zonde als ik het Bunny niet als gezond snoepje kan geven. Ik heb wel eens gehoord met honden en kattenvoeding dat bepaalde petfood producenten de inhoud van proefzakjes lekkerder maken dan de voeding die je dan uiteindelijk koopt; ik had er over Beaphar niks over kunnen vinden, dus ik hoop in dit geval dat de zak die ik heb gekocht om de een of andere reden niet helemaal goed is ;p .

En Femmeke; via deze link http://beaphar.nl/store-finder kun je dierenwinkels die bij jou in de buurt zijn vinden die het Care+ assortiment verkopen. Niet alle dierenwinkels die het verkopen staan erbij, maar ik denk dat je zo wel verder komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor jullie advies! Ik ga dan maar even contact opnemen met Beaphar. Het is inderdaad een voeding die aan de dure kant is, dus ik vind het ook wel zonde als ik het Bunny niet als gezond snoepje kan geven. Ik heb wel eens gehoord met honden en kattenvoeding dat bepaalde petfood producenten de inhoud van proefzakjes lekkerder maken dan de voeding die je dan uiteindelijk koopt; ik had er over Beaphar niks over kunnen vinden, dus ik hoop in dit geval dat de zak die ik heb gekocht om de een of andere reden niet helemaal goed is ;p .

En Femmeke; via deze link http://beaphar.nl/store-finder kun je dierenwinkels die bij jou in de buurt zijn vinden die het Care+ assortiment verkopen. Niet alle dierenwinkels die het verkopen staan erbij, maar ik denk dat je zo wel verder komt!

Dankje!!:) wat ben ik ook blond afentoe dat ik dat zelf niet bedenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, bedenk me ineens wij hebben zoiets ooit een keer met een zak chips gehad kregen gewoon een nieuwe toegestuurd nadat ze de rare zak chips van ons hadden ontvangen kan dus altijd wel eens gebeuren dat er een foute zak tussen zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dit voer en ik heb nog nooit zoiets dergelijks gehad.

Ik denk dat het inderdaad misschien een 'verkeerde zak' is geweest.

Het op de achterpoten staan en bedelen komt mij overigens heeeeeeel bekend voor haha.

Ik hoef alleen maar naar de kast te kijken waar het voer staat en ze worden al gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor jullie advies! Ik ga dan maar even contact opnemen met Beaphar. Het is inderdaad een voeding die aan de dure kant is, dus ik vind het ook wel zonde als ik het Bunny niet als gezond snoepje kan geven. Ik heb wel eens gehoord met honden en kattenvoeding dat bepaalde petfood producenten de inhoud van proefzakjes lekkerder maken dan de voeding die je dan uiteindelijk koopt; ik had er over Beaphar niks over kunnen vinden, dus ik hoop in dit geval dat de zak die ik heb gekocht om de een of andere reden niet helemaal goed is ;p .

En Femmeke; via deze link http://beaphar.nl/store-finder kun je dierenwinkels die bij jou in de buurt zijn vinden die het Care+ assortiment verkopen. Niet alle dierenwinkels die het verkopen staan erbij, maar ik denk dat je zo wel verder komt!

Is mij nog nooit opgevallen dat ze liever het voer uit de proefzakjes eten hoor, ik heb hier meestal een grote zak en dat vinden bijna alle konijnen heel lekker.

Moet wel zeggen dat ik op dit moment een konijn in pension heb die ook Care+ krijgt (eigen voer, dus eigen zak mee) en die eet heel slecht brokken. Zal eens ruiken en vergelijken, had er nog niet op gelet maar wie weet komt het daardoor......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er misschien "care+ junior" in dat zakje zat? Want dat bestaat ook.. En misschien zijn die junior brokjes lekkerder dan de gewone. Zou dat kunnen?

Volgens mij niet, heb ze allebei gehad maar heb geen verschil gemerkt in geur of in enthousiasme van nijnevrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet, heb ze allebei gehad maar heb geen verschil gemerkt in geur of in enthousiasme van nijnevrouw

Ik zal het ook eens testen, binnenkort ga ik mijn Peentje ook laten overstappen op 'gewoon' voer ipv 'junior', eens kijken of zij verschil merkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel het proefzakje als de grote zak zijn allebei gewoon Care+, geen Care+ junior.

Ik heb Beaphar gemaild en als ik antwoord van ze heb zal ik dit nog wel even laten weten

op deze pagina ;p.

Sorry trouwens voor de late reactie, maar Bunny is sinds een paar dagen ineens ziek..

Hij zat helemaal verstopt, maar ik geef hem nu Carprofen Drops(pijnstilling) en

(Metocloral Drops(om de darmobstructie op te heffen). Hij eet en drinkt gelukkig wel

weer uit zichzelf en de keutels beginnen ook langzaam aan weer te komen.

Hopelijk komt het snel weer helemaal goed; ik vind het altijd zo eng als een konijntje ziek is, ze zijn zo kwetsbaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Facebookgroep zijn er ineens ook klachten over dit voer. De konijnen van deze leden schijnen de bruine brokjes niet meer te eten. Ze hebben contact opgenomen met Beaphar en die wil een paar brokjes toegestuurd krijgen voor onderzoek.

Hoe is het nu met Bunny? Als ze verstopt zitten zou ik even uitkijken met droogvoer. Laat ze liever groen en hooi eten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Facebookgroep zijn er ineens ook klachten over dit voer. De konijnen van deze leden schijnen de bruine brokjes niet meer te eten. Ze hebben contact opgenomen met Beaphar en die wil een paar brokjes toegestuurd krijgen voor onderzoek.

Hoe is het nu met Bunny? Als ze verstopt zitten zou ik even uitkijken met droogvoer. Laat ze liever groen en hooi eten. ;)

Bij mij geen klachten hoor, ze eten alles netjes op! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het trouwens met elkaar in verband staan dat een aantal dierenwinkels ineens geen care+ meer verkopen? Misschien beetje rare redenatie maar ik bedenk me dat nu ineens omdat ik het hier in de buurt bij de winkels die het hadden ineens niet meer kan krijgen omdat het uit het assortiment gehaald is:/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dat is wel vreemd. Ik heb ook nog niks van Beaphar gehoord, maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Met Bunny gaat het opzich wel goed, maar nog niet zoals het moet gaan. Hij poept gelukkig weer normaal en is van de

Metacloral en Carprofen af. Wel ben ik sinds gisteren begonnen met Fenbendrops omdat hij sinds maandag, de dag dat hij ook die verstopping kreeg, zoveel drinkt en zoveel plast. Ik hoop echt zooo dat het geen E. Cuniculli is, maar voor de zekerheid geef ik hem toch deze kuur. Hij is ook zo moe; hij gedraagt zich in principe heel goed, is heel alert, veel eten, zichzelf schoonmaken, maar heel snel en veel liggen en slapen.

Het enige probleem is dat ik de Fenbendrops er met geen mogelijkheid meer ingespoten krijg, Bunny wordt helemaal lijp. Ook als ik het op iets lekkers doe wil hij het niet omdat hij het medicijn ruikt. Alleen wanneer ik een grote wortel rasp en het daar door heen doe dan wil hij de wortel nog wel eten, maar om zo'n bak geraspte wortel binnen te krijgen doet hij ook weer een paar uur over.... Hebben jullie nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik wilde dus net een topic aanmaken over dit voer toen ik mij bedacht dat ik al wel vaker hierover gelezen had en inderdaad. Het lijp worden van het voer komt mij ook heel bekend voor. Ik had een paar weekjes geleden dit voer (klein zakje) gekocht voor mijn zieke Boef. Ze wou niet eten dus van alles maar in huis gehaald. De zak lag er nog en ik wilde Bailey gewoon wat te 'snoepen' geven aangezien hij zijn HFST slecht eet en hij toch niet helemaal vol konijntje is en wel wat meer spek kan gebruiken. Ik heb hem volgens mij nog nooit zo enthousiast over biks gezien. Hij sprong er bijna naar toe en maakte hele gulzige geluidjes erbij. Wat mij betreft ga ik langzaam over naar dit voer. Ik word er zelf blij van hem zo te zien eten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .