Ga naar inhoud

Benauwd konijn


Dollie

Aanbevolen berichten

Las net het verhaal bij konijnenbelangen! Jammer zeg had zo gehoopt dat het nog niet zo ver was!

Je kunt het nu wel behandelen. Heb wel gelezen dat wanneer ze goed reageren op de medicijnen ze het best goed doen!

Ik hoop op het beste! Heel veel sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het haast niet te geloven en ga zeker niet te vroeg juichen, maar het gaat erg goed met Pip. Ze is levendiger dan ze de laatste tijd was en heeft wat meer eetlust. Ze zit meer bij de rest. Ook sprong ze net voor het eerst in een week of twee/drie weer uit zichzelf op de bank. Het stemt me in elk geval hoopvol nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het haast niet te geloven en ga zeker niet te vroeg juichen, maar het gaat erg goed met Pip. Ze is levendiger dan ze de laatste tijd was en heeft wat meer eetlust. Ze zit meer bij de rest. Ook sprong ze net voor het eerst in een week of twee/drie weer uit zichzelf op de bank. Het stemt me in elk geval hoopvol nu.

Goed om te horen! :yipi:

Hopelijk blijft het in deze stijgende lijn verbeteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het haast niet te geloven en ga zeker niet te vroeg juichen, maar het gaat erg goed met Pip. Ze is levendiger dan ze de laatste tijd was en heeft wat meer eetlust. Ze zit meer bij de rest. Ook sprong ze net voor het eerst in een week of twee/drie weer uit zichzelf op de bank. Het stemt me in elk geval hoopvol nu.

OOhh dat is zeker goed nieuws. Hopen dat ze zo door blijft gaan. Mijn duimen draaien nog steeds. Kom op Pip, you can do it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je vandaag nog naar Verstappen geweest?

Nee. Zelfs de allerbeste DA ter wereld (wie dat ook is, geen flauw idee) kan het beschadigde weefsel niet meer herstellen. Ik bespaar me (voorlopig) de moeite dus maar. Daarbij.is het zo slecht gesteld met het gewicht etc van Pip dat ik.het ook wel.heel eng vind 3 uur enkele reis met haar te reizen. Een onderzoek onder narcose zou niet eens kunnen nu.

Bedanmt Nalapuk, Michaela, Jose en Belleke! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Zelfs de allerbeste DA ter wereld (wie dat ook is, geen flauw idee) kan het beschadigde weefsel niet meer herstellen. Ik bespaar me (voorlopig) de moeite dus maar. Daarbij.is het zo slecht gesteld met het gewicht etc van Pip dat ik.het ook wel.heel eng vind 3 uur enkele reis met haar te reizen. Een onderzoek onder narcose zou niet eens kunnen nu.

Bedanmt Nalapuk, Michaela, Jose en Belleke! :)

Oke, nee hopeloos zeg..... balen dat het al zo beschadigd is. Hopelijk komt ze snel weer wat aan en blijft het nu stabiel of gaat het beter. Succes in ieder geval!! Ik snap hoe frustrerend het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren en gisteren was ietsje minder, ze was wat rustiger, ademhaling weer wat sneller. En ze wilde niet blijven zitten bij het vernevelen. Dus Ć©Ć©n keertje vernevelen overgeslagen eergisteravond en sinds gisteren weer het normale schema en nu gaat het weer goed en laat ze het weer prima toe.

Heb net mijn broertje naar het station gebracht nadat hij een weekend hier gelogeerd heeft en zat me net eigenlijk een beetje alleen te voelen, voel ik een neusje tegen mijn arm haha. Letterlijk en figuurlijk goud waard dat beestje :):heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik op 13 mei voor het laatst bij de dierenarts was woog Pip 1100 gram, vandaag (anderhalve week later dus) weegt ze 1230! Het is geen gigantisch verschil maar wel een goed teken. Ze eet zeker niet meer dan voor 13 mei, maar is dus wel gestopt met afvallen en zelfs gaan aankomen. Dit ondanks dat ze actiever is geworden en dus meer verbrand. Met andere woorden, ze is veel minder energie kwijt aan de benauwdheid. Dus heel goed nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat is bij haar al geprobeerd dan? Hartproblemen en pasteurella uitgesloten?

Pip is gelukkig maar een enkele keer zo benauwd geweest dat ze niet wilde (kon) eten.

In elk geval, Pip krijgt nu Ventipulmin tweemaal daags (oraal) en we vernevelen ook tweemaal daags tien minuten, gewoon met een fysologische oplossing. Ze kreeg daarnaast nog eenmaal daags een injectie dexametason, maar omdat het zo goed gaat zijn we vrijdag overgestapt naar dexa vernevelen. Dit is minder zwaar voor het lichaam. Ik ben zelf een weekend weggeweest dus ik weet niet hoe ze er op reageert, mijn broertje weet hoe hij haar moet verzorgen en wanneer het te erg wordt voor haar, maar een.iets betere of slechtere ademhaling zal hij wel niet goed opmerken. Wat ook niet uitmaakt voor die paar dagen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .