Ga naar inhoud

Hoe zie je dat een konijn gelukkig is als die alleen is?


Djohn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wellicht is dat iets om met je leiding te bespreken, als je daar zo bang voor bent dat dat kan gebeuren. Sowieso is het niet fijn voor jou om bang te moeten zijn dat iemand zulke nare dingen kan doen. Dus ik denk dat je dat het beste met de leiding kan bespreken, en dat het eigenlijk een beetje los staat van een konijn kunnen houden. Als je daar bang voor bent dan is dat gewoon niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is dat iets om met je leiding te bespreken, als je daar zo bang voor bent dat dat kan gebeuren. Sowieso is het niet fijn voor jou om bang te moeten zijn dat iemand zulke nare dingen kan doen. Dus ik denk dat je dat het beste met de leiding kan bespreken, en dat het eigenlijk een beetje los staat van een konijn kunnen houden. Als je daar bang voor bent dan is dat gewoon niet goed.

Hey! :)

Nou ik heb net met mijn huisgenoten samen met z'n drietjes om de tafel gezeten en hebben we wat dingen uitgepraat. Ze zullen nooit een dier pijn doen maar ik was gewoon heel bang was een nare nare ruzie hadden we..... Dus ja dan denk je wel even goed na over het welzijn van een dier.... Eigenlijk misschien overdreven maar wel goed dat ik daar over nadenk! Sommige mensen denken niet aan dat er zulke mensen bestaan die dat doen..... Maar goed dat zijn er heel heel heel weinig! Ze zou mij zeker veel veel veel eerder een knal verkopen dan een dier doden. Dat kan ze niet. Gelukkig hadden we zo goed gesprek! Ruzie maken doet wonderen als je na elkaar luisterd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag 3 icepacks gekocht bij de blokker voor mijn konijn handig hoor! Binnen 10 min bevroren! :)

verder vraag ik me af wat goedkoper is henepvezel of aubiosse? Het is hetzelfde maar de en word in nederland gemaakt en de ander in Frankrijk. :) Wie weet het antwoord?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag 3 icepacks gekocht bij de blokker voor mijn konijn handig hoor! Binnen 10 min bevroren! :)

verder vraag ik me af wat goedkoper is henepvezel of aubiosse? Het is hetzelfde maar de en word in nederland gemaakt en de ander in Frankrijk. :) Wie weet het antwoord?????

Oeps 10 minuten... Het is helaas 10 uur! Lang zeg! :O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er 3 gekocht? Dan kan je ze om de beurt in de vriezer doen! ;)

Inderdaad. :)

De sfeer is stukken beter! We mogen elkaar weer zelfs! Wat respect en inlevings vermogen wel niet kan doen!!!! :D :D :D

Verder ga ik denk ik later opnieuw een ander topic openen. Op een duur is het zo groot topic geworden! Dat mensen niet zo snel meer reageren want het is een totaal ander onderwerp nu! XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Ik heb een hok! ;) Ik krijg bijna een konijn!!!! :) Het is ongeveer dit hok http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/dwergkonijnen/120cm/23245

en dit is hem dan nalc3.jpg wat vinden jullie??? over 2 weken komt mijn konijn moet nog hennepvezel halen en nog even voer en hooi en nog een kam. meer niet meer. :) Verder heb ik alles al! :)

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat je konijn(en) het bij jou goed krijgt!

hou je er wel rekening mee dat je misschien een erg slim konijn(en) krijgt?

Want die kunnen de ren zo optillen of verschuiven!

Misschien kan je er iets zwaars voor zetten?!

En had ik nou in je andere topic gelezen dat je er een net overheen doet?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat je konijn(en) het bij jou goed krijgt!

hou je er wel rekening mee dat je misschien een erg slim konijn(en) krijgt?

Want die kunnen de ren zo optillen of verschuiven!

Misschien kan je er iets zwaars voor zetten?!

En had ik nou in je andere topic gelezen dat je er een net overheen doet?!

Ik zou wel een net willen kopen. Is dat slecht dan???? Omdat je een ?! er achter zet?

Heb het nog niet gekocht. Moet ik het nou wel of niet kopen???

Kunnen ze door het net bang worden ofzo???? heeft iemand ervaring????

Aan de achterkant zit de ren ook nog die hou het vast. Maar inderdaad. Misschien een baksteen er voor zetten ofzo??? Moet dat???

Groetjes Djohn

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik bedoelde er niet mee dat het eng is ofzo!

Meerdere mensen hebben netten, dus je kan gewoon een net kopen!

Dan kan je konijn er tenminste niet overheen springen!

Je hoeft er niet iets zwaars voor te zetten, het is alleen een tip!

Aangezien sommige konijnen hun ren gaan verschuiven enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik bedoelde er niet mee dat het eng is ofzo!

Meerdere mensen hebben netten, dus je kan gewoon een net kopen!

Dan kan je konijn er tenminste niet overheen springen!

Je hoeft er niet iets zwaars voor te zetten, het is alleen een tip!

Aangezien sommige konijnen hun ren gaan verschuiven enzo...

http://www.youtube.com/watch?v=BtaZaVOpGYA&feature=youtu.be

Dit is hem dan. Klaar en wel!!!! Heb alles bedankt voor de tips en hulp!!!!!!!

Wat vinden jullie ervan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
het zijn dieren

ze hebben geen ziel

Bedoel je dat je daarom konijnen maar alleen kunt houden? Konijnen en (anderen dieren) hebben gevoel, en die kun je nu eenmaal niet alleen houden. Dan voelen ze zich eenzaam en ongelukkig. Dit kunnen ze wel degelijk voelen, ook al zijn het dieren. Dit laten ze ook duidelijk merken door tralieknagen, overmatige vachtverzorging, overmatig krabben in de hoeken van de kooi, aan kooi en tralies likken, knagen aan de kooi, neus langs tralies wrijven, steeds dezelfde rondjes lopen, steeds heen en weer hoppen, kop wiegen, vacht eten, bijten in de waterflesnippel, kauwen zonder materiaal in de mond, apathie, zichzelf overeten met als gevolg overgewicht of juist bijna niets eten met als gevolg ernstig gewichtsverlies. Een konijn alleen heeft de kans vroegtijdig te sterven door eenzaamheid.

(van BB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn dieren

ze hebben geen ziel

Jij hebt vast nog nooit een echte band met een dier gehad?

Wat zou een dier geen ziel hebben?

Jij weet toch dat jij even vrolijk een dier bent???

Of dacht je dat een mens wat meer was dan een dier (nuja, velen denken dat, maar sorry, in mijn ogen zijn mensen minderwaardig aan dieren en kunnen we nog heel wat leren van hen).

Dit vind ik van weinig respect getuige tegenover dieren en de natuur.

Ik ben er vast van overtuigd dat dieren wél een ziel hebben evenzo ze gevoelens hebben en verdriet, blijdschap edm ervaren.

Een dier kan evengoed liefdesverdriet hebben, heimee, iemand missen, blij zijn, genieten en elk dier heeft weer een ander karakter en persoonlijkheid.

Waarin verschilt dat van een mens, behalve dat een dier veel respectvoller met alles omgaat?

Zulke opmerkingen doen mijn bloed vaak koken :P Ik zie het helemaal anders en begrijp maar moeilijk hoe mensen zo kunnen denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gewoon een trol. (Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.) Lees haar andere berichten maar eens.

Best geen aandacht aan geven. Iemand moet de slimste zijn. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .