Ga naar inhoud

Hoe zie je dat een konijn gelukkig is als die alleen is?


Djohn

Aanbevolen berichten

Eet je dan ook helemaal geen vlees? Ik maak ook nooit een spin dood, nergens voor nodig.

Nou het doodmaken kan ik niet. Het eten van vlees wel. Daar voel ik me niet schuldig bij. Maar als ik het dier ken. En een band mee heb weiger ik het te eten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 227
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb zelf meer moeite met het eten van vlees waarvan ik weet dat het dier een slecht leven gehad heeft. Goedkope kip bijvoorbeeld.. Dan liever een dikke kip die ik kende en die een heel lekker leven gehad heeft dan zo'n arme plofkip..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn over het algemeen zindelijk, en je hebt geen vloerbedekking of zo, dus ik denk niet dat je nog apart een zeil neer hoeft te leggen. Als de punten en randen buiten de ren uitsteken en het ligt strak plat dan denk ik niet dat het problemen oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn over het algemeen zindelijk, en je hebt geen vloerbedekking of zo, dus ik denk niet dat je nog apart een zeil neer hoeft te leggen. Als de punten en randen buiten de ren uitsteken en het ligt strak plat dan denk ik niet dat het problemen oplevert.

nou maar mijn begeleider wil dat omdat hij dat risico niet wil nemen... Helaas... Maar goed. Wel handig om te weten!!!!!!!! :) :) :) :) :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes dankzij dat ik pas op de cavia's van een vriendin weet ik het zeker!!!! IK wil konijnen!!!!!!! Yes yes yes!!!!!!!!!!!!!!!

Wat geweldig!!! heb al eerder het konijn van een huisgenoot 5 dagen verzorgd dus dat komt wel goed. Ik heb bijde ervaringingen gehad. en nu kan ik ook kiezen.... Het word konijnen. Zeker weten. geen twijfel meer mogelijk!!!!! :D :D :D :D :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes dankzij dat ik pas op de cavia's van een vriendin weet ik het zeker!!!! IK wil konijnen!!!!!!! Yes yes yes!!!!!!!!!!!!!!!

Wat geweldig!!! heb al eerder het konijn van een huisgenoot 5 dagen verzorgd dus dat komt wel goed. Ik heb bijde ervaringingen gehad. en nu kan ik ook kiezen.... Het word konijnen. Zeker weten. geen twijfel meer mogelijk!!!!! :D :D :D :D :D :D

misschien handig om eerst een dier te verzorgen voor mensen die willen beginnen???? Gewoon als vakantie oppas ofzo?? Dan weet je zeker waar aan je begint. Ik heb al ervaring hiermee gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het wel beetje klein voor 4 konijnen als het er 2 waren dan was het wel goed

O je begrijpt me verkeerd! :O Ik bedoel dat als je twijfeld eerst een paar of 1 cavia of konijn moet verzorgen als bijvoorbeeld oppas. Dan dat je het al koop! Dat zouden veel asiel en dump dieren bespaard blijfen!!!!!!!!

Ik neem er maximaal 2! :) Niet meer. Heb daar geen plek voor. Ze worden niet groter dan de duitse hangoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker vrolijk! Wat ga je er mee doen? Op de vloer? Werkt dat? Douchegordijnen kunnen volgens mij gewoon in de was dus dat is wel handig. Je zou ook van dat tafelzeil kunnen proberen mocht dit te dun zijn of niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net ook nog een plastic plank gekregen van een huisgenoot! die ik ik mijn nieuwe konijnen hok kan ophangen zodat het konijn een extra verdieping heeft! :) En heb ik net een klein koelkastje gekregen! Handig voor de groenten voor mijn konijn! Anders is straks de hele koelkast vol beneden dat ik met 3 anderen moet delen :O Echt handig als iemand gaat verhuizen en iets niet meer nodig heeft! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker vrolijk! Wat ga je er mee doen? Op de vloer? Werkt dat? Douchegordijnen kunnen volgens mij gewoon in de was dus dat is wel handig. Je zou ook van dat tafelzeil kunnen proberen mocht dit te dun zijn of niet werken.

Tafelzeil... nee.. Heb die al geprobeerd scheurde heel snel als ik maar even de ren versleep.een klein gaatje! Al! Dus die gaf ik aan een vriendin voor haar cavia's! Dat douche gordijn kan het hebben! :) net geprobeerd! Het is waterdicht omdat het een douche gordijn is duh :P hihi inderdaad waarom zou je het anders in de douche hangen als het niet werkt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe met 'werken' bedoel ik of het niet heel makkelijk stukgebeten gaat worden of gaat schuiven als je konijn straks lekker aan het rennen is eroverheen. Dat het waterdicht is geloof ik wel :P

Cool van dat koelkastje! Altijd handig om er zelf eentje te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe met 'werken' bedoel ik of het niet heel makkelijk stukgebeten gaat worden of gaat schuiven als je konijn straks lekker aan het rennen is eroverheen. Dat het waterdicht is geloof ik wel :P

Cool van dat koelkastje! Altijd handig om er zelf eentje te hebben.

O, Nog niet over na gedacht... Komt wel goed denk ik :)

Stuk gebeten valt wel mee zeggen anderen. :)

Oja! Die koelkast mag in nu helaas niet op mijn kamer hebbebn :@ Dat komt omdat ze de regels veranderd hebben. Maar goed.....

Ik wil graag ook nog weten wat ik mijn konijn moet geven in de zomer. Ik woon op de 2e etalage. Het word hier bloed en bloed heet in de zomer! Moet ik een washandje met ijs er in geven ofzo?????

Groetjes Djohn

P.S dit is mijn grootste topic ooit!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat jammer van de koelkast! Kan je hem wel ergens anders neerzetten?

Als het gordijn strak glad op de vloer ligt en de punten en randen liggen buiten de ren dan denk ik niet dat het anders is dan bijvoorbeeld zeil of zo. Maar goed, met konijnen is het toch een beetje uitproberen met dat soort dingen.

Je kan in de zomer een ice-pod neerleggen. Dat zijn dingen die je in de vriezer kan leggen. Sommige mensen leggen een fles bevroren water neer, ik pak zelf dakpannen of tegels die ik in de vriezer leg, daar kunnen ze dan op gaan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons Rosalie heeft nu al last van de warmte (ocharme in de zomer dan!) en ik merk dat ze dan in de keutelbak gaat liggen waar ze het meeste geplast en gekeuteld heeft. Dat zal ook voor afkoeling zorgen.

Ik heb ergens gelezen dat je ook hun oortjes ff kan nat maken. Of een natte handdoek kan neerleggen waar ze dan op gaan liggen.

Denk wel dat je ook moet opletten met tocht.

Hier staan ook altijd de ramen open, maar ik kijk uit dat ik niet te veel tocht heb, dat ze straks niet allen ziek zijn.

Zeker als ik ze es nat zou moeten maken!

Ik weet niet of het waar is, maar heb ook ergens gelezen (vraag me niet waar, ben nogal vergeetachtig laatste tijd) dat als je bv een laag bakje (lege kattenbak bv) neerzet met wat water in, dat ze zelf al eens gaan pootje baden of erin gaan liggen ter verkoeling.

Iets in de trend van een ventilator zou zeker en vast uit den boze zijn.

Ons Rosalie zoekt ook zelf wel de koelere plekjes op, zoals onder het ijzeren schap dicht tegen het raam, onder de zetel, onder bed. Meestal ligt ze ook ergens tegen, zoals tegen de tegels in de keuken, de onderkant van het raam is van aluminium en dus lekker fris, ligt ze daartegen, onder bed ligt ze tegen de koude radiator. Daar lijkt ze deugd aan te hebben.

Wat het douchegordijn betreft...

Onze Blacky krijgt zo'n zakje voor kattenbakken in zijn keutelbak, zodat je niet telkens de bak hoeft uit te drogen, zakje eruit en alle viezigheid is weg.

Ons Rosalie daarentegen heeft iets tegen alles van plastic blijkbaar en gaat er aan zitten graven tot ze het kapot heeft gekregen. Opeten doet ze gelukkig niet.

Je schrikt wel ff wat ze kapot gegraven krijgen eens ze zich eraan zetten.

Ik heb in een doe het zelf zaak gezien dat je iets als rubberen matten kan kopen, op maat. Zo'n zwarte rubberen anti slip matten. Die zijn natuurlijk helemaal waterdicht. Maar ook wel prijzig natuurlijk.

En het geurt in het begin ook enorm.

Als het enkel om het waterdichte gaat, kan je misschien ook overwegen iets in de trend van laminaat fzo te leggen voor een stukje? (ik hoop dat laminaat het juiste woord is, ik bedoel de vloerbedekking die ze al es in leefruimtes leggen, maar dan over gans de oppervlakte). Je kan deze even goed voor slechts ene paar vierkante meter kopen, schuift ook niet (dus als ze rennen, gaat het niet verschuiven en je nijnen schuiven niet uit ook!)

Weet alleen niet direct in hoeverre dat betaalbaar is en waar je dat makkelijk kan vinden.

Hopelijk voldoet het douchegordijn gewoon ;)

Je pakt het allemaal wel heel goed aan hoor! Dat vind ik heel erg knap van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons Rosalie heeft nu al last van de warmte (ocharme in de zomer dan!) en ik merk dat ze dan in de keutelbak gaat liggen waar ze het meeste geplast en gekeuteld heeft. Dat zal ook voor afkoeling zorgen.

Ik heb ergens gelezen dat je ook hun oortjes ff kan nat maken. Of een natte handdoek kan neerleggen waar ze dan op gaan liggen.

Denk wel dat je ook moet opletten met tocht.

Hier staan ook altijd de ramen open, maar ik kijk uit dat ik niet te veel tocht heb, dat ze straks niet allen ziek zijn.

Zeker als ik ze es nat zou moeten maken!

Ik weet niet of het waar is, maar heb ook ergens gelezen (vraag me niet waar, ben nogal vergeetachtig laatste tijd) dat als je bv een laag bakje (lege kattenbak bv) neerzet met wat water in, dat ze zelf al eens gaan pootje baden of erin gaan liggen ter verkoeling.

Iets in de trend van een ventilator zou zeker en vast uit den boze zijn.

Ons Rosalie zoekt ook zelf wel de koelere plekjes op, zoals onder het ijzeren schap dicht tegen het raam, onder de zetel, onder bed. Meestal ligt ze ook ergens tegen, zoals tegen de tegels in de keuken, de onderkant van het raam is van aluminium en dus lekker fris, ligt ze daartegen, onder bed ligt ze tegen de koude radiator. Daar lijkt ze deugd aan te hebben.

Wat het douchegordijn betreft...

Onze Blacky krijgt zo'n zakje voor kattenbakken in zijn keutelbak, zodat je niet telkens de bak hoeft uit te drogen, zakje eruit en alle viezigheid is weg.

Ons Rosalie daarentegen heeft iets tegen alles van plastic blijkbaar en gaat er aan zitten graven tot ze het kapot heeft gekregen. Opeten doet ze gelukkig niet.

Je schrikt wel ff wat ze kapot gegraven krijgen eens ze zich eraan zetten.

Ik heb in een doe het zelf zaak gezien dat je iets als rubberen matten kan kopen, op maat. Zo'n zwarte rubberen anti slip matten. Die zijn natuurlijk helemaal waterdicht. Maar ook wel prijzig natuurlijk.

En het geurt in het begin ook enorm.

Als het enkel om het waterdichte gaat, kan je misschien ook overwegen iets in de trend van laminaat fzo te leggen voor een stukje? (ik hoop dat laminaat het juiste woord is, ik bedoel de vloerbedekking die ze al es in leefruimtes leggen, maar dan over gans de oppervlakte). Je kan deze even goed voor slechts ene paar vierkante meter kopen, schuift ook niet (dus als ze rennen, gaat het niet verschuiven en je nijnen schuiven niet uit ook!)

Weet alleen niet direct in hoeverre dat betaalbaar is en waar je dat makkelijk kan vinden.

Hopelijk voldoet het douchegordijn gewoon ;)

Je pakt het allemaal wel heel goed aan hoor! Dat vind ik heel erg knap van je!

O oja die blauwe dingen waar je water in kan stoppen! Die zijn handig! Waar koop ik die??????

Vloerbedekking.... Heb de neiging als dat niet werk om gewoon op de vloer te laten doen!.... Tja.... Laminaat.... On nodig als ik het zelf meteen als ik thuis ben opruim toch????

Bedankt voor het compliment! ;) Ik lees me altijd goed in voordat ik ergens aan begin! Als ik me niet goed inlas had ik straks 2 cavia's :O Gelukkig ben ik van dat idee afgestapt! Konijnen zijn veel levendiger! :)

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Ons Rosalie heeft nu al last van de warmte (ocharme in de zomer dan!) en ik merk dat ze dan in de keutelbak gaat liggen waar ze het meeste geplast en gekeuteld heeft. Dat zal ook voor afkoeling zorgen.

Ik heb ergens gelezen dat je ook hun oortjes ff kan nat maken. Of een natte handdoek kan neerleggen waar ze dan op gaan liggen.

Denk wel dat je ook moet opletten met tocht.

Hier staan ook altijd de ramen open, maar ik kijk uit dat ik niet te veel tocht heb, dat ze straks niet allen ziek zijn.

Zeker als ik ze es nat zou moeten maken!

Ik weet niet of het waar is, maar heb ook ergens gelezen (vraag me niet waar, ben nogal vergeetachtig laatste tijd) dat als je bv een laag bakje (lege kattenbak bv) neerzet met wat water in, dat ze zelf al eens gaan pootje baden of erin gaan liggen ter verkoeling.

Iets in de trend van een ventilator zou zeker en vast uit den boze zijn.

Ons Rosalie zoekt ook zelf wel de koelere plekjes op, zoals onder het ijzeren schap dicht tegen het raam, onder de zetel, onder bed. Meestal ligt ze ook ergens tegen, zoals tegen de tegels in de keuken, de onderkant van het raam is van aluminium en dus lekker fris, ligt ze daartegen, onder bed ligt ze tegen de koude radiator. Daar lijkt ze deugd aan te hebben.

Wat het douchegordijn betreft...

Onze Blacky krijgt zo'n zakje voor kattenbakken in zijn keutelbak, zodat je niet telkens de bak hoeft uit te drogen, zakje eruit en alle viezigheid is weg.

Ons Rosalie daarentegen heeft iets tegen alles van plastic blijkbaar en gaat er aan zitten graven tot ze het kapot heeft gekregen. Opeten doet ze gelukkig niet.

Je schrikt wel ff wat ze kapot gegraven krijgen eens ze zich eraan zetten.

Ik heb in een doe het zelf zaak gezien dat je iets als rubberen matten kan kopen, op maat. Zo'n zwarte rubberen anti slip matten. Die zijn natuurlijk helemaal waterdicht. Maar ook wel prijzig natuurlijk.

En het geurt in het begin ook enorm.

Als het enkel om het waterdichte gaat, kan je misschien ook overwegen iets in de trend van laminaat fzo te leggen voor een stukje? (ik hoop dat laminaat het juiste woord is, ik bedoel de vloerbedekking die ze al es in leefruimtes leggen, maar dan over gans de oppervlakte). Je kan deze even goed voor slechts ene paar vierkante meter kopen, schuift ook niet (dus als ze rennen, gaat het niet verschuiven en je nijnen schuiven niet uit ook!)

Weet alleen niet direct in hoeverre dat betaalbaar is en waar je dat makkelijk kan vinden.

Hopelijk voldoet het douchegordijn gewoon ;)

Je pakt het allemaal wel heel goed aan hoor! Dat vind ik heel erg knap van je!

Hier zit een konijn van mij tussen! Kijk eens wat lief!!!!!! Zo'n kleintje! :P Wat worden ze groot! :P Maar ze zijn wel lief!!! :) Ze zijn daar super tam! Bij http://span-hangoren.webklik.nl/page/te-koop- ik beveel hem iedereen hier aan! Die hangoren zoekt!!!!!

Door hem heb ik besloten om hoe noem je dat bodembeddeking ook al weer??? Abosse auboesse???? Geen idee! Weten jullie dat???? te nemen

View My Video


/>http://tinypic.com/player.php?v=2v17ry1&s=5

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey djohn nog ff over die knuffel als je die ogen er niet uit krijgt mag ook die ogen erin laten zitten bij honden is het wel handig want die trekken alles los maar bij konijnen is dat niet echt niet zo. Wel grappig dat douchegordijn en die koelkast.

aangepast door lucille
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey djohn nog ff over die knuffel als je die ogen er niet uit krijgt mag ook die ogen erin laten zitten bij honden is het wel handig want die trekken alles los maar bij konijnen is dat niet echt niet zo. Wel grappig dat douchegordijn en die koelkast.

Hey! :)

Ik weet het weer! Mijn fokker gebruikt: aubiose Handig spul hoor lijkt me dat! :) Het kleeft niet aan de vacht!!!! Ik kan bijna niet meer wachten! Kijk maar eens naar de filmpjes in mijn vorige bericht! O wat zijn ze lief en tam!!! :) Oja ze zagen er heel schoon en gezond uit!!! :D :D :D :D :D

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen voelen zich vaak eenzaam zoals, Bo die had ik het eerst en hij zag er niet bepaald blij uit want Flip was toen die dag overleden

:(

en meteen daarna was hij ongelukkig, dus 1 week daarna hebben we 2 konijnen gevonden op marktplaats Sandy Parel, Sandy is doodgegaan door de stress alleen Parel is er nog, dus Bo heeft een vriendinnetje erbij <3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Konijnen voelen zich vaak eenzaam zoals, Bo die had ik het eerst en hij zag er niet bepaald blij uit want Flip was toen die dag overleden

:(

en meteen daarna was hij ongelukkig, dus 1 week daarna hebben we 2 konijnen gevonden op marktplaats Sandy Parel, Sandy is doodgegaan door de stress alleen Parel is er nog, dus Bo heeft een vriendinnetje erbij <3

O wat erg!!! Hopelijk heb je dit een plekje kunnen geven!

Verder weet ik niet of het slim is met een zeer agressieve huisgenoot nu een konijn te nemen... Ze is echt debiel... Tja ODD zei kan het niet goed handelen. en Ze is echt gevaarlijk! Ik moet oppassen.

Ik krijg nu al de angst als ik de deur een keer open doe en het raam staat open dat ze dan mijn konijn keihard door het raam gaat gooien dat hij dood is! :grrrrrr::grrrrrr::grrrrrr::grrrrrr::bad::bad: :(:(

Als ze dat doet.... Denk ik dat ik eerst ga kijken wat ik kan doen voor mijn konijn als hij dood blijkt te zijn..... Ik denk dat ik haar aanvlieg..... en ik denk dat ik ook wel geweld dadig word rode waas voor mijn ogen. Dat is toch normaal??? Als je opkomt voor iets waarvan je houd????

Ik hoop het zo dat niemand dit zelf heeft meegemaakt. Maar toch wil ik vragen. Wie dit ooit heeft meegemaakt. Wat heb je toen gedaan???? ook geweld of iets anders????

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .