Ga naar inhoud

Helaas Myxomatose, wat doe ik nu?


ceedeerom

Aanbevolen berichten

Hij is vreselijk afgevallen, hij eet echt niks meer, drinkt niet, als hij morgenvroeg haalt is het een wonder, maar ik vrees dat ik hem uit z'n lijden zal moeten verlossen, hoe pijnlijk ook voor mij.

In elk geval, ik moet morgen werken van 17-21u, dus morgen kan en wil ik niet naar de DA. Vrijdag ben ik vrij, ik ben bang dat ik dan knopen moet doorhakken.

Wat een vreselijke situatie. Het klinkt alsof het nu heel slecht gaat met Jazz. Een konijn dat niet eet en drinkt..... Heeft hij de ochtend gehaald?

Is het niet verstandig om vandaag vrij van je werk (school?) te nemen, met Jazz naar de DA te gaan en hem eventueel op te laten nemen? Anders loop je het risico dat je komende nacht met spoed naar de DA moet of als dit niet lukt Jazz en jij erg in de problemen komen. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Arme Jazz! Klinkt idd. als het eindstadium.

Dat zijn mond dicht gaat zitten, hoort idd. bij de ziekte. Bulten horen ook bij het ziektebeeld.

Niet eten en drinken betekent sowieso de dood. Als je het nog niet op wil geven, kun je misschien proberen eten (in vloeibare vorm) en water via een injectiespuitje toe te dienen (via de mond). Maar of het in dit stadium nog helpt...

Verschrikkelijk! Ik leef met je mee!

aangepast door Tup en Nijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Suuzi, ik kan absoluut geen vrij nemen, ik kan me ook niet ziek melden want ik ben nog maar pas terug aan de slag na ziekteverlof.

Ik heb vanmorgen z'n neus gespoeld met een zoutoplossing, hij heeft net zelfstandig munt gegeten en dan wil ik weer niet opgeven.

Het is zo zwaar om te beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Jazz pijn denk je?

De dag dat we Roosje in hebben moeten laten slapen at hij ook ineens als een slootgraaf. Vooral groenvoer! Volgens de KKDA deed hij dat enkel puur instinctief. Voor een konijn in de natuur die niet meer eet is het afgelopen dus vandaar legde ze uit.

Ik dacht het gaat toch beter met hem, klampte me aan alles vast, maar helaas. Ondanks de pijnstilling had hij pijn en waren de vooruitzichten NIET goed. Er was geen kans meer op verbetering, enkel verslechtering en dit was voor hem GEEN leuk leven...

Als leven lijden wordt dan is het fijn dat wij mogen en kunnen beslissen voor onze Nijnen dat ze NIET langer hoeven te lijden... Ook niet omdat het baasje hem/haar niet kan laten gaan, daar doe je je Nijn geen plezier mee.

Heel veel STERKTE nogmaals!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja met een ziekte moet je er toch doorheen dan heeft een konijn pijn maar daarna kan die weer beter worden. Het is een ander verhaal als je konijn zijn of haar hele leven pijn moet lijden.. ik zou het niet opgeven..vecht ervoor... ik begrijp heel goed hoe je je voelt wat werk betreft...erg he.. je konijntje voelt als je kindje of in elk geval een heel dierbaar wezentje.. en werk begrijpt dat vaak niet..en niemand boeit het wat... en het liefst heb je zoiets van ze rotten maar op!! Het leventje van mijn konijntje gaat voor..maarja je moet ook werken om je rekeningen te betalen.. echt zo rot..alsof je nog aan je werk kan denken op zo'n moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, een update, hoewel er weinig te vertellen valt.

Ik ben net terug van m'n werk, ik heb zowat de hele rit (35min) zitten huilen. Wat er allemaal door mijn kop ging, niet normaal

Dan kom je thuis en dat zielige hoopje konijn zit daar en je hart breekt en je weet dat je hem wellicht niet meer kan redden maar je wil het zo graag.

Je hoopt op een wonder, je hoopt ook heel laf dat je hem dood gaat vinden zodat je niet die vreselijke beslissing moet maken en prompt daarop veracht je jezelf omdat je zoiets denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja absoluut, als Ć©Ć©n van mijn konijnen ziek is gaat dat voor ALLES!!!! Ook voor mijn man en de kinderen.

Heb Tygo een paar weken geleden ziek gehad w.s. gas en van 23:00 t/m 4:30 met hem bezig geweest voor hij weer wat zelf at. Was kapot, maar gaan slapen OOOOOOH NEEEEEEEEEEEEEH!!! En ik heb hem weer beter gekregen!!! Moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ik genegeerd had dat hij niet kwam toen ik ze voor de nacht verzorgde!

En zo heb ik dat ook vanaf 5 oktober t/m 3 november voor Roosje gedaan. Wat was hij ziek!

En daarvoor Wollepluis die longkanker bleek te hebben en nog maar 10% longcapaciteit bleek te hebben nadat de DA eerst dacht dat hij longontsteking had. Kuur na kuurā€¦ Niets hielpā€¦

En ik bedoelde ook alleen maar te zeggen dat als hij pijn heeft en als er GEEN vooruitgang te verwachten is danā€¦ alleen dan natuurlijk!!!

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net je update. Wat herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!! Dat had ik precies zo. En dan ging ik naar de DA en zei het gaat beter hij heeft weer wat gegeten. En dan zei de DA je klampt je overal aan vast, maar het gaat niet beter... En toen zei ze we moeten samen een tijd afspreken en als het dan nog niet beter gaat dan moeten we samen besluiten dat we stoppen met behandelen etc...

Heb je met jou DA gesproken over of er nog hoop is voor Jazz? Kan je goed met je DA overleggen. Is hij /zij een KKDA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis krijg er kippevel van!!! Wat een ontzettend moedige beslissing heb je genomen, voor jullie allebei!!!!

Zit hier met de tranen in mijn ogen, voel zo met je mee!!! Ook dit is zorgen voor je beestje! Heb heel veel respect voor je! Je hebt het goed gedaan zo, wat hebben jullie het goed gedaan. En wat hebben jullie gevochten samen!!!!!!!!!!!!! Echt petje af!

Het is goed zo, al voelt dat vast niet zo.

Heel veel sterkte vannacht en morgen, hoop dat ze in jou armen in slaap mag vallen.

Sterkte sterkte sterkte!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis krijg er kippevel van!!! Wat een ontzettend moedige beslissing heb je genomen, voor jullie allebei!!!!

Zit hier met de tranen in mijn ogen, voel zo met je mee!!! Ook dit is zorgen voor je beestje! Heb heel veel respect voor je! Je hebt het goed gedaan zo, wat hebben jullie het goed gedaan. En wat hebben jullie gevochten samen!!!!!!!!!!!!! Echt petje af!

Het is goed zo, al voelt dat vast niet zo.

Heel veel sterkte vannacht en morgen, hoop dat ze in jou armen in slaap mag vallen.

Sterkte sterkte sterkte!!!!!!!!!!

Hier sluit ik me bij aan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .