Ga naar inhoud

De 3e ooglid niet meer weg!!!


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zal ik doen, die dierenarts die ik had daar vertelde ik over bb en toen zei hij ja die komen allemaal naar de praktijk waar ik werk haha dat vond ik wel grappig dus hij wist wel met wat voor persoon hij te maken had, iemand die dus veel info verzameld en ook nog met andere praat en zo dus dingen goed kan opmerken aan het konijn, dus vandaar dat hij mij opzich wel geloofde met die caf, mij dierenarts beweerde dat het absoluut niet kon, dus ik was blij dat hij er was, anders zou fluffie nooit zo ver gekomen zijn, dan zou ze allang ingeslapen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nou fluffie was wel erg afgevallen houd ze hadden haat gewogen en ze woog maar 4,7 kilo! Voor een volwassen Franse hangoor (rasecht) terwijl ze eerst een gezonde voedster was van 6,5 kilo mooi op gewicht, want ze is best groot voor een voedster, haar moeder Jackie was ook enorm groot (uit de kluiten gewassen) dus dat vond ik wel heel erg, je voelt ook echt haar botten. Gelukkig eet ze wel weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je konijn echt machtig sterk dat ze met zoveel pijn nog gewoon blijft eten en drinken. Ik hoop echt voor je dat ze gered kan worden. Ik ben wel bang dat ze haar oog kwijtraakt maar als dat eenmaal genezen is, kan ze zich uiteindelijk prima redden met 1 oog. Het zal in het begin wel even wennen zijn, maar ze passen zich vrij snel aan dat soort dingen aan. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Eerst zorgen dat je die ontsteking de baas wordt! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze is in die tussentijd dat het zo erg ontstoken is geworden ook al haar weg aan het zoeken, want ze kon er dus al niks mee zien, bijna een week al niet, even 1 dag kon ze zien toen het 3e ooglid was verwijderd maar daarna niet meer want toen werd het weer erg. Ze zoekt ook gewoon om ergens tussen te gaan, gelukkig heeft ze haar snorharen.

Heb net nog haar oog schoon gemaakt, vond ze niet leuk aangezien denk ik die pijnstiller is uitgewerkt dus dat merkte ik ook wel.

Hier een foto van de medicijnen en foto van Fluffie nu:

Hoe ze in haar hok ligt:

1326123698_5_j5JN.jpeg

De medicijnen:

1326123603_5_gamR.jpeg

Haar oog op dit moment, je kunt zien dat ze dus blind is, dat zie je dus aan dat blauwige stuk bovenin dat is de onderkant van haar oog laat maar zeggen want iets onder dat bovenste ooglid zit haar pupil. Dat witte onder dat is dat pus dat daar dus weg moet en er ook af en toe wat uit komt. (beetje wazige foto maar alle foto's maak ik met me mobiel)

1326123820_5_DLDk.jpeg

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de dierenarts gesproken, die pijnstillers werken wel een hele dag dat is per pijnstiller verschillend, als ik meer geef kan ze last van haar nieren krijgen dus vandaar. Ja het gaat wel, ze heeft even lekker met hopper in de ren gezeten terwijl ik het hok schoon gemaakt heb. Toen ik vanochtend kwam zat haar oog helemaal dicht echt vies, ik moet het eraf halen, dus er ook aan trekken aan dat opgedroogde pus zo vies, maar het moest toch, verder eet ze lekker en drinkt ze ook goed, haar poept is weer helemaal normaal. Opzich is ze nog best wel suf,zwak maar dat is ook logische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het zal allemaal wel wat van je nijn vergen, maar gelukkig lijkt ze verder in haar doen. Je moet wel sterk blijven voor je nijn en de moed niet laten zakken hoor Laura, dat merkt je nijn.

Sterkte en wij duimen voor jou en je nijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook iedere keer gewoon druk bezig met haar, en vind ook dat ze het ook leuk mag hebben dus onder toezicht zit ze bij Hopper dan in de ren zodat ze niet uit elkaar groeien en dat bij elkaar zijn doet haar ook goed dan heeft zij ook steun van Hopper, zij likt hem eerst en daarna likt hij haar en dat deed hij niet hoor, Hopper was altijd de genen die gelikt wilde worden, maar nu Fluffie zo is doet hij het wel terug.

Zo moet ik even haar oog weer helemaal schoon maken en dan weer zalf erop doen (gelukkig geeft deze zalf geen rare dingen zoals verdikking, Het lag dus toch mooi aan die caf!) Dan moet ik haar even pijnstillers geven, en dan moet ik een spuit in haar nekvel geven. Dus ga zo ff beginnen eraan.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje:)

Nou met het spuiten in haar nekvel ging niet alles even goed... Ik moet het namelijk alleen doen, maar ze draaide zich om dus moest de spuit er weer uithalen voordat het van binnen verkeerd ging, toen nog een keer proberen loopt ze weg (heb der alleen aan der nekvel vast en tegen me aan maar dat loopt ze naar voren lukt dat niet dan loopt ze weer naar achter) dus moest ik weer die spuit eruit halen, toen was het eindelijk goed, bleek dat spul een beetje opgedroogd te zijn dus kon ik niet spuiten! GRR dus weer die spuit eruit en daarna ff spuiten zonder in haar en toen kwam er wat uit en toen pas kon ik het in haar spuiten.. pffffff! Want die dierenarts heeft mij al 'kant en klare' spuiten mee gegeven zodat ik zelf niet hoef op te letten over de hoeveelheid. Maarja blijkbaar is dat ook niet altijd handig. Verder vind ze het echt niet leuk meer dat ik steeds haar oogje moet doen, maarja het moet ookal vind ik het erg vies en eng ik doe het voor haar.

Verder was ze even lekker bij Hopper in de ren, lekker knuffelen enzo dat vond ze wel erg leuk, ze voelt zich wel in haar eigen hok het prettigst maarja dat kan nou eenmaal niet.

En wat zag ik nou! Ze liep ook nog is mank! Met haar linker voor poot (als ik van achter haar kijk)! Ik weet niet wat ze eraan heeft.. ze loopt wel maar wel mank... (denk misschien dat ze haar tralie kooi uit wou en even vast gezeten had en verstuipt heeft of iets) Ik denk nu echt van neeeeee dat er ook niet bij zeg! Maar goed ik laat der gewoon rusten verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts gister nog even aan de lijn gehad (ik moet laten melden hoe het met Fluffie ging) Hij was blij dat ze goed at en dronk en de keutels normaal zijn! En hij was ook tevreden over dat het ook door de nieuwe zalf niet dikker of iets geworden is. Hij vond het goed dat ik haar oog nog steeds goed schoon maakte. Hij heeft nog niks van WP DA gehoord, hij had foto's opgestuurd maar hij heeft nog niks gehoord, hij hoopt maandag,dinsdag of woensdag wat te horen en dan belt hij op over wat een hun ervan vinden.;)

Vandaag moest ik weer in haar nekvel prikken en dat ging goed;) Ze lag in der kooi dus dacht nou als ze nu toch ligt kan ik het gelijk maar doen ook.:)

Wat wel erg vervelend is is dat ik nu voor Fluffie moet zorgen terwijl ik dus zelf nu op 1 op de andere dag weer verschrikkelijke voorhoofd/neusholte ontsteking heb!! Vannacht ben ik bijna gestikt! Ik kreeg geen adem meer me lichaam deed heel erg raar en schokkerig, ik heb mezelf nog weten te kalmeren, maar me keel is ook een stuk dikker, kan bijna niet praten en ademen.. En ik ga kapot van de pijn, aspirine helpen niet heb er in 6 uur tijd al 6 op.. maare het helpt niet.

Maar ik kan de zorg van Fluffie niet aan een ander geven want hier in huis is niemand die zoiets kan of zou doen, en in me omgeving zijn er ook geen mensen ik ben de ene in mijn 'rijtje' die een konijn heeft..verder weet niemand er wat van.. dus ik zou ondanks dat ik zelf nu weinig kan , toch voor mijn Fluffie zorgen, dus moet dat dan maar. (gezellig samen ziek zijn) Pfff hoe moet dat nou toch allemaal.. ( ik ben zelfs te zwak om op me eigen benen te staan! En voor over buigen dan ga ik kapot van de pijn en word het soms helemaal zwart voor me ogen.. (holte ontsteking kan wel 3 maanden tot 6 maanden aanhouden..weer zo'n lange tijd heb het namelijk al eerder gehad niks hielp, ziekenhuis bezoek alles enz.) Maar ag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie:love:

Het word er met mij ook niet beter op, het lukt me gewoon allemaal niet..pff

Met alle kracht en alle moed, blijf ik mijn Fluffie verzorgen ook al kost het mij zoveel energie. (en dan is het maar 5x op een dag haar oog schoon maken waarvan 2x zalven en dan 1x pijnstiller geven en om de dag een spuitje erbij in der nek(vel) toch is dat best wat);)

Haar oog is trouwens iets wat dikker geworden, daar bedoel ik mee rondom het ook dus laat maar zeggen je (waar mensen hun oogpotlood op aanbrengen) dat is bij haar wat dikker. De reden weet ik waarschijnlijk wel, want met haar oog schoonmaken dan zit het aan elkaar geplakt, Waarvan dus haar wimpers erbij uit getrokken worden met schoon maken (hoe voorzichtig ik het ook doe) en nu heeft ze dus daar geen wimpers meer, en elke keer wanneer er weer haren en wimpers mee gaan met schoon maken geeft dat natuurlijk ook irritatie. Wat ik dus wel erg zielig vind. Er komt nu af en toe wat meer pust uit. Helaas blijft dat dus op haar oog liggen en druipt het niet naar beneden waardoor het dus op haar oog opdroogt en zo dus alles dicht geplakt komt te zitten (dat zie ik vooral als ik het 's ochtends schoon ga maken) dus het is wat hoor pfff. Gelukkig is ze nu echt LEKKER aan het eten ze eet met de dag wat meer, eerst at ze haar hoeveelheid dat ze mag hebben binnen 2 dagen op toen binnen 1,5 dag en nou binnen 1 dag op. In uiterlijk zie ik nog niet veel verandering maar dat komt vast nog wel.:frown:

Pffff zelf ben ik ook helemaal op...met me voorhoofd/neusholte ontsteking, en het gedoe met Fluffie waar ik zoveel tijd aan moet besteden. Maar ik moet volhouden en vooral voor Fluffie.!:(

& de hond haar oog is weer helemaal goed! Dus ben blij dat ik de oorzaak gevonden had en dus nu alles verholpen is.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen weer om 12 uur (begin ik met de behandeling)

12.00 uur

Pijnstillers

Oog schoon maken

Zalven

(Prikken) om de dag dus nu moet ik nog:

Ma

Wo

Vrij

Zo

15.00 uur

Oog schoon maken

En dan even tot 6 uur bij haar vriendje in de ren zetten:)

18.00 uur

Oog schoon maken

Zalven

21.00 uur

Oog schoon maken

Tussen 23.00 / 01.00

Oog schoon maken

Zo ziet mijn dag eruit en als ik zie dat haar oogje toch wat viezig is dan toch nog maar even extra schoon maken.

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Ja het is wat hoor.. Volgende week maandag dan hoop ik dat ik terug kan naar de dierenarts en hopelijk kunnen ze dan nog wat doen, maarja dat is dan nog een weekje te gaan..

Ik kan nu niet eens slapen, te veel pijn.

Dus dan maar op BB kijken (ondanks dat me hoofd er nog meer van gaat bonken maar goed) Ga zo toch maar even slapen.

Truste;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .