Ga naar inhoud

Ik ga op vakantie en laat achter...


Jorieke

Aanbevolen berichten

Er is eerder een topic geweest met een soortgelijke vraag, maar die stond niet meer op de eerste 4 pagina's, kon hem niet zo snel vinden, dus ik stel de vraag opnieuw. Sorry!

Wij zijn uitgenodigd om in de herfstvakantie een midweekje op vakantie te gaan met mijn ouders, zusjes, broertje & aanhang. Erg gezellig.

Vertrek: maandagochtend.

Thuiskomst: vrijdagmiddag /-avond.

Nu ben ik al vóór de zomer gaan rondvragen aan mensen of zij de konijnen wilden verzorgen. Ik zorg voor schone hokken, een midweekje in hetzelfde hok moet kunnen, lijkt mij. In de herfst is het niet meer zo warm, dus veel vliegen zullen er niet op af komen (HOOP IK, anders heb ik wéér oorlog met m'n buurman)

Mijn overbuurvrouw heeft aangeboden om de konijnen te voeren. En ook twee keer per dag vindt ze geen probleem (omdat mijn konijnen nu eenmaal gewend zijn om 's ochtends én 's avonds eten te krijgen)

Ze is zelf doodsbang voor alles wat beweegt, maar eten geven vond ze geen probleem.

Tatjana heeft haar telefoonnummer al aan me gegeven, mocht er een konijn naar een DA moeten, kan mijn buuf haar bellen om het beestje te vangen en te vervoeren.

Maar nu zit ik een beetje met het eten.

Ik wil het mijn buurvrouw zo makkelijk mogelijk maken.

Ik zit zelf te denken om gewoon 10 bakjes klaar te zetten in de koelkast (10 bakjes: 5 dagen x 2 keer eten) zodat ze het alleen maar hoeft om te kieperen in de voerbakjes.

Bakjes met deksel, waar verschillende soorten groente in gaan (witlof, rucola, wortel, appel, komkommer, tomaat, munt, peterselie)

Zou dat kunnen?

Blijft het dan vers genoeg voor de konijnen?

Of kan ik buuf beter vragen om het dagelijks zelf te snijden...?

Wat is jullie advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ook in bakken gedaan, voorheen deed ik dat ook voor mezelf, dan kocht ik alle groente en maakte er 7 porties van....nu alleen nog maar voor vakanties en als we lang weg zijn, hier doet idd de buuf de konijnen verzorgen, ik zit nu alleen met de kerst, 12 dgn naar Gran Canaria en het buitenhok vergt toch meer werk dan een binnenhok of is dat in de winter toch anders? want nu moet ik iedere dag even de hokken uitvegen en soms plasjes opvegen maar in de winter ligt er overal aubiose en stro...is 1 keer per week dan voldoende voor een keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat één keer in de week even schoonmaken wel een keer kan, hoor Bikkel.

Ik ga zelf dan maar 5 dagen weg, zorg dat het hok zondag goed schoongemaakt is. Dat hoeft mijn overbuurvrouw niet voor mij te doen.

En die bakjes gaan inderdaad gemaakt worden, dat scheelt haar een hoop werk.

Ik weet niet of jullie supermarkt De Vomar kennen? Maar zij hebben nu een actie. Je krijgt bij elke 10 euro aan boodschappen een stickertje. 15 stickers is een volle kaart en met zo'n volle kaart kan je glazen bakjes halen. Die bakjes hebben een deksel en zijn geschikt voor koelkast, vriezer, oven en magnetron. Zien er nog leuk uit, ook.

En er zijn verschillende maten. Normaal is het kleinste bakje (om een voorbeeld te noemen) 11,99 maar met een volle kaart betaal je 2,99

Ik heb nu 8 volle kaarten, dus ik kan al een heleboel bakjes halen. Komt prima uit voor de vakantie, haha.

Zie voorbeelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dat over die groenten wilde ik ook nog gaan vragen!

Ik ga 8 dagen weg en wil ook alles van te voren wassen en snijden, maar vroeg me af of dat dus goed blijft, ja dus.

Bewaren jullie het dan in de koelkast? Dan blijft het wel het langste goed, maar is het erg als de konijnen het direct uit de koelkast krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat is het voor moeite om het wat eerder uit de koelkast te halen.. Sowieso bewaar ik maar een deel van de groente in de koelkast. Weet je wat het is, stel dat ze nu wel een keer ziek worden.. Hoeft helemaal niks met die groente te maken hebben, maar ik blijf het me dan wel afvragen.. 't Is ook wel iets dat je haast overal leest.

Maar goed, zo lees je wel meer natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben meer van de chaos dus ik bedenk niet een half uur van te voren dat ik groen ga geven :P

Ik werk meer op intuitie dan op dingen die ik lees, dus als er ook maar een signaal is dat aanleiding geeft mijn acties te herzien dan zal ik dat ook niet nalaten maar tot die tijd is het wat voor beide partijen goed lijkt te gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik laat het ook geen half uur staan hoor, meestal een minuut of vijf en dan leg ik de groenten die uit de koelkast komen onder in de bak zodat ze die toch pas later eten.. :P

Tsja, iedereen moet ook doen waar ie zich goed bij voelt. Zo zouden koolsoorten voor gas kunnen zorgen, nou ja, ik geef het wel. Maar dat koude groenten voor buikpijn kunnen zorgen kan ik me wel in vinden.. Pak ook maar eens een komkommer uit de koelkast, die moet je niet te lang vasthouden want dat doet haast zeer zo koud zijn die dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn koelkast stond ook te koud, had ook bevroren groente...

Maar ik geef het ook altijd gelijk uit de koelkast.

Althans... ik haal het uit de koelkast, dan moet ik gaan snijden (want ik wil het mijn konijnen altijd te makkelijk maken... en als het gesneden is, past er ook meer in de bakjes...). Na het snijden ga ik de bakjes vullen, allemaal gelijke porties (rekening houdend met het aantal konijnen per hok... "oh, daar zitten 4 konijnen, krijgen zij dus iets meer stukjes wortel" op die manier...)

Dan moet ik nog naar de tuin lopen, hokken open doen en bakjes neerzetten.

Tussen het uit de koelkast halen van de groente en het plaatsen van de bakjes, zit toch zeker wel 10 minuten.

Het is ook nooit meer echt ijskoud, hoor. Maar ik heb er nooit bij nagedacht dat het niet té koud mag zijn.

Aan de andere kant: mijn konijnen hebben geen idee of het koud of warm is... die vreten toch wel.

Ze vallen echt aan gewoon!

Ik ga voor de vakantie ook de bakjes vullen en in de koelkast zetten.

Dan zal ik wel aan mijn buuf uitleggen dat ze het bakje eruit moet halen, dan eerst de andere bakjes moet vullen met biks en daarna pas het bakje groenvoer neerzetten, zodat het niet meer te koud is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe dat ook zo hoor als ik een weekje of weekendje weg ga. ik gebruik dan gewoon bakjes van de afhaalchinees :D

en wat betreft het direct uit de koelkast: last van hun darmen zullen ze er niet van krijgen, want tegen de tijd dat het de darmen berijkt heeft is het voedsel in de maag allang opgewarmd ;) maar als het buiten erg warm is zouden last van hun maag kunnen krijgen. die kans is niet zo groot en het ene konijn zal daar wel last van hebben, het andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de konijnen in de winter hun groente niet meteen allemaal opgegeten hebben is het net zo koud als uit de koelkast. In de winter kunnen ze ook gewoon gras eten en dat is dan ook heel koud. Hier krijgen ze alles meteen uit de koelkast.

Ik maak met de vakantie ook altijd zakjes klaar voor een hele week. Zo lang blijft het wel goed in de koelkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vallen ze eigenlijk altijd gelijk aan op groenvoer. Dat vinden ze heerlijk, alsof ze nooit te eten krijgen.

Dat is in de zomer wel een voordeel: het wordt dan geen warme maaltijd. Mocht er groenvoer achter blijven in het hok in de zomer, dan haal ik dat op tijd weer weg. In de winter ga ik er ook wel op letten dat het groenvoer niet bevriest, want dat lijkt me echt niet gezond.

Dus ook dan zal het wat eerder weggehaald worden, mocht het overblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .