Ga naar inhoud

De 'betere' brokken lijst


Laura2

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij makkelijk en overzichtelijk om een apart topic te hebben( die eventueel bovenaanstaat) waar de betere brokken in staan, eventueel op beste voer eerst.

Nu geef ik mijn nijntjes biks met een beetje gemengd, ik haalf 3 kilo biks en 1 kilo gemengd en dit meng ik dan weer.

Ik zou ze graag beter voer geven, maar weet nou van alles gewoon niet wat ik moet kiezen...

Dus als er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen, en als eventueel de moderators het bovenstaande bericht dan kunnen aanpassen zodat de beste brokken bovenin het topic staan?(kan dat??)

En naast biks, geef je dan eventueel groenten.

Wat doen jullie dan bijv, is er een richtlijn voor hoeveel groenvoer je dan geeft naast het biks? Hoeveel groenvoer staat in verhouding met biks, zodat je deze grammen er af kan halen als je groenvoer geeft.

Veel vragen, maat het lijkt me erg makkelijk..:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sience Selective

Hope Farms Trio

En me vlamen krijgen nu samen 2 kilo groenvoer per dag ik minder niet op biks.

Zometeen zullen de fransoosjes ook zo een 2 kilo groenvoer per dag krijgen

en dat varieert elke dag weer met soorten.

Maargoed nou heb ik extreem grote konijnen.

De middelmatige konijnen mogen denk ik ook wel 750-1000 gram groente per dag ik heb ergens gehoord dat ze van groente niet gauw teveel krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat is mooi,

Ik wil ze graag over zetten op beter voer en vind het ook makkelijk voor andere forum leden dat ze daarom in 1 oog opslag kunnen zien welk voer nou eigenlijk goed is.

Ik zie dat SS het beste uit de test komt, volgens mij koop je dit niet echt bij de dierenwinkel toch? ik heb het wel gezien op zooplus, dus ga het zo gauw mogelijk bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de uitleg van de natuur structuur muesli

http://www.bunnybunch.nl/community/t26209/

De baroen verkoopt dit, aankomende maand krijgen ze een nieuwe leverancier ivm met de vervoerskosten waren de zakken van 20 kilo best prijzig. Ik ga het nieuwe aankomde maand voor hun uitproberen hier.

Kosten een zak rond de 20 euro.

Volgorde brokken hier in het toppic wil niet zeggen dat nummer 1 beter is dan nummer 2 en 3 ect...

Dit is gewoon wat wij voeren.

SS moet je eigenlijk heleaal apart zien van de voer brokjes daar de verhoudingen en de prijs compleet anders is.

SS is het voordeligste in 10 kg zakken.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de uitleg van de natuur structuur muesli

http://www.bunnybunch.nl/community/t26209/

De baroen verkoopt dit, aankomende maand krijgen ze een nieuwe leverancier ivm met de vervoerskosten waren de zakken van 20 kilo best prijzig. Ik ga het nieuwe aankomde maand voor hun uitproberen hier.

Kosten een zak rond de 20 euro.

Volgorde brokken hier in het toppic wil niet zeggen dat nummer 1 beter is dan nummer 2 en 3 ect...

Dit is gewoon wat wij voeren.

SS moet je eigenlijk heleaal apart zien van de voer brokjes daar de verhoudingen en de prijs compleet anders is.

SS is het voordeligste in 10 kg zakken.

Inderdaad dat klopt, alleen had het idee dat erg veel mensen hier tevreden zijn over ss, dus komt het op mij over als goed voer.

Zijn er bepaalde voedingstoffen waar je op moet letten?

SS is alleen biks toch als ik het goed begrijp?

En met je zin dat je het helemaal apart moet zien, omdat je ander voert toch? andere hoeveelheden bij kilogram? of zie ik dit verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Science selective;

- 15 gram per kilo konijn geven.

- Kost gemiddeld 7,99 per 1,5 kilo voer

- Bij chewies-online.nl kost 10 kilo SS 38 euro

- Bij the hay expert nog goedkoper maar daar moet je ook wat meer bestellen ivm de verzendkosten

2. Hope Farms supertrio

- 25 gram per kilo konijn geven.

- 3 kilo Hope farms supertrio kost gemiddeld 7 euro

- 15 kilo Hope farms kost gemiddel 14 euro (bij intratuin te verkrijgen)

3. Kenner ; eigen merk brokken van de boerenbond en de welkoop

- 25 gram per kilo konijn geven

- 5 kilo kost meen ik ongeveer E4,50

- en 15 kilo (of waren het 10 kilo zakken.. weet het niet meer zeker..) kost rond de 9 euro

Je moet kijken wat jij het fijnste vind en wat je budget toe laat

Prijs- kwaliteit verhouding zou ik voor de Hope farms super trio

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt niet uit of je konijnen binnen of buiten zitten, je moet zelf kijken wat je wilt gaan geven en wat je uit kan gaan geven.

Ik heb eerst de kenner gevoerd (per toeval deze site had ik nog niet gevonden toen) ze aten het super goed! Toen kwam ik op deze site en zag dat de SS het beste was en daarna de hope farms (de verschillen kwa voedingswaarde met de SS zijn maar heel klein.. en het prijs verschil tussen de kenner en de hope farms is ook niet zo groot) en ben dit gaan voeren.. ik kon bij mijn dierenzaak zakken van 15 kilo bestellen voor 14 euro en had ongeveer 2 / 3 zakken per jaar nodig.. dus dat was mooi goedkoop.. en ze aten het goed:)

Tot dat ze ziek zijn geworden afgelopen jaar en ik SS erbij ben gaan geven.. tjah lieten ze me de hope farms staan.. en ik had geen zin meer om om te schakelen en geeft de SS.. 38 euro voor 10 kilo en heb ongeveer 2,5 zak per jaar nodig.. dus wel echt duurder dan de hope farms helaas... als ik niet zo'n eigenwijsjes had was ik meteen weer terug overgestapt naar de hope farms..

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij mengen de hope farms met SS, half/half. De SS vinden de nijnen duidelijk het lekkerste, maar als het tijd is voor een nieuwe portie biks is de hope farms ook op. Hier wordt SS bij de meeste dierenwinkels verkocht, hope farms kom ik minder vaak tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Science selective;

- 15 gram per kilo konijn geven.

- Kost gemiddeld 7,99 per 1,5 kilo voer

- Bij chewies-online.nl kost 10 kilo SS 38 euro

- Bij the hay expert nog goedkoper maar daar moet je ook wat meer bestellen ivm de verzendkosten

2. Hope Farms supertrio

- 25 gram per kilo konijn geven.

- 3 kilo Hope farms supertrio kost gemiddeld 7 euro

- 15 kilo Hope farms kost gemiddel 14 euro (bij intratuin te verkrijgen)

3. Kenner ; eigen merk brokken van de boerenbond en de welkoop

- 25 gram per kilo konijn geven

- 5 kilo kost meen ik ongeveer E4,50

- en 15 kilo (of waren het 10 kilo zakken.. weet het niet meer zeker..) kost rond de 9 euro

4. Havens hobby

- ...

- ...

- ...

5. natuurstructuur muslie (Baroen)

- ...

- ...

- ...

- ...

6.Versele-Laga Cuni Complete

- Rond de 3,25 €/500 gram

- 25 gram/kilo konijn

- ...

- ...

Je moet kijken wat je konijn(en) het fijnste vind(t/en) en wat je budget toe laat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik Science selective voor baby konijnen.

en als de zak bijna op is ga ik over op de gewone Science selective dmv mengen en rustig afbouwen v het babyvoer.

in de dierenwinkel gaven ze dit ook dus vandaar dat ik dit ben blijven gebruiken.

is wel vrij duur maar met een grote zak van 7 euro doet mijn nijn heel lang wel een maand of 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat het niet- gemengde is, vind ik dit over de voedingswaarden (Dollie, jij weet wat goed is? ^^)

Analyse Ruw eiwit 16 %, Ruwe vet 3.2 %, Ruwe celstof 22 %, as 5,6 %, vocht 9.2 %,

Toegevoegd per kg Vit. A 12.500 IE, Vit. D3 1.375 IE, Vit. E 105 mg, Vit. C 15 mg, Vit. K3 3 mg, Vit. B1 30 mg, Vit. B2 40 mg, Vit. B6 55 mg, Nicotinamide 260 mg, Calcium Pantothenaat 65 mg, Vit. B12 113 µg, Biotine 890 µg, Foliumzuur 6 mg, Choline 1475 mg, Zink 140 mg, Mangaan 40 mg, Ijzer 120 mg, Koper 18 mg, Jodium 1,5 mg, DL-Methionine 1040 mg, MSM 500 mg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Science selective;

- 15 gram per kilo konijn geven. ( ik mis het groen voer wat naast de brokjes moet worden gegeven) Zonder voldoende groen voer is het 25 gram per kilo konijn.

- Kost gemiddeld 7,99 per 1,5 kilo voer

- Bij chewies-online.nl kost 10 kilo SS 38 euro

- Bij the hay expert nog goedkoper maar daar moet je ook wat meer bestellen ivm de verzendkosten

2. Hope Farms supertrio

- 25 gram per kilo konijn geven. ( groen)

- 3 kilo Hope farms supertrio kost gemiddeld 7 euro

- 15 kilo Hope farms kost gemiddel 14 euro (bij intratuin te verkrijgen)

3. Kenner ; eigen merk brokken van de boerenbond en de welkoop

- 25 gram per kilo konijn geven ( groen)

- 5 kilo kost meen ik ongeveer E4,50

- en 15 kilo (of waren het 10 kilo zakken.. weet het niet meer zeker..) kost rond de 9 euro

4. Havens hobby

- 50 gram per kilo konijn of 25 gram en groen er bij per kilo konijn

- Alleen in groot verpakking van 20 kg.

- 20 kg kost na prijs verhoging nu 9,75

5. natuurstructuur muslie (Baroen)

- volledig 50 ram per kilo konijn met groen 35 gram per kilo konijn

- Alleen in groot verpakking te krijgen

- 20 kg 32,50 komt een nieuw soort 25 euro per 20 kg

6.Versele-Laga Cuni Complete

- Rond de 3,25 €/500 gram

- 25 gram/kilo konijn ( groen)

- ...

- ...

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .