Ga naar inhoud

De 'betere' brokken lijst


Laura2

Aanbevolen berichten

Samenstelling moet op de zak, in volgorde van %, wat er het meeste inzit, staat als eerste. Ook bij dierenvoeding.

Het is natuurlijk anders als het schepvoeding is, want dan heb je de verpakking er niet bij.

Ik geef de mijne SS, omdat het een van de beste voedingen is en makkelijk te verkrijgen. HF heb ik hier nog nooit gezien, moet eerlijk zijn, heb er ook niet erg hard naar gezocht nadat ik zo makkelijk de SS gevonden had.

Mijn vier krijgen per dag 100 gram SS, en per konijn tussen de 300 en 400 gram groenvoer per dag aan groenten. Daarbovenop komt wat ik in de tuin pluk. Ze krijgen per dag dus een flinke hoeveelheid groenvoer. En hooi natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn Rufusbeest krijgt brokken van Beaphar. Beaphar Adult. Hierin zit alles wat ie nodig heeft en in ieder brokje (ook al hebben ze een andere vorm) zit precies hetzelfde. Selectief eten maakt dan ook niet meer uit voor het binnenkrijgen van voedingsmiddelen. Daarnaast eet meneer hooi en kleine porties groenvoer. Kruiden zoals peterselie, salie, tijm vind ie 't lekkerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier de samenstelling van

1752 Konijnenkorrel Hobby

Samenstelling: grasmeel, tarwegries, zonnebloemzaadschroot, sojaschillen, haver,

gerst, tarwe, melasse, haverschillen, lijnzaadschilfers,

maisglutenvoermeel, bietenpulp, sojaolie.

Berekende analyse:

Ruw eiwit 15,2 %

Kalium 1,28 %

Ruw vet 2,5 %

Natrium 0,17 %

Ruwe celstof 16,0 %

Lysine 6,0 g/kg

Ruw as 8,0 %

Vit.A 10000 IE/kg

Calcium 1,05 %

Vit.D3 1000 IE/kg

Fosfor 0,57 %

Vit.E 40 IE/kg

Koper 10 mg/kg

Cu:koper(II)sulfaatpentahydraat, vitamine E: DL-

α-tocoferylaceta(a)t(e).

Geproduceerd met genetisch gemodificeerde soja.

Aanvullend diervoeder voor konijnen vanaf ca. 6 wkn. Leeftijd. Hobbydieren beperkt

voeren. Voor hogere groeisnelheid onbeperkt voeren.

aangepast door Leonie85
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Kasper Faunafood op aanraden de fokster. Het is 12 euro voor zo'n grote zak.Dacht 15 kilo..weet het niet meer zeker.

Kaspers blijkt niet echt een goeie samenstelling te hebben, weinig vezels en veel calcium. Ik voer het wel aan mijn cavia's, voor cavia's is het wel goed voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ik heb zo'n zak meegenomen van de eh... tuinland geloof ik maar ik heb de verpakking weggegooid stomstomstom het is biks met andere dingetjes er door zoals graantjes en van die brokjes die op een stukje hout lijken en gekleurde dingetjes (niet zo fluorescerend als bij de action ;) )

het wordt wel prima opgegeten, op de manier die ik al van mijn hamsters kende: het biks zo lang mogelijk laten liggen. Ik denk dat het voer wat ik gekocht is anders is dan dat mijn vriendin met Woud meegaf, dus ik heb eerst zitten mengen maar ik zie geen verschil in het biks eten :he:

we hebben hier een welkoop waar ik zowiezo meestal mijn dierenspul haalde bv hondenvoer en zaagsel en frontline (dat moet je echt heel erg uit de buurt van konijnen houden trouwens). Kenner lijkt mij wel een goede keuze dan.

Is dat niet gemengd voer wat je beschrijft aan het begin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je?

eh, ik bedoel dan die Kenner genoemd in dit topic. Alleen kon ik niet een vinden bij de welkoop met een geel label.

Ik was zaterdag met Woud bij de weekendienst dierenarts. Ja want Woud plaste rossig en met de castratie donderdagavond vertrouwde ik dat toch niet helemaal. Dus gebeld en ze zei dat kan 2 dingen zijn: urineweginfectie (blaasontsteking) of een kleurstof in het hooi (een van nature voorkomende kleurstof die je aan de buitenkant niet ziet). Antibiotica gehaald voor de zekerheid, eerst ander hooi proberen want Woudje ziet er verder echt niet ziek uit met zn blije gehups de hele dag. De DA heeft me toen twee sample zakjes science selective meegegeven. Ik vond de biksen er wel apart uitzien, lange dikke groene worstjes of zo. Maar Woud vond het erg lekker!

Maar wat ik hier lees vind ik het wel aan de dure kant hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is duur? Met een drie kg zak van SS doen mijn vier konijnen een maand. Ik weet niet precies hoeveel ik zo'n zak betaal, ik denk zo'n 17 euro, maar een hele maand met zo'n zak, vind ik niet overdreven.

Groenvoer, dàt is pas duur. Ik zit tussen de tien en twaalf euro per week aan groentjes.

Geef mij dan de biks maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woudje, als je overweegt om Science Selective te gaan geven, zou ik het uit Engeland bestellen. Met verzendkosten erbij ben je, mits je een redelijke hoeveelheid besteld, ongeveer de helft goedkoper uit.

Maar inderdaad, de groenten kosten me heel wat meer.. :P met twee konijnen doe ik twee en halve maand met 3 kg en de wekelijkse portie groenten kost me ook richting 10euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ook SS, ook aangeraden door de dierenarts. En het wordt goed gegeten.

Maar als je ene zak brok op is moet je dan ook eerst mengen met de nieuwe (zelfde merk/soort) zak brok?

Onbewust heb ik dat wel gedaan de vorige keren. Steeds plastic voerbox bijvullen uit de grote zak brok.

Maar gisteren heb ik een nieuwe zak brok aangebroken, het oude was helemaal op, en nu vanmorgen had Douwe iets diarree.

Zal het daar aan liggen? Hij heeft wel al veel hooi gegeten en heeft nu geen diarree meer en wel goede keutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast Bunny Basic T van Oxbow, Science Selective van Supreme, Super Trio van Hope Farms en Cuni Complete van Versele Laga, is dit denk ik ook een prima brok: http://www.bunnybunch.nl/community/t40839/#post1107499

Ik ben voor een vriendin een lijstje goede brokken aan het maken. De link doet het niet bij mij. Welke brok is dit? En hoort eigen merk gele label van Boerenbond-Welkoop ook niet op het lijstje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor een vriendin een lijstje goede brokken aan het maken. De link doet het niet bij mij. Welke brok is dit? En hoort eigen merk gele label van Boerenbond-Welkoop ook niet op het lijstje?

Even tussen de actieve Voeding topics kijken naar Trovet Rabbit, wat een gedoe met die links..

En ik ken de samenstelling van Kenner niet echt, volgens mij is het een redelijke samenstelling maar ik zou het mijn eigen konijnen niet voeren.. Sowieso vind ik dit topic eigenlijk een beetje vaag want de helft van de brokken die genoemd zijn vind ik niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met het uitzoeken van de samenstellingen van de soorten konijnenvoer die we bij de Welkoop verkopen. Als ik weer aan het werk ben, zal ik het eens meenemen en hier plaatsen.

Verder ga ik proberen om het hoofdkantoor zo ver te krijgen het dwergkonijnenvoer en het gemengde konijnenvoer uit het assortiment te gooien en HF er bij op te nemen..

Maar goed, als het zo ver is dan horen jullie het vanzelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met het uitzoeken van de samenstellingen van de soorten konijnenvoer die we bij de Welkoop verkopen. Als ik weer aan het werk ben, zal ik het eens meenemen en hier plaatsen.

Verder ga ik proberen om het hoofdkantoor zo ver te krijgen het dwergkonijnenvoer en het gemengde konijnenvoer uit het assortiment te gooien en HF er bij op te nemen..

Maar goed, als het zo ver is dan horen jullie het vanzelf!

Dat zou echt gaaf zijn, geen gemengd voer!! HF is wel fijn voer, ik geef het zelf ook aan mijn konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .