Ga naar inhoud

De 'betere' brokken lijst


Laura2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het lijkt mij ook handig om de voeranalyses erbij te zetten dat we ook kunnen zien, waarom het goed voer is

Voor gewone huis/tuinkonijnen zou voer niet meer dan 12-14% eiwitten mogen bevatten. Het vetgehalte moet zo laag mogelijk zijn, niet meer dan 3%, en het vezelgehalte hoog. Hoe meer vezels het voer bevat, hoe beter. Calciumgehalte in voer moet onder de 1% blijven, om o.a. blaasproblemen te voorkomen.

zie hele uitleg: http://www.konijnen.nl/voer/voer_analyse.htm

en hier kan je een tabel vinden: http://www.dekonijnenwinkel.nl/konijnen%20voer.html

jammer dat van Kasper de Sport variant er staat en niet de hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nummer 1 is gewoon Bunny Basics/T van Oxbow.

Alleen te verkrijgen bij de DA en via The Hay Expert.

Biks op basis van timothy hooi.

Guaranteed Analysis

Crude Protein min 14.00%

Crude Fat min 1.50%

Crude Fiber min 25.00%

Crude Fiber max 29.00%

Moisture max 10.00%

Calcium min 0.35%

Calcium max 0.85%

Phosphorus min 0.25%

Salt min 0.50%

Salt max 1.00%

Copper (min) 30 ppm

Vitamin A (min) 19,000 IU/kg

Vitamin D (min) 900 IU/kg

Vitamin E (min) 190 IU/kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zonet mijn inkopen gaan doen en hier in België is het dus echt rampzalig gesteld met het terugvinden van iets wat hier op de lijst staat...

Ik heb 2 winkels gedaan hier in de buurd:

AVEVE en Tom&Co

Bij AVEVE hebben ze:

- Select dwergkonijn van hun eigen huismerk (zakken van 2kg - 10 euro)

Vezelgehalte 21%, ruw eiwit 16%, Ruw vet 2,5%, Ruwe celstof 21%, Ruwe as 8%, Vitamine A 10 000 IE/UI/kg, Vitamine D3 1000 IE/UI/kg, Vitamine E 40mg/kg.

Deze heb ik dan ook maar meegebracht.:$

Bij Tom&CO:

- De gewone huismerk BIKS denk ik want er stond geen reclame op de zakken en deze waren ook te koop zodat je zelf zakjes kon vullen met het gewenste gewicht. Twijfel enkel of deze goed is. Weet de samenstelling niet meer :s

- Cuni Complete van Versele-Laga (enkel in zakken van 500gr - 2,95 euro)

- Care+ van Beaphar (zakken van 1,5kg +20% gratis - 12,95 euro)

Er was nergens iets te vinden speciaal voor jonge konijntjes.

Heb ik er goed aangedaan om te kiezen voor het voer van AVEVE?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van de hope farms supertrio wat ik vinden kon is;

Vezels (ruwe celstof); 18 % (jij hebt 21 % dus dat is echt super!)

Ruw Eiwit; 14 % (jij hebt 16 %)

Ruw Vet: 3% (jij hebt 2,5 %)

Ruwe As; 8,5 % (jij hebt 8%)

Vit A; 15.000 IE/kg ( jij hebt 10.000)

Vit D3 ; 1200 IE/kg (1000 )

Vit E; 40 IE/kg (jij hebt hetzelfde)

Ik denk dat Dollie hier een goed antoord op kan geven.. dus of je goed voer hebt gekocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Kasper Faunafood op aanraden de fokster. Het is 12 euro voor zo'n grote zak.Dacht 15 kilo..weet het niet meer zeker.

Hier ook of Teurlings. Ongeveer 10 euro betaal ik voor 25 kg voer. Ze eten het super is niet gemengd wat ik voer en ze doen het er al jaren goed op! geef 200 gram per dag voor 3 dwergen en 1 vlaam en daar hebben ze genoeg aan naast een bak (geen idee hoeveel gram/kg in de bak gaat) groenvoer en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm ik heb zo'n zak meegenomen van de eh... tuinland geloof ik maar ik heb de verpakking weggegooid stomstomstom het is biks met andere dingetjes er door zoals graantjes en van die brokjes die op een stukje hout lijken en gekleurde dingetjes (niet zo fluorescerend als bij de action ;) )

het wordt wel prima opgegeten, op de manier die ik al van mijn hamsters kende: het biks zo lang mogelijk laten liggen. Ik denk dat het voer wat ik gekocht is anders is dan dat mijn vriendin met Woud meegaf, dus ik heb eerst zitten mengen maar ik zie geen verschil in het biks eten :he:

we hebben hier een welkoop waar ik zowiezo meestal mijn dierenspul haalde bv hondenvoer en zaagsel en frontline (dat moet je echt heel erg uit de buurt van konijnen houden trouwens). Kenner lijkt mij wel een goede keuze dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een zakje van de action, een zakje sience selectivce gekregen die er door gedaan. dat at ie allemaal. heb gister een zakje hope farm biks gehaald, nou ik kan dat voor zijn neus houden eet hij niet, graaft zijn hele bakje door naar SS en als ik die voor zijn neus hou pakt hij hem gelijk!! lekker is dat :P Hoop dat hij nog hope farm gaat eten! kieskeurig mannetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .