Ga naar inhoud

De 'betere' brokken lijst


Laura2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ah oke.. zo word ik nog iets wijzer :P

Momenteel voer ik het paarse label.. de ton is bijna leeg dus zal van de week wanneer ik nieuwe haal de gele label van het rek halen.. mits ze genoeg hebben, ik haal de grootste zakken en meestal laat ik een leeg rek achter hahaha en een paar weekjes later doe ikhet zelfde :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geel :yes: ALS het inderdaad klotp dat het beter is om niet (preventief) anticocc te voeren. Heb nu een hoop websites (ook Engels) afgezocht en kan er weinig over vinden. Maar ik zou het zelf ook niet prettig vinden om mijn dieren constant preventief AB (dat is het toch?) te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van Kenner konijnenkorrel met het gele label:

Ruw eiwit: 15 % (aanbevolen 13-14%)

Ruw vet: 3% (aanbevolen minder dan 3%)

Ruwe celstof: 16 % (aanbevolen min. 14%

Ruwe As: 8% (aanbevolen minder dan 10%)

Calcium: 0,9% (aanbevolen minder dan 1%)

Op zich vind ik deze samenstelling dus niet zo verkeerd.

In ons handboek levende have, dat nagekeken en goedgekeurd is door stichting Dierbaar, staat dat dwergkonijnen beter dwergkonijnenvoer kunnen krijgen omdat ze de bix niet goed kunnen eten. Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je in het vervolg een samenstelling plaatsen? Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin om het hele internet af te zoeken daarnaar. Op de website van Aveve kan ik zo gauw ook niet echt wat vinden, behalve dat Aveve 99 een korrel met anticoccidiostaticum voor kweek- en slachtkonijnen op stro is.. Dus dan heb ik al zoiets van, no thanks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer Supreme Russel Rabbit Food Original, volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Dit is wat er op de achterkant staat:

Ingredienten:

Luzerne, erwtenvlokken, luzernestro, maisvlokken, haver, tarwe en tarwevlokken, johannesbrood, anijs en fenegniek olie, soja olie, vitaminen en mineralen, binnen de EU toegestane kleurstoffen.

Analyse:

Eiwit, 14,09%

Olie, 2,5%

Vezels, 14.0%

As, 5.0%

Koper (als kopersulfaat), 10 mg/kg

Vitamine A, 10000 IU/kg

Vitamine D3, 1000 IU/kg

Vitamine E, 50 mg/kg

Elke 70 gram bevat ongeveer:

Vezels, 14%

Eiwit, 14%

Calcium, 0.6%

Calorieen, 208

Allemaal 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn beest zat eerst aan de kenner konijnenkorrel met het gele label van de welkoop, maar had steeds last van plakpoep.. toen over gegaan naar science selective, binnen een week waren de problemen verholpen.. nu probeer ik verse lage cuni complete want het prijskaartje van ss vind ik net iets te hoog.. maar mochten er weer problemen ontstaan ga ik direct terug naar de ss dan maar wat meer betalen, hij is het waard!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is ruw as nu precies? Hoeveel mag daar nu van inzitten, max 10% dus? Heeft te veel ruw as nog verdere gevolgen voor konijnen?

Edit: nog een vraag, is er eigenlijk gemengd voer wat wel goed is zeg maar? Op een kattenforum zei iemand als je goed gemengdvoer hebt met de juiste voeranalyse dat het dan prima is om te geven...

aangepast door Nimfee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .