Ga naar inhoud

Fred - Ook in de lappenmand


Dollie

Aanbevolen berichten

Ja hoor, Felientje heeft snot en blijkbaar is Fred jaloers op de aandacht die ze van de DA kreeg.......

Vanochtend vielen beide konijntjes aan op de biks, 's nachts was er nauwelijks hooi gegeten alleen de timothy, waar ze 's avonds een paar handjes van krijgen. Paar uur later de gedroogde kruiden, Feline viel wel aan maar Fred niet, bovendien lag de heflt van de SS er nog en ik vond eigenlijk alleen maar kleine keuteltjes. Ze wilden wel allebei een stukje wortelchips aannemen.

Ik heb ze maar apart gezet om te kijken wie nu de "schuldige" is, aangezien er bij Feline in no time redelijk normale keuteltjes in het hok lagen en ze ook al gauw van de worteltjes en andijvie begon te eten en er bij Fred nog altijd niks weg of bij is en zijn buikje toch anders dan normaal voelt, gaan we zo met Fred naar de dierenarts, om half vier hebben we een afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja hoor, kwamen we aan bij de DA, heeft die lolbroek zitten keutelen zeg.... Voornamelijk BDK, dat wel. Maar goed, goed teken dus. DA voelde wel wat gas en hij heeft bovendien een klein haakje. Hij heeft een injectie tolfedine (pijnstilling) en primperid (darmstimulerend) gehad en ik moet dat blijven geven (Carprofen en Ciseral) en ook dwangvoeren als hij niet eet. We waren er wel op tijd bij gelukkig, dus hopelijk komt het allemaal goed zonder verder gedoe. En gelukkig heeft mijn eigen DA dienst dit weekend! Dat scheelt ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig was je er op tijd bij, maar dat kan ook niet anders. Je kent je konijnen gelukkig goed genoeg om te weten wanneer het niet goed gaat. :) En nu wel weer even genoeg DA-bezoekjes, begrepen Feline en Fred?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk écht de tijd van het jaar, DA gaf aan dat het heel goed door de temperaturen zou kunnen komen, verminderde eetlust, vertraagde darmwerking en daar ga je..

Was overigens wel echt een superfijne DA, ik heb haar wel eens gesproken ivm Indy maar nooit echt als consult, ze heeft Feline ook gecastreerd maar daar heb ik weer een andere DA over gesproken. Wist wel dat ze stages had gedaan bij Wilhelminapark, maar ze heeft ook met SKB samen gewerkt. En ze is dol op dieren/konijnen, gaat er zo fijn mee om. En ze legt ook duidelijk alles uit, gaat er bovendien niet vanuit dat je een konijnenleek bent (als ze je eenmaal "kent" dan) en zegt ook gewoon dat ze het goed vindt dat ze bijv. SS krijgen bij mij en dat ik gelijk gekomen ben, heb ook DA-en getroffen die ongeveer weigerden te vertellen wat ze naar binnen spoten en er van uit gingen dat ik het toch niet begreep, absoluut niet open stonden voor mijn suggesties en die afdeden als onzin (terwijl ik gelijk bleek te hebben!) en je een betweter leken te vinden als je ze goed voer geeft.. Lijkt me toch dat je juist eens blij moet zijn dat mensen echt goed voor hun dieren zorgen. Maar dat was ze dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah zal inderdaad de tijd van het jaar zijn. Mijn konijntje is opeens ook helemaal niet lekker, reageerde amper. Dus ik hup naar de dierenarts, en zit nu aan de dwangvoeder enzo. Ik schrok me rot :( niet leuk om me lieveling zo te zien.

sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn er nog niet natuurlijk. Heb ze gelijk weer samen gezet toen ik thuis kwam en ben daarna met Lilian mee gereden om Ciseral op te halen (die had zij nog open staan) en er is intussen flink gekeuteld, verdiend geen schoonheidsprijs maar ze zijn redelijk van formaat, er is een klein beetje gegeven maar ook niet fantastisch. Ga ze zo naar de woonkamer verhuizen (zitten voor nood even in de badkamer) zodat ik het echt goed in de gaten kan houden. Weet dus niet wie er eet, beide zijn niet lekker natuurlijk, maar ik denk dat ik straks sowieso een beetje ga dwangvoeren.

Maar het gaat wel goed aflopen hoor, dat moet! Belde mijn moeder net en die schrok zich rot (Indy had vermoedelijk ook gas in eerste instantie toen) toen ze het woordje gas hoorde..... Maar zo'n uitkomst verwacht ik nu niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb fred goed streng toegesproken! en hij heeft mij beloofd dat het weer goed komt!! en max heeft het ook goed gered dus Fredje gaat ook gewoon helemaal goed komen. Maar ik snap je moeders reactie wel hoor. ik had hetzelfde met max, omdat gijs toen ook net aan vermoedelijk gas was overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn dat je er op tijd bij bent! Dat geeft goede perspectieven..

Het klinkt aannemelijk dat de hoge temperaturen konijnen extra kwetsbaar maakt voor klachten.

Wat de schoonheidsprijs voor keutels betreft: Ciseral versnelt de passage in de darmen en daarom komen keutels natter en afwijkend van vorm naar buiten. Ik heb dit net meegemaakt bij Tony en vond het nuttig dat mijn DA dit even uitlegde, want ik keek toch wel op van wat eruit kwam. Dat zie je nu bij Fred?

Veel succes met de verzorging en beterschap voor de twee.. !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hè jasses allebei in de lappenmand maar............gelukkig hebben ze jouw!:yes:

Volgens mij moet het gewoon weer goedkomen met jouw zorg...je was er in ieder geval supersnel bij!

Zal het hele weekend duimen voor je nijnen:yes:.

Gelukkig wordt het was minder warm weer.....heb ik speciaal besteld voor alle nijnen!:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze zitten in de woonkamer en meneer wilde wel graag wortelchippies. Ik ga ze zo hun groenteschotel klaarmaken (alleen minder slim dat ik de ren boven op het luik van de kelder heb gezet :whistle2:) en dan even kijken wat ik doe, dwangvoeren als ie zelf wil eten is ook niet de bedoeling. Heb ik ook met haar overlegd was ze het mee eens. Hij zat net bij de hooibal trouwens, nu alleen er nog van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk. Zijn buikje voelde gisteren weer heel goed, heb hem werkelijk voor elk hapje moeten pesten, maar hij heeft een paar paardenbloembladeren en wat hapjes wortel gehad. Begon toen zelf aan hooi en stro te knagen, dus daar ook een paar happen van. Wat er vannacht precies is ingegaan weet ik niet, de boel ligt echt vol eten nu, maar in elk geval zat ie tijdens de eerste "controle" te eten en bij de derde ook. De groenteschotel was vanochtend, op jouw cherrytomaatje na hahaha, op. Er is nog weer flink gekeuteld vannacht, ook door Fred, er plakt een BDK aan zijn staart (zucht) dus er komt ook wel wat uit.

Helaas voelt zijn buikje weer net als gisteren.. Hebben er nu het laatste uur twee massages op zitten, hij heeft een stuk of vier (flinke) paardenbloembladeren naar binnen gewerkt (heb hem wederom voor elke hap moeten pesten, 't is soms echt wel vijf minuten per blad, maar het zit er in) en de Ciseral en Carprofen zit er inmiddels in.

En de paardenbloemen zijn niet aan te slepen zeg, Feline eet die ook het liefst als ze niet helemaal lekker is, dus ze vreet alles voor z'n neus weg. Er is vannacht ook een klein beetje biks gegeten, maar daarna niet meer. Ook een beetje kruiden en volgens mij ook wel wat timothy. Maar dat zal Feline wel grotendeels gedaan hebben. (Op zich maar goed ook, hoef haar tenminste niet extra in de gaten te houden dan..)

En ik ga de boel hier zo even verbouwen denk ik, zodat ze de hele keuken en halve kamer hebben. Zet de panelenren zo neer dat het zitgedeelte van de woonkamer afgezet is. Dan hebben ze veel meer ruimte. Hoop dat dat goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik er net nog een paardenbloemblaadje in proppen, zit hij nu vrijwillig andijvie te eten! :party:

En Feline is weer zo aanhankelijk als altijd, terwijl ik Fred zit te pesten met eten springt ze op mijn schoot en probeert ze het af te pikken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yay, het gaat weer beter met Fred! Goed ook dat je hun ruimte uitbreidt, want lichaamsbeweging kan ook helpen bij darmprobleempjes. :)

Ik dacht alleen altijd dat konijnen geen tomaten mochten hebben, maar mogen ze cherrytomaatjes wel dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .