Ga naar inhoud

Fred - Ook in de lappenmand


Dollie

Aanbevolen berichten

Hee, wat ben je onherkenbaar zo! Wel leuk hoor! :yes:

Mijn ouders komen straks thuis (waren op vakantie) en dan test ik het nog een keer. Mijn moeder kan er namelijk wel wat uit opmaken. Verder is het volgens mij niet zinvol om het meerdere keren te testen, alleen na de kuur om te kijken of het weg is.

Als hij inderdaad een blaasontsteking heeft (de urine is in elk geval niet goed dus dat zal wel) dan kan ik dat morgen zeggen en dan kan hij AB krijgen.

Hij zit nu weer te eten, uit zichzelf. Dat geeft moed! Als we in elk geval zo door kunnen gaan tot morgen... Ga zo opruimen en schoonmaken hier, ze hebben dan niet de hele kamer meer maar dan kan ik weer precies zien wat er aan keuteltjes (en urine) bij komt. Even wachten tot hij klaar is met eten.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dankjewel! Hoop het ook!

Ze zitten inmiddels weer in de bench met een klein rennetje, mijn ouders komen zo terug van vakantie en dat de konijnen binnen zitten is al erg genoeg, dus ze zitten nu in de hoek van de kamer waar niemand last van ze heeft. Feline is er niet blij mee haha, dat haar ruimte zo beperkt wordt, maar goed. Scheelt dat de hond en katten nu in elk geval wel weer rustig overal kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, nu weet ik het niet meer. Zijn urine is helemaal normaal, zowel de hoeveelheid, als de kleur, als de test zelf. Ik zal het morgen zeker aankaarten bij de DA, maar wat ik hier nu mee moet.....

Alles gaat intussen nog steeds hetzelfde, misschien ietsje beter, heb hem nu een paar keer zelf zien eten (maar dat was vanochtend en gisteren ook zo) o.a. SS en telkens als ik hem "dwing" eet hij ook wel groente, varierend van een paar hapjes tot een paar blaadjes van 't één of 't ander. Buikje voelt al wel sinds gisteravond goed.

Ik twijfel nu wel van wie de kettingkeuteltjes afkomstig zijn, van Feline heb ik een paar "normale" (te klein maar toch redelijk) gevonden en van Fred een kettingkeuteltje. (Toen ze apart zaten voor het opvangen van de urine.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds hetzelfde hier, al is Feline nu echt weer aan het niesen en snotteren. Fred had ook een vies kontje (nah ja alleen staartje) plakpoep/diarree/BDK; het was niet meer te herleiden. Feline keutelt best netjes. Eet ook best netjes. En Fred, tsja, dat blijft hetzelfde.

En Barber is ook ziek......................... Dus straks met drie dieren naar de DA!!! :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! Met Fred gaan we nog even zo verder. Dat rare geplas was waarschijnlijk niks. Er moet woensdag verbetering zijn, anders gaat hij donderdag onder narcose om zijn achterste kiezen te bekijken. Met Feline gaan we naar 2x daags Enrofloxoral.

En de hond heeft wat last van zijn hormoontjes, en waarschijnlijk een voedselallergie, we moeten hem nu acht weken hypoallergeen voer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het weer hetzelfde. Hoewel hij van alles wel wát eet zo nu en dan (uit zichzelf dus) en ook harde dingen (brokken, takken van de appelboom; die vindt ie nog steeds zo lekker dat hij gelijk gaat eten) zijn het dan misschien toch zijn kiezen.. Ik hoop het, want anders vrees ik dat het einde nog niet in zicht is.

In elk geval gaat hij donderdag dus waarschijnlijk onder narcose voor zijn kiezen, dat was de afspraak als het morgen niet beter zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik even je hele topic doorgelezen!

Je hebt het niet meezitten hè? met je duo.

Echt zo sneu allemaal.

Maar ik vind het geweldig dat je de nijnen in de woonkamer hebt gezet, toen je ouders op vakantie waren.

Ik heb dit ook eens gedaan & ook hen waren best geshockeerd, ondanks dat ze het toch wel leuke beesjes vinden ;)

Ik ben benieuwd hoe het morgen met Fredje gaat, arm menneke toch.

Met Feline gaat het ondertussen wel weer iets beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine toevoeging offtopic:

Ons hondje Sunny heeft ook een voedselallergie.

Ze krijgt nu al een aantal jaren Canine ID van Hills --> een speciaal dieetvoer voor honden met een voedingsallergie en gevoelige maag & darmen.

Welk voer heb je voor Barber gekregen?

Vervelend idd dat je met 3 zieke diertjes thuiszit.

Het eerste jaar hebben we wat met Sunny gesukkeld, maar sinds ze deze brok krijgt is het over :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niks gevonden voor Barber; we zijn dit bij de dierenarts schoon vergeten doordat Fred en Feline ook nog besproken moesten worden. Consult heeft ook bijna een uur geduurt haha. Bedankt voor je tip dus! Ik heb al met iemand van het forum het e.e.a. besproken en we moeten toch weer heen voor Fred, dan overleg ik ook nog met de DA.

Fred en Feline zaten nog steeds in de woonkamer, maar hebben gisteren even buiten gelopen. Ze waren niet bij hun hok weg te slaan. In deh oop dat Fred net als altijd op zijn ontbijt zou aanvallen, heb ik ze na hun medicijntjes in hun hok gezet. Maar nee, niks.. Ik ga straks binnen schoonmaken en dan gaan ze weer naar binnen.

Vannacht heb ik ze gescheiden gehouden, Feline in de bench (die brak ook de tent af zeg..... Ze sprong ook aldoor boven de ren uit, er niet overheen maar meer alsof ze trampoline springen was.. Grappig maar ook gevaarlijk..) en Fred in de ren. Zo kon ik precies zien wat Fred gegeten heeft. En het is redelijk.. (Hun groente bak had ik wortelloof, paardenbloemen, witlof en een stukje wortel in gedaan, dit was op, ik had tien snoepjes (wortelchips en bietenstukjes) in zijn bak gedaan, daar viel hij op aan zodra hij ze zag liggen en 20 SSjes waarvan 15 op waren.) Maar het is wel allemaal vóór drie uur gegeten. (Ondanks dat mijn moeder hem 's nachts de medicijnen geeft heb ik hem toch maar even gecheckt.. :$) En hij had vanochtend weer echt een "gasbuik", beetje hard en gespannen.

Ik vrees dus dat hij echt heen moet morgen. Met Feline gaat het gelukkig goed, ze is wel een draakje wat de medicatie betreft, ze wurmt en worstelt net zo lang tot ze uit de handdoek is...... Klier.. Maar ze niest niet en haar neusje is schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel. Hij is in januari nog onder narcose geweest voor zijn castratie, dat ging echt prima, dus ik ga er vanuit dat het goed gaat, tenminste, daar probeer ik vanuit te gaan.. Eigenlijk heb ik nu al een steen in mijn maag liggen zeg........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel! Met al die duimpjes moet het goedkomen :yes:

Hij eet dus wel deels zelfstandig (zonder dat ik hem pest) en dat is dan voornamelijk wortelloof, witlof en paardenbloemblaadjes maar ook biks, kruiden en af en toe een beetje (timothy) hooi. En telkens als ik een takje van de appelboom neerleg is het zowat weg voor ik met mijn ogen kan knipperen..... Dat is normaal ook zo. Hij is daar echt gek op. Misschien toch een teken dat hij last heeft van zijn kiezen maar dat ie dit zó graag eet.. Zachter dan SS oid lijkt het me niet bepaald, sowieso eet hij eigenlijk alles wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je DA doet toch wel een gasnarcose? Meer is voor tandjes nakijken echt niet nodig hoor! Bij mijn konijn is zelfs een abces opgesneden en gedraineerd onder gasnarcose.

Je kan proberen de SS fijn te maken en er wat water bij te doen, dan wordt het een soort moes. Misschien eet hij dat makkelijker? Mijn konijn was gek op appel, dus dan prakte ik er ook nog wat appel doorheen (had toch al vijzels in allerlei maten staan voor haar medicijnen en daar gaat dat heel makkelijke in) en dan at ze het wel op toen ze ziekjes was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet daar niks van hebben, al geprobeert, maar hij krijgt genoeg binnen nu gelukkig. Ik kan een héél vervelend baasje zijn als ik graag wil dat je gaat eten.. ;)

En ik weet niet welke narcose mijn DA gaat gebruiken, dat bekijken ze volgens mij per geval. Ik heb er verder alle vertrouwen in dat zij dat goed doen, aangezien ze zeer goed met konijnen zijn. De DA die Fred momenteel behandeld heeft bij WP haar stages gedaan, kan niet beter lijkt me.

Overigens zouden ze de kiezen (eerst) gaan bekijken met alleen een roesje, bedenk ik mij nu.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .