Ga naar inhoud

heeft max toch blaasprobleempjes?


wupsie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb gewoon een klein beetje neutral shampoo gebruikt gisteren. had geen lactacyd, ben er allergisch voor. zal eens kijken of mijn moeder fofzo nog wat heeft staan.

net gebeld met de DA. er zaten wel wat bacterien in de urine. nu moet ik morgen weer bellen tussen 2 en half 3 om et de dierenarts van der Weijde te overleggen omdat hij hem als laatste heeft gezien.....Maar max is al bij allemaal geweest dus wat daar het nut dan weer van is... maar goed. heb ook neit echt een idee wat ik dan moet overleggen. lijkt mij dat bij bacterien in de urine er ab gegeven moet worden toch? of zouden ze toch voor de zekerheid de blaas willen spoelen. we zullen het zien morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is juist een teken dat je wel een goede DA hebt denk ik als ze niet meteen AB er tegenaan gooien hoor! En de omgeving waar je de plas in opgevangen hebt was natuurlijk ook niet brandschoon, dus dat moet je er wel bij vermelden hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja er staat eignelijk voor knaagdieren zoals ratten cavia's en konijnen maar dat zullen we ze maar vergeven:p ach en hij zal er ook niet dood aan gaan toch? die vrouw van de petsplace wilde me anti myasis meegeven toen ik vroeg om een vlieg werend middel. Maar dat is gewoon een ivermectine spray dus dat doen we maar niet. max kennende gaat hij dat vrolijk oplikken:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Max geen blaasontsteking, waardoor die bacterien in zijn urine zitten?

Mijn *Balou* liet ook regelmatig zijn urine lopen met als gevolg een nat kontje.

Ik kreeg toen de tip om hem te wassen met Biotex Groen.

Dit blijkt ook nog eens ontsmettend te werken.

Badedas Classic is trouwens heel goed spul, waarmee je Max gerust kan wassen.

Laatst had ik Nina ook in Biotex Groen moeten wassen, nadat ze haar hele komt smerig had.

Gelukkig was dit maar eenmalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeej eindelijk gebeld!

er zaten niet wat bacterien in de urine maar een heleboel!!

maar wat is onze da toch geweldig :love: hij vroeg op ik het in een kale bak had opgevangen (nee in een wc-tje met stro) en hoelang de urine daar dus in had gezeten (niet, zodra hij eraf stapje heb ik het eruit gehaald) omdat dan ook het aantal bacterien snel stijgt.

ook vroeg hij of hij verdere neurologische symptomen had, zoals slap in de achterpoten ivm EC!

Ook nog het voedingspatroon besproken omdat het kan komen oor de sludge in zijn blaas. minder brokjes (omdat ik al goede brokken geen ss heeft maar 0.6% calcium) en veel groene groentes. hij vroeg ook of hij een knaagsteen had omdat hier ook veel calcium in zit. wilde eerst zeggen dat zn assistente het mij aangeraden heeft voor max zijn kiezen......kon alleen geen manier vinden om het vriendelijk te zeggen:p

Ik moet max nu dus ab gaan geven en dan moet met een paar dagen het natplassen over zijn. tot die tijd goed schoon en droog proberen te houden. De klitten moet ik er af halen.helhaftige vrijwilligers met een tondeuse?? :P

maar door dit telefoontje weet ik nu gewoon dat dit echt een goede dierenarts is! hij is echt betrokken en neemt goed de tijd om alles uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeej eindelijk gebeld!

er zaten niet wat bacterien in de urine maar een heleboel!!

maar wat is onze da toch geweldig :love: hij vroeg op ik het in een kale bak had opgevangen (nee in een wc-tje met stro) en hoelang de urine daar dus in had gezeten (niet, zodra hij eraf stapje heb ik het eruit gehaald) omdat dan ook het aantal bacterien snel stijgt.

ook vroeg hij of hij verdere neurologische symptomen had, zoals slap in de achterpoten ivm EC!

Ook nog het voedingspatroon besproken omdat het kan komen oor de sludge in zijn blaas. minder brokjes (omdat ik al goede brokken geen ss heeft maar 0.6% calcium) en veel groene groentes. hij vroeg ook of hij een knaagsteen had omdat hier ook veel calcium in zit. wilde eerst zeggen dat zn assistente het mij aangeraden heeft voor max zijn kiezen......kon alleen geen manier vinden om het vriendelijk te zeggen:p

Ik moet max nu dus ab gaan geven en dan moet met een paar dagen het natplassen over zijn. tot die tijd goed schoon en droog proberen te houden. De klitten moet ik er af halen.helhaftige vrijwilligers met een tondeuse?? :P

maar door dit telefoontje weet ik nu gewoon dat dit echt een goede dierenarts is! hij is echt betrokken en neemt goed de tijd om alles uit te leggen.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .