Ga naar inhoud

heeft max toch blaasprobleempjes?


wupsie

Aanbevolen berichten

Wat een vevelende diagnose maar je weet nu wel wat het probleem is!

Ik denk wel dat je wat extra allert moet zijn als hij konstant pijnstilling krijgt ivm haakje ....je zal dit bijv. later opmerken als hij pijnstilling krijgt.

Verder hoop ik wel dat hij gewoon lekker oud kan worden bij jouw.....en met jouw goede zorg zal dat geen probleem zijn denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het is niet zo dat hij nu standaard 2x per dag pijnstilling krijgt hoor. ik moet leren inschatten wanneer hij pijn heeft.

heb ook gebeld voor de foto's. volgende week moest ik even weer bellen omdat er dan iemand is de ze op een schijfje kan zetten of via mail kan sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig Lilian. Hij heeft weinig ruimte bij zijn schouders toch? Kan me voorstellen dat het dan wat lastig is om naar boven te gaan. Maar je hebt een trappetje en geen plateau, dus springen hoeft hij niet natuurlijk. Als het heel vervelend voor hem zou zijn, dan zou hij het niet doen lijkt me. Maar of het kwaad kan, geen idee.

Sorry, compleet nutteloos dus dit. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja hooi eten en voer eten moet hij wel boven, en als hij naar buiten wil moet hij ook weer naar beneden. en max geeft niet snel toe aan pijn..... ook met haken blijft hij heel lang gewoon door eten. Eet dan wat minder gedurende een dag en de volgende dag eet hij weer wel. Dat maakt het voor mij ook zo moeilijk inschatten of hij pijn heeft. Maar vanmiddag toe hij in de ren zat(ik had hem van te voren pijnstillling gegeven omdat hij een beetje nat was van onderen) was hij toch een stuk moeilijker te vangen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

net dierenarts gebeld. de assistente wist ook geen ntwoord op mijn vragen (of het trapje voor meer last kon zorgen en of het een goed idee is hem een poosje standaard pijnstilling te geven) ik wordt dus terug gebeld als ze meer weet. dat kon vandaag zijn, maar ook morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug gebeld door mw vander Voorde. en joepie ik kan op zoek naar een nieuw hok....:s Bij het trap lopen komt er te veel druk op de achterhand wat pijn doet. hij moet dus zo min mogelijk trap lopen.

en de pijnstilling was ook een goed idee, moet hem nu gedurende 2 weken pijnstilling geven. Dit om de zenuwuiteinden die geirriteerd zijn rust te geven en in die tijd kan ik max zonder pijn leren kennen. daarna een week geen pijnstilling geven om te kijken wat er gebreurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je beter zelf een hok bouwen.....kan je rekening houden met zijn wensen en een lekkere lage instap maken enzo.

Qua kosten zal je ongeveer hetzelfde kwijt zijn denk ik ;het is natuurlijk maar net wat voor hout etc je gebruikt enzo.

Bijna alle normale hokken hebben of trapjes of een hoge instap volgens mij.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal lees...normaal een konijn met een rug trauma laten we het zo noemen.

Geef je enkel pijnstilling als ie stopt met eten.

Door hem nu juist pijnstilling te geven gaat hij zijn lichaam meer gebruiken waardoor de rug niet met rust komt.

En je blijvende schade kunt houden.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy, dat was toch ook de bedoeling. De pijnstilling nu is tijdelijk om te kijken hoe Max reageert zonder pijn, zodat Wups het daarna beter kan zien als hij pijn heeft. Aangezien Max veel te lang niet laat merken dat hij pijn heeft.

Lilian verbeter me aub als ik dit verkeerd begrepen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik, wat ik nu ga zeggen, absoluut niet lullig en verkeerd bedoel!!! Ik ken Wupsie goed en weet hoe gek ze is met haar dieren.

maar is er dan niemand die zich afvraagt waarom je in dit geval dit dier laat lijden?? Iedereen weet dat konijnen slecht laten zien wanneer ze pijn hebben en mijn persoonlijke mening is dat een dier nooit mag lijden omdat wij het dier niet kwijt willen. In mijn ogen leidt een dier wat zo veel pijnstilling nodig heeft geen dierwaardig leven meer.

Als mijn konijnen niet zonder pijnstilling konden leven en geen konijnen dingen kunnen doen zonder pijn te lijden, verlos ik ze uit hun lijden, hoe erg ik ze daarna dan ook zal missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt het inderdaad goed loura.

en daan, MAx heeft niet continu pijn, alleen als hij een verkeerde beweging maakt. daarnaast is max verder ook gelukkig. Hij speelt, komt knuffelen, eet enthausiast. Als dit niet het geval zou zijn zou ik daar echt niet mee doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt het trapje nu weg gehaald en ze zitten nu enkel gelijk vloers.

Toffel je kunt ook over drijven he! Er word hier alles aan gedaan om eerst maar eens achter de oorzaak te komen.....

Daar kun je op handelen. Een konijn die geen konijn waardig bestaan meer heeft stopt met eten. Dat is hier niet aan de orde.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is hier zeker niet aan de orde. Meneer vreet al een bouwvakker!! (zowieso de brokken dan:p hooi kan hij stiekem minder eten natuurlijk, maar zit hij ook regelmatig bij) dat is voor mij ook de graadmeter (tenzij hij haken heeft natuurlijk) het trapje is nu nog niet weg, omdat de ruimte dan echt te klein is voor hun samen. dan wordt het knokken. moeten dus nog even wat gaan verzinnen hoe we dat gaan doen tot we een ander hok hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goed is kan ik vandaag de foto's ophalen :) max is vollop op ontdekkings tocht op het moment. geen ongelukkig konijntje lijkt mij zo. ging net samen met mini achter lilly aan :rofl: arme poes... en nu gaat max weer steeds onder de bank. dat heeft hij ook al een hele poos niet meer gedaan. toch een goed teken dat de pijnstillers goed hun werk doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik met mijn bericht bedoelde te zeggen is dat ik het niet eerlijk vind tegenover een dier (maakt neit eens uit wat voor dier) om hem/haar in leven te houden als ze niet zonder continu pijnstillers te krijgen, een normaal leven kunnen leiden.

Mijn mening is, en daar hoeven jullie het echt niet persé mee eens te zijn, dat als een dier zonder pijnstillers niet meer de dingen kan doen die hij hoort te doen (in dit geval spelen, springen, rond racen e.d.) dat ik het niet eerlijk vind om hem dan in leven te houden omdat ik hem niet kwijt wil.

Ik heb het hier dan over continue pijnstilling en niet over pijnstilling bij een tijdelijke blessure o.i.d.

Nogmaals, ik heb geen kritiek op Wupsie en ik hoop van harte dat Max beter wordt en straks zonder pijnstilling lekker kan rondhupsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier dan over continue pijnstilling en niet over pijnstilling bij een tijdelijke blessure o.i.d.

Zoals ik uit het topic van Lilian begrijp is dit nog helemaal niet aan de orde.

Het is even afwachten & kijken wat er gaat gebeuren nu en hoe het gaat genezen.

Als jij het dan over een niet konijnwaardig bestaan hebt, terwijl Max nog in een genezende fase zit, kan dit behoorlijk pijnlijk & hard aankomen.

Ieder ziekjes konijn kan pijn lijden, maar als er een kans op genezing is, zou ik 'm niet gelijk laten inslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de poijn die hij heeft is alleen als hij een verkeerde beweging maakt. Deze beweging kan dus het oplopen van het trapje en de draai daarna in het hok zijn geweest. ik ben vandaag weer veel thuis en ze lopen nu ook rond. ik heb mn ventje weer terug van toen hij hier net was. hij is weer brutaal, gaat op onderzoek uit. En al zou hij elke dag pijnstilling moeten hebben, als hij dan pijnvrij nog een posje gelukkig kan zijn, waarom zou ik hem dan afnemen?

Dan heeft hij ook nog een pijnvrije tijd gekent in zn leven. En de DA heeft ook gezegd dat het zeker niet de bedoeling is om het elke dag maar uit voorzorg pijnstilling te geven. (leuk grapje trouwens elke 10 dagen 15 euro:p) de bedoeling is dat i hem nu dus goed leer kennen hoe hij is. hij blijft een sulletje, maar ik merk dat hij weer meer op onderzoek uit gaat en meer konijenkwaad uit haalt samen met mini. Ook heeft hij mini weer gewassen. dit was ook alweer een poosje terug.

Dat hij er toen hij hier net was minder last van had kan dus een teken zijn dat het trapje hem echt geen goed doet. Dan is het nieuwe hok dus ook een hele goede oplossing. deze 2 weken pijnstilling dienen ook echt voor hem om tot rust te komen en voor mij om hem beter te leren kennen zonder pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .