Ga naar inhoud

heeft max toch blaasprobleempjes?


wupsie

Aanbevolen berichten

het is niet echt gelukt om max te scheren.... zijn vacht is te dik. we komen er niet door met de tondeuse en het is al een honden tondeuse. de vieze vacht is er nu wel af, dus als het na het weekend weer vies is, en de ab dus niet echt aan slaat, dan moet ik toch weer na de DA en laat ik max daar wel scheren. we hebben het ook geproeerd eerst te knippen, alleen hadden we wel een heelklein stukje huid te pakken, maar hij gaf geen kik!! het duurde ook heel lang voor het een beetje begon te bloeden. nu is max een half besneden konijn:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het gaat al wat beter met max hij plast zichzelf niet meer zo nat. alleen nog een klein plukje bij zn kont was vanmorgen nat. hij heeft wel ontzettend veel knopen in zijn vacht bij zn kont! ook bij zijn pootjes. Ga nu even de stukjes kammen waar ik hulp bij nodig heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

gister bij Iris (die heeft teststripjes) max's urine opnieuw getest, omdat de ab-uur klaar was. de blasontsteking is over!! :yipi:

maar.......max lijkt incontinent...... ik had geen bodembedekking om alle keuteltjes ook in de wc-tjes te krijgen. Alle plasjes gingen er netjes in. maar nu is steeds het hele hok nat! en niet op 1 plek, nee echt heel het hok. net of hij onder het plassen is gaan lopen ofzo. dit is niet dat hij niet meer zindelijk is, want het grootste gedeelte gaan wel in de wc-tjes en met urine opvangen plast hij niet zonder bakje met stro.

en ik weet dat het max is omdat ik hem een aantal keren "schoppend" met natte poten van boven heb zien komen en dat mini gewoon op het kleed lag. Dan lag er een hele dikke plas in het hok, wat er nog niet lang lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 'dikke' plas? Als in een hele grote of als in een beetje papperige plas? dat laatste wijst toch weer op gruis. De ontsteking is dan gelukkig over dankzij de AB maar het gruis blijft problemen veroorzaken. Dan zou ik toch eens over Eurologist gaan nadenken. Dat beschermt ook tegen blaasontsteking, want zo loopt hij wel het risico steeds weer nieuwe te krijgen.

In het begin moet je wat meer geven, maar daarna kan Max misschien toe met een hele lage onderhoudsdosis waardoor het helemaal niet zo prijzig hoeft te zijn.

Als je het eens wil proberen, ik heb nog redelijk wat liggen van mijn vorige konijn. Zal even naar de datum kijken, maar als die nog ok is kan ik wel een beetje naar je opsturen als je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee een hele dikke plas als in heel groot. het was wel helder. en het kan ook toeval geweest zijn natuurlijk. we kijken het nog eventjes aan en gaan als het zo blijft weer terug. dan zal zijn blaas wel gespoeld worden denk ik en hij is nog maar zo kort geleden al onder narcose geweest. bedankt voor je aanbod, zal er zeker aan denken, maar wil toch eerst kijken of het wegblijft en niet gelijk allerlei "rommel" in hem stoppen. hij heeft sinds april al zoveel medicatie binnen gehad. Hij krijgt bij mij ander (beter?) voer dan bij Kim. en hij is hier nog maar heel kort dus het kan heel goed dat hij het bij kim al opgebouwd heeft. Maar als het toch terug blijkt te komen houd ik mij zeker aanbevolen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Pijn bij zijn rug?

Ben benieuwd wat er dan uit de foto komt.....

Ik heb toendertijd het gevoel gehad met alle problemen met Ollie dat geluk me niet gegunt werd en iemand me vervloekt had ofzo....heel depressief werd ik daarvan!

Maar.....er komen ook wel weer goede tijden !Ik weet het zeker!

nou dat gevoel ken ik zeker hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zn blaas en nieren waren schoon van stenen. niks abnormaals aan te zien op de foto. aan zijn rug helaas wel....... zijn werveltjes zijn niet goed waardoor hij af en toe zulke heftige pijnscheuten krijgt dat hij niet weet waar hij het zoeken moet en zijn plas laat lopen. en doordat hij niet weet waar hij het zoeken moet loopt hij dan dus ook echt heel het hok door. vandaar dat ik de plas dus ook door het hele hok vind.

Doordat zijn rugje pijn doet plast hij niet goed uit. met een blaasontsteking als gevolg. Ook kan de pijn ervoor zorgen dat hij minder goed eet: haakjes zijn het gevolg. We hebben dus de oorzaak gevonden van al max zijn probleempjes. Er is alleen niks aan te doen helaas. ik heb een oneindig recept gekregen voor pijnstilling dus ik kan altijd pijnstilling ophalen. Nu moeten we nog goed leren inschatten wanneer hij het nodig heeft. zowieso als hij nat is geweest of druppeld. maar wij vonden max altijd lui.... veel rustig zitten. als hij dit nu doet ga ik de komende tijd pijnstilling geven en kijken of hij dan wat actiever wordt.

zal nog even zoeken naar een uitleg waar de afwijking goed uitgelegd wordt. a je de foto erbij ziet is het heel makkelijk:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

konront1.jpg

dit is een foto van een gezonde rug van een konijn.

de ruimtes tussen de wervels zijn recht en overal gelijk.

bij max zijn die ruimtes niet recht. de wervels zijn inplaats van een blokje een 3 hoekje. ze lopen in een puntje.

ook zijn de ruimtes niet gelijk. bij zijn schoudertjes is er nauwelijks ruimte en bij zijn staart eigenlijk te veel ruimte.

de ergste afwijking zit te hoogte van zijn niertjes. daardoor drukt de wervel bij bepaalde bewegingen op zijn zenuw die daar uit het merg komt wat vreselijke pijn geeft. vandaar dus ook dat hij de plas laat lopen en niet goed uitplast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb hem net voor de eerste keer pijnstilling gegeven. de Da heet ook gezegd er vooral niet te voorzichtig mee te zijn. Max lag boven lui te wezen en mini storte zich vol overgave via de buitenkan van het hok op het hooi:p max is zich nu aan het wassen. dus we zullen het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .