Ga naar inhoud

heeft max toch blaasprobleempjes?


wupsie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tondeuses hoeven idd niet duur te zijn.

Gelukkig is het je, samen met Iris, gelukt om hem op de juiste plek te scheren.

Wat een kip van een dierenarts-assistente.

Als je ook maar een heel klein beetje logisch na kan denken weet je welke plek nat wordt bij onderplassen.

Kennelijk was dit voor haar heeeeel moeilijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aw, wat een poepie! :love:

Maar DA assistentes zijn niet altijd de snuggerste insderdaad. Toen ik Lizzie op kwam halen na een opname van 2 dagen omdat ze slecht at, lag er stuk appel bij haar in de bak. En ze was nog helemaal niet gewend aan appel! Dus ja hoor, toen ik thuis kwam had ze allemaal zachte en rare keutels. Betaal je 22,50 per opnamedag/nacht, brengen ze de darmen van je konijn van streek.

Ik heb nog even gebeld om er wat van te zeggen, zegt de DA assistente dat de assistente van die ochtend haar inderdaad een stuk appel gegeven had. Dus ik maar even uitgelegd dat je dat niet moet doen bij konijnen als je niet weet of ze daar al aan gewend zijn.

Maar dat vind ik dus zo typisch, dat je je konijn naar een KKDA brengt, maar dat de assistentes er dan een potje van maken. Mag geloof ik nog blij zijn dat het appel was en geen chocolade of ui..:grrrrrr:

Maar goed, ze at wel weer toen ik haar terugkreeg, en daar was ze voor opgenomen, dus er was wel resultaat. Maar in jouw geval zou ik toch mijn geld terugvragen, want waar je voor betaald hebt, is niet geleverd, en daarnaast hebben ze je nijn nog kwaad gedaan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er ook sterk aan te denken een klachtenbrief te schrijven. met foto's van zijn huid. vind het echt schandalig. je kan bij mij van alles doen, maar kom niet aan mijn beestjes! gelukkig is max een dikke sul die dit soort dingen erg snel vergeet. hij is wel zn achterste nu veel aan het wassen. het zal ook wel niet fijn voelen :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een brief vind ik een goed idee. Hoef je geen ruzie met de assistente te gaan maken (ikzelf zou namelijk al snel inbinden bij zo'n confrontatie) maar je kan wel heel duidelijk uiteenzetten waarom je vind dat dit niet juist is en je toch minstens je geld terug wilt. Misschien leren ze er ook nog wat van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat geld interesseerd mij nog niet eens zo. excuses wil ik toch op zijn minst! het rottige is dat het de enige fatsoenlijk konijnen da hier in de buurt is en de artsen zijn echt super! maar brieven schrijven ben ik ook neit zo goed in eigenlijk :s als ik eenmaal een begin heb gaat het meestal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp nodig? Even een opzetje maken dan.. zou het naar je DA of het hoofd van de praktijk sturen.

Beste ... ,

Op (datum, tijd) heb ik mijn konijn Max naar uw praktijk gebracht om hem te laten scheren [plek en reden toevoegen]. Op/om [tijd/datum] kwam ik hem weer ophalen, maar bleek dat Max gekamd was in plaats van geschoren. Na mijn aandringen is hij toen uiteindelijk toch nog geschoren. Maar ik werd wel gewaarschuwd dat hij "niet helemaal kort geschoren was, omdat de huid wat geïrriteerd was van het kammen". Ik rekende (bedrag) af voor deze behandeling en nam Max mee naar huis.

Eenmaal thuis zag ik echter dat hij bijna niet geschoren was. Alleen op zijn zitvlak en een stukje van zijn buik. Maar niet rond zijn staart of op zijn poten, terwijl dat juist de plekken zijn die hij nat plast!

Maar ik schrok vooral toen ik zag dat hij zeer rode geïrriteerde huid had, precies op de plekken waar hij op zit, dus dat is erg pijnlijk voor Max. Ook op zijn achterwerk zaten allemaal kale plekken, maar wat nog erger was, daar zat zelfs een "gat"!

Ik heb foto's toegevoegd.

Hopelijk bent u het met mij eens dat dit er op wijst dat de klitten er gewoon allemaal uitgetrokken zijn! Dat moet erg pijnlijk geweest zijn voor Max, die met zijn aandoening al genoeg ellende doormaakt. Maar nu heeft hij ook nog een geïrriteerde huid erbij die waarschijnlijk nog veel pijnlijker wordt als hij hem weer onder plast.

Uiteindelijk heb ik zelf een tondeuse aangeschaft om het karwei af te maken en calendula emulsie gehaald om de beschadigde huid te behandelen. Daar was ik nog eens (bedrag) voor kwijt.

Ik merk dat ik erg geschokt ben dat ik mijn konijn naar een dierenartsenpraktijk breng waar mijn konijn niet alleen veilig zou moeten zijn, maar ook een goede behandeling zou moeten krijgen, maar dat er dan toch zo iets gebeuren kan.

Ik zou het op prijs stellen als ik de kosten van de behandeling en van de door mij getroffen maatregelen om Max weer wat verlichting te brengen van u vergoed zou krijgen.

Maar ik vind het eigenlijk nog veel belangrijker dat ik (en Max) excuses aangeboden krijgen dat dit heeft kunnen gebeuren.

Hoogachtend, etc.

----

Zoiets?

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

wow bianca! wat ben jij goed in brieven schrijven zeg!! heb je veel ervaring met klachtenbrieven? haha

heb zelf intussen ook een brief, maar vind die van jou veel mooier:p ga ze maar samen voegen denk ik. hieronder mijn brief:

10-09-2010

Betreft: Klacht scheren konijn Max

Geachte hr./mevr.

Donderdag 9 september heb ik onze Duitse hangoor ram Max bij jullie gebracht om zijn achterhand te scheren. Dit wilde ik omdat Max door de pijn ten gevolge van de afwijking in zijn rug zichzelf regelmatig nat plast. Hierdoor zaten er aardig wat klitten rond Max zijn staartje. Dit heb ik er zelf geprobeerd uit te kammen maar de klitten kreeg ik er niet uit, tenzij ik de klitten er uit zou trekken. Dit wilde ik niet omdat dit Max ontzettend veel pijn zou gaan doen en Max heeft naar onze mening al te vaak pijn. Vandaar dat ik de vacht eraf geschoren wilde hebben en ook omdat max door het natplassen een onprettige geur met zich mee draagt.

Toen ik Max donderdag middag weer op kwam halen en ik in de reis box keek zag ik geen geschoren stukken. Ik vroeg dus aan de assistente of Max wel geschoren was, waarop zij antwoorde dat ze de klitten er met kammen uit hadden gekregen. Maar ik had een afspraak gemaakt om Max te laten scheren. Dit is toen alsnog gebeurd terwijl ik wachtte in de wachtkamer. Prima.

Toen ik thuis kwam en ik Max bekeek zag ik dat hij allemaal vurige rode plekken op zijn achterste had. Daarnaast hadden ze alleen Max zijn buikje en rond zn kontje geschoren en niet rond zijn staartje en de binnenkant van zijn poten. Dit had juist geschoren moeten worden omdat juist dit nat wordt bij het plassen. Toen ik later nog wat beter keek zag ik dat hij ook boven zijn staartje allemaal kale plekken had en zelfs een “gat” in zn huidje, alsof er in zijn huid geknipt is.

Omdat er niet voldoende vacht weggeschoren is heb ik vrijdag 10 september 2010 zelf nog een tondeuse gekocht om het af te maken. Tot mijn verbazing was de huid daar ook nog erg vurig en ook een aantal wondjes door het uittrekken van de klitten. Mocht Max zich nu van de pijn weer natplassen, gaat dit dus erg branden op zijn huidje.

Wij zijn tot nu toe altijd erg tevreden geweest over jullie werk, maar hierover ben ik absoluut niet te vrede. Max is door de desbetreffende assistente onnodig pijn gedaan en daarnaast is er niet naar mijn duidelijke wens geluisterd. Wij zijn bereid te betalen voor de diensten die Max nodig heeft, maar 46.34 euro voor het opzettelijk pijn doen van Max en half werk vinden wij onredelijk.

Wij kijken uit naar jullie reactie,

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je mijn brief of die van bianca?

na ze te hebben samengevoegd heb ik nu dit:

10-09-2010

Betreft: Klacht scheren konijn Max

Geachte hr./mevr.

Donderdag 9 september heb ik onze Duitse hangoor ram Max bij jullie gebracht om zijn achterhand te scheren. Dit wilde ik omdat Max door de pijn ten gevolge van de afwijking in zijn rug zichzelf regelmatig nat plast. Hierdoor zaten er aardig wat klitten rond Max zijn staartje. Dit heb ik er zelf geprobeerd uit te kammen maar de klitten kreeg ik er niet uit, tenzij ik de klitten er uit zou trekken. Dit wilde ik niet omdat dit Max ontzettend veel pijn zou gaan doen en Max heeft naar onze mening al te vaak pijn. Vandaar dat ik de vacht eraf geschoren wilde hebben en ook omdat max door het natplassen een onprettige geur met zich mee draagt.

Toen ik Max donderdag middag weer op kwam halen bleek dat Max gekamd was in plaats van geschoren. Op mijn aandringen is Max toen alsnog geschoren. Toen ik Max weer mee kreeg werd en wel gezegd dat Max “niet helemaal kort geschoren was omdat de huid wat geïrriteerd was door het kammen”. Ik rekende €70.59 af (het scheren van Max en een flesje Carpofen drops) en ging naar huis.

Toen ik thuis kwam bleek dat max amper geschoren was. Alleen zijn zitvlak en een stukje van zijn buikje waren geschoren, maar niet de binnenkant van zijn poten en rond zijn staartje, terwijl dit toch juist nat wordt bij het plassen! Maar waar ik echt van schrok was de vurig rode huid. Precies op de plekken waar hij op zit! Dit is dus erg pijnlijk voor Max. Ook op zijn achterwerk zaten allemaal kale plekken maar nog erger: er zit zelfs een “gat”. Alsof er in zijn huidje geknipt is.

U kunt het met mij eens zijn dat dit er op wijst dat de klitten er gewoon uitgetrokken zijn. Dit moet erg pijnlijk voor Max zijn geweest, die met zijn rug afwijking al genoeg ellende doorgemaakt heeft in korte tijd. Nu heeft Max ook nog een geïrriteerde huid wat nog veel pijnlijker wordt als hij van de pijn in zijn rug zichzelf weer nat plast.

Omdat er niet voldoende vacht weggeschoren is heb ik vrijdag 10 september 2010 zelf nog een tondeuse gekocht om het af te maken. Tot mijn verbazing was de huid daar ook nog erg vurig en ook een aantal wondjes door het uittrekken van de klitten

Wij zijn tot nu toe altijd erg tevreden geweest over jullie werk, maar ik merk nu dat ik erg teleurgesteld ben. Ik heb Max in goed vertrouwen gebracht voor een behandeling die pijnloos zou moeten zijn. De klitten eruit trekken kan ik zelf ook, maar ik wilde geen onnodige extra pijn voor Max. Ook ben ik erg verbaasd dat dit heeft kunnen gebeuren in jullie praktijk.

Wij zijn bereid elke prijs voor Max zijn welzijn te betalen, maar wel als de behandeling goed uitgevoerd wordt. Dit is in dit geval niet van toepassing. Daarom stellen wij het op prijs als (een deel) van de kosten die we hebben gemaakt (het scheren, het afmaken en het verzachten van Max zijn huidje) vergoed worden

Wij kijken uit naar jullie reactie,

Met vriendelijke groeten:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke goed! (Ik heb Nederlands gestudeerd, dus ik dacht ik help je even op weg :))

Ik zou alleen dit even veranderen: "Daarom stellen wij het op prijs als (een deel) van de kosten die we hebben gemaakt (het scheren, het afmaken en het verzachten van Max zijn huidje) vergoed worden"

Want ik neem aan dat je voornamelijk de kosten van de behandeling terugbetaald wilt zien? Dan kun je beter zetten: "Daarom stellen wij het op prijs als de kosten voor de behandeling en (een deel van) de kosten die we door het onjuist uitvoeren van de behandeling nog hebben moeten maken, vergoed worden"

of zoiets.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tssss dat ik die Dollie zou kennen zeg! het ideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :rofl:

maar heb hem net op de bus gedaan :yes: ben zelf ook heel benieuwd. Vind het ook wel heel spannend hoor! heb de zin over het geld terug krijgen er trouwens uitgehaald. Het gaat mij niet om het geld. het gaat mij meer om excuses en dat die assistente op dr flikker krijgt. en ik moet er ook weer heen. Het blijft nog steeds de beste DA voor konijnen hier in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het trouwens met Max? Zijn de rode plekken een beetje hersteld?

Ik heb een tijd geleden ook een klachtenbrief naar een dierenartsenpraktijk gestuurd en die werd gelukkig heel goed ontvangen. Nu heb ik dus een KK DA dus ik was sowieso niet meer van plan om daar naar toe te gaan. Maar het idee dat dit meer konijnenliefhebbers kon overkomen kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Ze spraken in ieder geval mooie woorden in de brief terug en gaven ook toe dat ze te weinig van konijnen af wisten. Nu is het afwachten of ze er ook iets mee gaan doen, maar meer kan ik niet doen. Ze vroegen ook nog het adres van mijn KKDA waar ze evt. mensen naar door kunnen verwijzen, dus dat is ook wel een fijne gedachten.

Nou ja ik hoop in ieder geval dat het bij jou ook goed uit pakt, je brief was in ieder geval erg netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de plekjes zijn niet meer zo rood. nog niet gewoon wit maar als veel beter. Het is nu ook wat schilverig, dus het geneest al mooi.

vanmorgen zat hij steeds naar mini te grommen als ze in de buurt kwam. dit heeft hij alleen nog maar gedaan aks hij niet lekker was. toen hij hier net was (toen hij ook haken had) en toen Mini net gecastreerd was( en hij dus alleen zat, en gas had door haken) Hij eet de hele dag al goed, alles wat ik voor hou gaat er enthausiast in dus geen reden tot paniek, maar denk wel dat zn kiesjes toch weer snel aan de beurt zijn :( Er is wel gekeken en zn kiesjes waren wel wat lang, maar de andere keren hebben ze de haken op de achterste kiezen ook neit zonder narcose gezien. dus als max niet meer wil eten gaat hij gewoon heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .