Ga naar inhoud

castratie Mini 8juni


wupsie

Aanbevolen berichten

het is bijna zover! ons kleine meisje wordt dinsdag gecastreerd. ik moet haar tussen 8-en 9 brengen. vind het super spannend allemaal, maar heb haar vorige week helemaal na laten kijken of ze gezond genoeg is om de operatie aan te kunnen en de DA zag geen reden om het neit te doen, het leek hem zelfs verstandig gezien haar gedrag en het feit dat ze nestjes heeft gehad ivm baarmoeder problemen. vooral dat laatste heeft mij volledig over de streep getrokken. Dus we gaan er voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry!!! haha was bij mn moeder in hoogezand gebleven na school om de tijd te doden en heb gelijk om 2 uur gebeld en ze mocht al naar huis!

de operatie is helemaal goed gegaan. De baarmoeder zag er alleen helemaal niet mooi uit! erg veel puntbloedinkjes wat beginnende tumoren waren. het is dus heel goed geweest dat we de stap hebben gezet. Ze vertelde ook dat haar blinde darm erg vol zat, maar haar dikke darm het laatste stukje juist leeg was. moet dus goed op letten dat ze weer goed gaat eten. ze heeft ook gelijk primperid gekregen om de boel weer op gang te brengen, ab en sterke pijnstiller voor 2 dagen. donderdag morgen moet ik weer terug komen voor controle.

ze zit nu in de ren maar is heel erg suf. ze probeerde net op het wc-tje te gaan maar dat lukte niet helemaal, de arme schat! ze heeft daar haar stuk wortel al op gegeten dus dat is al een begin:) hier heeft ze nog niks gegeten maar dat valt ook neit mee natuurlijk als je zo moe bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het goed gegaan is! En zo te horen ben je er precies op tijd bij geweest.

Wat wil dat precies zeggen van die darmen dan?

Pijnstilling mag je trouwens ook langer geven als 2 dagen. Je ziet het aan je konijn als ze pijn heeft, dan zit ze stil in een hoekje en knarsetanden. Ik heb bij 1 voedsters zelfs 5 dagen pijnstilling gegeven.

Succes en dat ze maar spoedig weer de oude mag zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ze heeft daar pijnstilling gekregen wat 2 dagen werkt. maar heb nog pijnstilling staan mocht het nodig zijn.

inmiddels is er wat wortelloof gegeten en een paar voorzichtige hapjes witlof en andijvie :) heb wat critical care op een schoteltje gezet en toen ik het voor hield stak zn gelijk dr hoofdje uit,maar at niet. ze begint ook iets minder stil te zitten. zat zojuist met dr snuit bij dr buik, bdk's.

wat dat van die darmen zegt: dat er geen keuteltjes zitten :P het kan zijn dat ze minder heeft gegeten of dat ze vanochtend alles eruit heeft gegooid:p aan de bak te zien het laatste. er liggen 2 soorten keutels: grote donkere en kleine lichtere. maar heb de laatste week hansepet hooi gevoerd waar ze letterlijk en figuurlijk hun neus voorop trekken en met lange tanden eten :P merkte wel hele kleine donkere keuteltjes op dus ben weer hooi van de boer gaan voeren waar ze gisteren beide op af vlogen. dus dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feline heeft (bij dezelfde DA) Tolfedine gekregen. Deze werkt bij honden en katten 24 uur en bij konijnen dankzij hun snellere stofwisseling nog korter. Ik ga er vanuit dat Mini dezelfde pijnstiller heeft gekregen.

Maar ik moet wel zeggen dat Feline geen pijnstilling nodig heeft gehad later. Ik heb dit voor de zekerheid wel gedaan, ondanks dat ze nog gewoon at en zich levendig gedroeg, met als gevolg dat ze veel te levendig werd. Ik was vergeten het bovendeurtje van de kooi dicht te doen en daar is ze doorheen gesprongen/geklommen. De dag na de castratie. Niet goed dus.

Dat was ook de uitleg van de assistente, ze vergeten dat ze zo'n enorme wond hebben. In principe ben ik het daar niet helemaal mee eens, als ik soms zie (via hier) hoe voedsters er aan toe zijn een dag, twee dagen later.. Maar ja, Feline bewijst wel dat er zeker een kern van waarheid in zit. Alleen zou ik daar op voorhand nooit van uit gaan en gewoon pijnstilling mee geven..

http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Tolfedine.html

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .