Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is het ook onmogelijk om al haar kiezen te trekken? Ik snap dat het dan moeilijk eten wordt, maar dat is misschien nog te overkomen d.m.v. voedsel weken en zacht maken. Of kunnen de kiezen niet verwijderd worden omdat ze dus al in het bot gegroeid zijn? Welke pijnstilling ga je geven?

Ik vind het ook echt vreemd dat ze dit in utrecht niet gezien hebben. Bij mij staan ze ook hoog in het vaandel maar dit levert toch wel even een knauw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht* ... wat een vervelend nieuws.

vreemd dat ze er niets kunnen aan doen toch? Ik hoop dat ze er toch terug een normaal leventje mee kan hebben.

Heeft ze verder nog iets anders, waarvan de attaques komen? Of is dat ook van dat afkomstig doordat ze teveel pijn had?

De attaques kunnen mogelijk van de pijn komen volgens de DA, maar ook van de EC.

Die is gewoon heviger nu zo zwak is door de pijn.

Is het ook onmogelijk om al haar kiezen te trekken? Ik snap dat het dan moeilijk eten wordt, maar dat is misschien nog te overkomen d.m.v. voedsel weken en zacht maken. Of kunnen de kiezen niet verwijderd worden omdat ze dus al in het bot gegroeid zijn? Welke pijnstilling ga je geven?

Ik vind het ook echt vreemd dat ze dit in utrecht niet gezien hebben. Bij mij staan ze ook hoog in het vaandel maar dit levert toch wel even een knauw op.

Een kies trekken bij een konijn is al erg moelijk. Laat staan alle kiezen...

Daarnaast kan een konijn gewoon onmogelijk zonder alle kiezen. Dan heb je geen konijnwaardig leven meer.

De pijnstilling die ze krijgt is Metacam.

We moeten even aankijken hoe ze het op deze dosis doet. En anders moeten we nog even zoeken naar een dosis waar ze het goed op doet.

Momenteel is ze echt nog wankel...erg wakker na haar narcose is ze nog niet. Ze laat ook haar urine nog gewoon lopen waar ze ligt.

Maar volgens de DA zou ze thuis beter opknappen dat dat ze daar de nacht moest blijven. En hij vertrouwde erop dat ik genoeg ervaring had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes...kan een ontsteking daar dan ook geen neurologische verschijnselen geven? Ik dacht van wel... volgens mij hoeft dit met EC niets te maken hebben,het kan natuurlijk wel...

Je leest zelden dat kiezen bij konijnen getrokken worden, omdat het gewoon heel moeilijk is... maar als de DA het zou aandurven....de achterste 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes...kan een ontsteking daar dan ook geen neurologische verschijnselen geven? Ik dacht van wel... volgens mij hoeft dit met EC niets te maken hebben,het kan natuurlijk wel...

Je leest zelden dat kiezen bij konijnen getrokken worden, omdat het gewoon heel moeilijk is... maar als de DA het zou aandurven....de achterste 2?

De onsteking zat enkel in één sinusholte en dat zou volgens hem niet de neurologische verschijnselen kunnen geven.

Hij heeft meerdere röntgenfoto's genomen om te kijken of er nog ergens onsteking was om dat uit te sluiten, zei hij...

Denk jij dat de achterste 2 het probleem deels zouden kunnen oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat dat kan Loes, of tenminste volgens mij koop je zo een hoop tijd...als het mogelijk is natuurlijk... Net om die ontsteking maak ik mij zorgen...levenslang pijnstilling is ok, maar ik denk dat als de ontsteking verder gaat, je niets meer zal kunnen doen...

Als die ontsteking dus door de achterste kiezen veroorzaakt wordt, dan zou ik het overwegen...als de DA het kan...de verhalen die ik lees zijn ook dubbel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's voor mijn ogen halend (heb ze nog niet meegekregen...moesten in haar dossier zodat ik op elk moment metacam zou kunnen krijgen, ook als hij er niet is zonder extra consult..) denk ik niet dat het de laatste kies is die voor de ontsteking zorgde... maar daar ben ik echt niet zeker van.

Daarnaast denk ik dat als we echt zeker willen zijn welke kies de oorzaak is, we nog meerdere röntgenfoto's nodig hebben.

Volgens verschillende lectuur is het bij kiezen ook niet nodig om de tegenoverliggende kies te trekken... dus mss is één kies dan voldoende om dat probleem om te lossen.

Stel dat de DA zich daaraan wilt wagen..

Geef ik haar nu dan best even alle tijd om op te knappen... of laat ik die kies dan best zo snel mogelijk verwijderen?

Een narcose hoe ze nu is, is gewoon erg risicovol...laat staan 2 op korte tijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er denk ik vanaf in hoeverre de ontsteking reageert op antibiotica. Als ze zonder operatie pijnvrij en zonder koorts te krijgen is denk ik dat je haar beter eerst laat aansterken. Maar dat moet wel lukken dan.

Op de site van Wilhelminapark staat eens stukje over ab bij kaakabcessen, en zij raden penicilline injecties aan omdat het meestal anaerobe bacteriën zijn die in de kaak voor ontstekingen zorgen en trimoblablasulfa producten (ik moet die naam echt eens gaan onthouden :$) bij abcessen niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er denk ik vanaf in hoeverre de ontsteking reageert op antibiotica. Als ze zonder operatie pijnvrij en zonder koorts te krijgen is denk ik dat je haar beter eerst laat aansterken. Maar dat moet wel lukken dan.

Op de site van Wilhelminapark staat eens stukje over ab bij kaakabcessen, en zij raden penicilline injecties aan omdat het meestal anaerobe bacteriën zijn die in de kaak voor ontstekingen zorgen en trimoblablasulfa producten (ik moet die naam echt eens gaan onthouden :$) bij abcessen niet werkt.

Deze DA is er absoluut niet over te spreken om haar nu terug op AB te zetten... Ze heeft oa. van haar laatste AB zoveel last gehad.

Hij wilt haar op dit moment enkel op metacam zetten als pijnstiller én ontstekingsremmer.

Ik weet ook niet goed of ik wilhelminapark nu opnieuw moet mailen om te laten weten wat er nu wel gevonden is en daarrond om extra info vragen...

Ik baal er nog steeds ongelofelijk van dat de klachten daar niet echt serieus zijn genomen... Eufrasie is zelfs naar huis gestuurd met een te hoge temperatuur. Alsof ik helemaal naar daar zou rijden als er geen serieuze problemen zouden zijn...

Maar langs de andere kant zijn ze volgens hun site wel erg op de hoogte van tandproblemen bij konijnen...

Loes...kan een ontsteking daar dan ook geen neurologische verschijnselen geven? Ik dacht van wel... volgens mij hoeft dit met EC niets te maken hebben,het kan natuurlijk wel...

Je leest zelden dat kiezen bij konijnen getrokken worden, omdat het gewoon heel moeilijk is... maar als de DA het zou aandurven....de achterste 2?

Ik heb nog eens nagedacht over wat jij zei over de EC…

En eigenlijk heb ik nu niet echt het idee dat de EC de neurologische klachten veroorzaakt. (Hier thuis willen ze daar nog altijd hevig in geloven, omdat de ‘prognose’ voor die klachten dan beter is..).

Het eerste dat ze mogelijk aan de EC hadden gelinkt was dat ze zwakker was in haar achterhand… gemerkt op de dag dat ze last kreeg van enorme diarree… dat kan evengoed gewoon op ‘zwakte’ hebben geduid volgens mij.

Het volgende was dat ze af en toe ‘agressief’ was, maar haar kennende kan dat evengoed door de pijn zijn geweest…

Ik heb zelf een beetje ‘schrik’ dat de neurologische klachten die ze nu heeft restletsel zijn van de eerste attaque…

Met momenten schuiven haar voorpootjes weg. Als ze languit ligt, legt ze deze ook wijd.

Als ze haar BDK’s wilt opeten, dan glijden haar poten als het ware weg…

Klachten die ze duidelijk sinds die 1e attaque heeft.

(Of de klachten en de attaque zijn aan elkaar gerelateerd en we zijn nog niet zeker van de oorzaak...)

Alleen weet ik niet goed wat ik daarmee moet/kan doen…

Ze ligt ook nog steeds bijna de hele tijd languit. Ergens anders gaan liggen dat op 1m² in de buurt van haar hok doet ze niet…

Qua eten is er sinds gisteren dan wel weer een enorme vooruitgang.

Ze eet echt goed zelf, maar wel voornamelijk zachte dingen. Maar zo goed als vandaag heb ik haar al weken niet zien eten.

Gras, wortelloof, paardebloembladeren, wortelloof, andijvie, romeinse sla, ruccola,…

Zolang je het voor haar neus legt, gaat het er allemaal in en begint ze er onmiddellijk van te eten.

Pff...wat is dit moeilijk en lastig.

Ik denk dat ik morgen nog eens telefonisch contact opneem met de DA... ik wil meer info over haar neurologische problemen en wil die ontsteking nog verder bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .