Ga naar inhoud

slijm keutels


Sientje81

Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je toevallig heel misschien protexine in huis?

Dat zijn natuurlijke darmbacterien die de balans in de darmen helpen herstellen...

Het zal je konijntje niet genezen maar het wel helpen de darmen weer op orde te krijgen...

Eten ze hooi?

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat middel niet in huis. Ik ben van plan om na dit alles zulke standaard dingen allemaal aan te schaffen.

Billy heeft bij terugkomst DA en toen ik brandnetelhooi gekocht had, toch heel wat sprietjes gegeten. Bo heeft er ook aan geknabbeld maar denk minder dan Billy.

Denken jullie dat de verstopping bij Bo nu voorbij is?

KAn iemand me nog antwoord geven op de medicijn vragen? Zo niet, ga ik Cindy bellen (heb haar telefoonnr. gekregen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Nadat ik Billy gemasseerd had (helaas maar kort) liep er vocht uit haar? Of dit het resultaat is van de olie? Ik weet het niet. Ze os echt verzwakt. Ik heb besloten om haar binnen te zetten in een kooi op een paar handdoeken. Ik hoop dat ik hier goed aan doe, aangezien ik Billy nu wel weer scheid van die andere 2. Ik vond haar koud aanvoelen en Floor was weer op Billy aant jagen en dat kan nu gewoon echt niet. Ze eet nog wat rucola binnen, vor de rest helemaal niets. Ze tandenknarst. Ik slaap vannacht in de woonkamer op de bank, dus kan het in de gaten houden. Maar ja, ik kan toch weinig doen denk ik.

Ik wil ze dan morgen als ik naar de DA ga, met zn drieen gewoon in de bench zetten. Is dit verstandig? Ik verwacht dat het wel goed zal gaan.

ik ben bereikbaar via de telefoon. En de konijnen inderdaad scheiden nu hun leven op het spel staat is dat even belangerijker.

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oké, hopen dat het inderdaad de parrafine is!

Wat ik mij trouwens ook afvroeg. Bij stilliggen van de darmen is er toch altijd heel veel kans dat de cocc gaat overwoekeren? Waarom wordt er dan nooit direct ook tegen behandeld? Of komt dat het herstel niet ten goede?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spul wat gebruikt word tegen coc is zo heftig voor het reeds zieke konijn dat je wel zeker moet afwegen om het te gebruiken.{kan dodelijk zijn}

Het beste is toch eerst het konijn aan het eten te krijgen en zijn darmen opgang en dan testen voor coc wat dan beter te behandelen is.

Ze krijgen coc omdat dat de over hand neemt van het reeds zwakke konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spul wat gebruikt word tegen coc is zo heftig voor het reeds zieke konijn dat je wel zeker moet afwegen om het te gebruiken.{kan dodelijk zijn}

Het beste is toch eerst het konijn aan het eten te krijgen en zijn darmen opgang en dan testen voor coc wat dan beter te behandelen is.

Ze krijgen coc omdat dat de over hand neemt van het reeds zwakke konijn.

Oké bedankt! Heel duidelijk antwoord!

En nu terug naar Billy! Zijn er nog vorderingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is geweest, wow geweldig. Ze had zoveel bij zich en heeft me veel nuttige tips gegeven. Ze vond Billy ook erg opgezet aanvoelen. We hebben haar prozym, protexine, parafinne, cisaral en pijnstiller gegeven. Ook een uitgebreide massage, waarvan haar darmen begonnen te beorrelen. Ze liet het vrij goed gebeuren en ging direct nadat Kelly naar huis ging, aan het hooi knabbelen! Ook heeft ze flink groen gegeten. Ik heb net nog gemasseerd en dit ging veel beter (op KElly's manier).

Bo gaat prima, voelt minder hard aan en keutelt regelmatig (wel kleverig van paraffine). Ook hij heeft goed groen gegeten.

Echt prachtig dat dit allemaal voor mij en d ekonijnen doen. Ben er ondersteboven van. Ik sta vannacht weer op en houd jullie op de hoogte.

Kelly meende trouwens ook dat vochtverlies door de paraffine komt.

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze dan nog niet keuteld kun je maandag op laxatract over stappen om de darmen door te laten lopen.De extra pijnstilling was toch nodig zo te horen......

Een konijn die knarsetand zal zowie zo niet eten door de pijn.Niet alle konijnen hebben aan pijn injectie voldoende je gaat morgen weer zorg dat je pijnstilling mee krijgt.....

je mag best wel boos worden hoor je konijntje heeft pijn.

su6 cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt prachtig dat Kelly (en Cindy op afstand) dit allemaal voor mij en d ekonijnen doen. Ben er ondersteboven van. Ik sta vannacht weer op en houd jullie op de hoogte.

Daar is dit forum ook voor om elkaar te helpen. Ik stapte avonds nog wel eens in me auto om 2 uur verder op konijnen op te halen in warnsveld hihi.......

Of om een ander uit de brand te helpen.

Een voordeel we zitten door heel nederland en met elkaar redden we het wel.

dat maakt dit forum ook zo leuk en leerzaam.

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer... Had nog even een ander uitstapje vanavond!

Billy's buik was idd behoorlijk opgezet. Met name aan 1 kant. Bo's buik was al een stuk soepeler en die kwam ook een stuk levendiger over en keek helderder uit zijn oogjes..

Fijn dat Billy in ieder geval weer iets gegeten heeft... ergens moet er een beginnetje zijn....

Het masseren ging goed en gelijk hoorden we een hoop geborrel en beweging...

Ga maar lekker door met masseren! Als Billy pijn blijft houden moet je dit morgen wel aangeven bij de dierenarts en vragen voor een extra pijnstiller voor mee naar huis!

Succes! Aan jouw bezorgdheid zal het zeker niet liggen!

We blijven voor ze duimen

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, hier ben ik dan midden in de nacht. Heb tot nu toe redelijk geslapen, dus ook met mij gaat het beter!

Ik kwam beneden en bespied de konijnen dan altijd eerst zonder dat ze het in de gaten hadden. Ze zten met zn drieeen in de ren en leken het gezellig te hebben. Billy lag niet i.t.t. de overige keren. Ze was geconcentreerd bezig met wassen. Ik bleef nog even kijken en ik zag dat ze aan het hooi knabbelde! Heb groenvoer uit de ijskast gelegd en heb het hooi bij hen vernieuwd. Bo en Floor maakten van de gelegenheid gebruik om langs mij door naar buiten te lopen...nja, goed dan...Floor ging de bijkeuken in en hupste rond..Bo er achteraan...Billy was nog bezig met wassen.. Alles zag er goed uit. Ik heb flink diarree opgeveegd, het was zo groenachtig en stonk best wel. Probleem was dat ik niet wist of het van Bo of Billy was. Billy heb ik opgetild, en rond anus zat diarree in zijn haren. Bo kreeg ik niet te pakken en dit heb ik in het holst van de nacht maar even gelaten...Weet dus niet van wie het nu is geweest, maar het was veel!

Ik heb de groenten erin gelegd en ze stormden erop af (kon ik mooi het hok sluiten...hihi....in de val gelopen).

Daarna 3 keer stekker in en uit stopcontact gehaald om internet te krijgen...hihi...tot zover.

Ziet er toch goed uit he, niet? Ik ben zelf ook weer een stuk vrolijker, is wel te merken denk ik...

Oh ja, niet onbelangrijk: had dus niet de indruk dat Billy pijn had en heb ervoor gekozen geen pijnstiller te geven (Kelly, nog bedankt voor sms).

Zouden ze er dan toch bovenop komen??????

Groetjes,

Josine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toestand is hetzelfde als vannacht. Nog beetje diarree gevonden maar ik denk dat dit van Bo is (aangezien het op een plek ligt waar hij altijd zit).

Ik heb z buiten gelaten en ze gingen alledrie rennen. Echter, wanneer Bo rent is het net alsof een glas water voorbij komt. Echt niet normaal, het klotst als een gek. Dat lijkt me toch ook niet juist? Heeft ie nu soms teveel vocht?

Billy heeft denk ik nog niet gepoept...at wel weer groen net. Was el haar achterste schoon aant maken. Dit heb ik ook al dagen niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We noemen dit ook wel dikke buiken ziekte met klotsende buik.....

is darm verstopping.

Daar zijn onder de fokkers de meningen over verdeeld er is een bacterie die de over hand neemd in de buik.

En zorgt dat er geen voedings stoffen worden opgenomen.

Ik heb hier wel een rits aan medicijnen voor behandel plan maar dat zou je moeten over leggen met je da of ze er aan mee wil werken.

Ik zal je sturen in een pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .