Ga naar inhoud

slijm keutels


Sientje81

Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De DA zei vanmorgen dat d einhoud van de darm aant gisten was en zich tot een bal vormde. Er is dus zeker inhoud, en die moet eruit. Ik heb net nog naar de DA gebeld en een andere DA uit die praktijk vertelde me dat de olie moet inweken en het normaal is dat ze nu nog niet gepoept hebben. Ik moet om 21 uur nieuwe olie en cisaral geven en dan morgen om 10 uur terug.

Oorzaak was volgens de DA ongewende voeding. Maar ik heb de opvang mijn voer meegegeven en ze hebben apart gezeten en dat voer ook gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA zei vanmorgen dat d einhoud van de darm aant gisten was en zich tot een bal vormde. Er is dus zeker inhoud, en die moet eruit. Ik heb net nog naar de DA gebeld en een andere DA uit die praktijk zei dat de olie moet inweken. Ik moet om 21 uur nog een keer olie geven en de cisaral. En dan morgen om 10 uur weer naar de DA.

Oorzaak is volgens de DA andere ongewende voeding. Maar de opvang heb ik mijn voer meegegeven en ze hebben apart gezeten en het voer gekregen. Het blijft dus vreemd, zeker dat 'bikkel' ook een konijn vorige week uit dezelfde opvang heeft gehaald met deze klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vond andijvie en rucola geen goede groenten en zei dat je daar sowieso zuinig mee moest zijn. Billy heeft in het begin veel hooi gegeten, nu al uren niets meer. Bo knabbel wel af en toe aan het hooi.

Ik heb het idee dat Billy weer pijn heeft (knarsetanden) en daarom weer niet eet. Ze heeft een enorm dikke buik. Word er zo moedeloos van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze ruccola gewend zijn, kan je dit wel geven. Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat ruccola niet veilig zou zijn. De groenten die ze echt gewend zijn en die veilig zijn, zou ik aanbieden.

Wel nu absoluut geen koolsoorten geven.

Om het hooi eten te bevorderen zou je elk halfuur/uur een vers plukje kunnen geven, dan eten ze vaak toch terug een paar sprietjes.

Misschien handig om aan je DA nog even pijnstilling te vragen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik ben dus met Bella ook naar de dezelfde deirenarts geweest als sientje! Gelukkig maar dat ik naar mn gevoel heb geluisterd want onze Bella is niet in orde!

Ze is ontzettend ondervoed, heeft de buik en darmen vol harde schijven ontlasting en haar nieren werken onregelmatig!

Ze heeft nu een infuus gehad, morgenvroeg weer en dan een aantal dagen.

Verder heb ik meegekregen: pijnstilling vanaf zondag want vanmorgen en morgen krijgt ze al en dan zondag zelf geven. carprofen drops

Paraffine 2x per dag en critical care...en dan nog de cisaral!

Jeetje ik ben zo blij dat ik mn gevoel heb gevolgd en hopelijk krijgt Bella hier nog een paar leuke maar vooral gezonde jaren.....

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Nadat ik Billy gemasseerd had (helaas maar kort) liep er vocht uit haar? Of dit het resultaat is van de olie? Ik weet het niet. Ze os echt verzwakt. Ik heb besloten om haar binnen te zetten in een kooi op een paar handdoeken. Ik hoop dat ik hier goed aan doe, aangezien ik Billy nu wel weer scheid van die andere 2. Ik vond haar koud aanvoelen en Floor was weer op Billy aant jagen en dat kan nu gewoon echt niet. Ze eet nog wat rucola binnen, vor de rest helemaal niets. Ze tandenknarst. Ik slaap vannacht in de woonkamer op de bank, dus kan het in de gaten houden. Maar ja, ik kan toch weinig doen denk ik.

Ik wil ze dan morgen als ik naar de DA ga, met zn drieen gewoon in de bench zetten. Is dit verstandig? Ik verwacht dat het wel goed zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is belangrijk dat je idd goed in de gaten houd. Scheiden nu ze zo ziek is is niet te vermijden. Ik hoop dat ze de nacht doorkomt, je doet in ieder geval ontzettend je best.

Was het doorzichtig vocht of was het bruinig?

Je moet even kijken hoe Floor zich naar Billy gedraagt, anders alleen de 2 zieken meenemen naar de DA.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met tanden knarsen mag je 3 keer pijnstilling geven hoeveel geef je aan haar?

Geef haar een kruikje dat kan ze best wel fijn vinden.

Wat het groen betreft het zijn zeer veilige groenten die ik op gegeven heb en levens redden ook hier heb ik dat onder vonden.

Daar naast als je konijn maar eet wat van die groenten maakt niet uit!!!!

Ik adviseer wel mocht ze weer gaan keutelen en redelijk op knapt haar toch ook op coc te laten testen dit komt vaak voor na de stress bij darm infectie en verstoppingen.

Je ruikt het ook aan de ontlasting dat het anders ruikt.

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toestand van Billy is nog hetzelfde. Ze heeft gisteravond flink geknarst en het was een ellende om te zien. De pijnstiller wordt bij de DA gespoten en zou 24 uur moeten werken. Ik mag niet meer geven. Morgenvroeg krijgen ze weer.

Billy heeft net beetje groen gegeten na weer infuus, stimulerend middel en pijnstiller. Ook beetje aan hooi geknaagd. Ze hebben 100 cc vocht binnen.

Bo lijkt er beter aan toe te zijn, is levendig en poept flink. Ik vond vanmorgen een flater en hompen poep. Ze kleven heel erg. Nu net ook weer gepoept.

Morgen half 10 komt de assistente van de DA voor mij en baasje van bikkel en bella terug om ze aan het infuss te leggen en pijnstiller te spuiten.Ik ga zo meer groenten halen en het ze aanbieden. Ook zal ik vocht inspuiten straks. En begin zometeen met praffine weer.

Sorry, is warrig verhaal gewrden maar hoop dat jullie het begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wa tfijn dat Bo gepoept heeft. Weet nog dat ik zo blij was dat Kahlua ove rmijn laptop had geplast :-(

wat betreft de bamboe, Iik weet het niet, denk dat een bamboemat wellicht wel ergens mee bewerkt is.

Als het niet in overgrote mate is, dus niet dat hij de mat in een dagje oppeuzelt, lijkt mij het niet veel kwaad te doen.

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/14765-mogen-konijnen-bamboe.html

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/1972-bamboe-2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben jullie een hele fijne dierenarts! Hoop dat de toestand van Billy ook snel verbeterd. Veel succes.

Heetf de opvang nog gereageerd. Wel bizar dat jij 2 zieke konijnen hebt en dat Bella ook zo ziek is, is dat toeval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat je niet gewoon pijnstilling mee gekregen hebt?

Bo zijn verstopping komt er nu uit dat is het zelfde als de verstoping met foto's wat ik eerder getoond heb.Hem lekker groen laten eten dan worden de keutels weer helemaal oke....En voeld hij zich gelijk al heel veel prettiger.

Je voedster is zo te horen echt aan het knokken .Van af moment behandeling moet je 3 dagen rekenen voor er keutels komen.

Een konijn die tanden knarst heeft meer pijnstilling nodig.

Wees niet down ik weet hoe je je voeld zo machteloos en frustrend!

We gaan duimen voor je lieve dame en hopelijk trekt ze het!

Eet ze al meer groen?

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik tijdje niets heb laten horen, ik moest even afschakelen en heb mezelf 2 uurtjes markt en een terrasje gegund.

Met Bo gaat het goed. Heeft nog beetje plakkerig gekeuteld en ook kleine zwarte ronde keutels!! Betekent dit dan dat alles eruit is? Kan het zijn dat de huid wat uitgerekt is na die vergrote maag en dikke buik? Hij heeft zo'n kwab achter het linkerpootje hangen..

En met Billy...ik heb 1 cm kleverige groenachtige poep van haar kontje gehaald. Verder loopt er heel vaak vocht uit haar. Dit is bijna doorzichtig van kleur. Heb het idee dat het zo uit har kont loopt, het ruikt naar poep. Maar er komt dus voor de rest niets mee!!!

Witlof eten ze hier niet mee. Ik heb wel wortelloof geprobeerd en dat hebben ze supergraag!! Is dit ook goed? Bo en Billy ieder stuk of 7/8 grote stengels op. Vraagje: is dit net zo goed als ander groenvoer en mogen ze hier veel van hebben? Laten jullie me dit snel weten, dan haal ik nog een bos voor 20 uur in de winkel (voor morgen). Drinken doen ze niet. Ik heb geprobeerd met een spuit, maar is bij beiden een gevecht. Bo beet zelf in de spuit zodat ie nu lekt....Ze hebben vanmorgen 100 cc vocht gehad, de DA zei dat ze hier in principe mee moeten kunnen doen voor een dag.

Zometeen staan paraffine en cisaral weer op programma. Billy krijgt sowieso allebei. Maar wat zal ik Bo nog geven???

Ook ga ik weer proberen te masseren dadelijk. Duimen jullie nog voor B en B?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortelloof is een veilige groente normaal gezien, dus ik denk dat het ook wel mag bij jou konijntje (ik hoop dat er nog iemand anders reageert, want wil je natuurlijk ook geen fout advies geven).

Heb je ook al hooithee gemaakt? Misschien willen ze dat wel drinken.

Hartstikke goed dat Bo weer keutelt!

Ik duim voor die 2! Veel succes met masseren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .