Ga naar inhoud

slijm keutels


Sientje81

Aanbevolen berichten

Met Bo gaat het weer slechter dan eergisteren. Hij heeft niets meer zelf gegeten (in ieder geval niet wat ik gezien heb) en ook niets gedronken. hij is heel erg suf. We proberen hem te dwangvoeren maar het lijkt alsof hij alles zo weer uit het mondje laat vallen.

Mijn vriend gaat morgen weer met hem naar de DA. Ik hoop dat ze hem nog een infuus geven zodat ie weer voldoende vocht heeft. WAt me opvalt is dat Bo aan alles likt: aan het gaas, aan de wilgenbrug, aan de muur in de bijkeuken. Het valt echt enorm op, hier kan hij minutenlang mee bezig zijn. Hebben jullie een idee wat dit is?

Ik kan hem alleen nog met gras verleiden, voor de rest wil hij helemaal niets. maar gras kan ik niet teveel geven....

Ben weer een beetje ten einde raad.

Billy en Floor maken het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, Bo is niet ziek geweest. Het is wel zo dat hij een maand geleden ook een tijdje diarree had, dan weer wel dan weer niet. Dat was in de periode dat ze een aantal dagen in de opvang hadden gezeten en daar ook ander voer hebben gehad. Ik ging ervan uit dat het de verandering in voer was.

Mijn vriend neemt morgenmiddag vrij en gaat met hem naar de dokter. Het gekke is dat Bo er niet voor dood bij ligt. Af en toe loopt hij wat rond en gaat hij zich wassen. Maar eten en drinken, ho maar. Ik zit erover te dneken om toch nog wat gras te geven, iets is beter dan niets toch?

Waarom denk jij aan wormen? Zijn nooit ontwormd nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanwezigheid van wormen kan lijden tot diarree, stasis (vertraagde darmwerking), gasvorming,...

Misschien is het een idee om eens met de DA te bespreken om keutels van een paar dagen door een labo te laten onderzoeken. Een DA ziet meestal niet zomaar alle soorten parasieten en bij een labo wordt echt alles onderzocht.

Als hij echt enkel ziek was van de coc., had je met de behandeling nu al resultaat moeten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierboven een vreugdekreet!!!

Mijn vriend is naar de DA geweest. Ze vond de buik goed aanvoelen, voelde geen afwijkingen (ook geen borrels meer). Aangezien wij hem nog altijd niet hebben zien eten, heeft ze vocht toegediend en hem een boost gegeven (cortizone..?). En waarachtig: toen ik thuis kwam, at hij wotelloof en andijvie!! Daarna zelfs een paar brokjes gegeten.

Ik zag dat hij weer zoveel aan het likken was. Ik heb het tuitje van het flesje voor hem gehouden en wat druppels eruit gedrukt. En hij begon te drinken en hield niet meer op! Net alsof hij het weer opnieuw moest ontdekken! \

Hij heeft zelfs weer op Floortje gereden, dus dat is een goed teken. Tussen de dames gaat het ook nog altijd goed. Billy likt de Bactrimel van de lipjes van Floor af!!

Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij het verhuizen van hok of tijdelijk adress wees je er van bewust konijnen kunnen heel dom zijn en stoppen met water drinken.Zelfs als zijn ze de fles gewent....

dit veroorzaakt verstoppingen door vocht te kort.( dus advies zet er altijd bij verhuizing een water bak bij) tot je alle konijnen ziet drinken uit de fles.Bij koppels is het gevaar dat je het niet ziet als er een niet drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Bo eet nog altijd goed (in vergelijking met aantal dagen geleden). Zijn keutels zijn super licht van kleur, nog veel lichter dan de kleur van SS. Hij zal wel veel hooi en groente eten en weinig SS denk ik. Ben vandaag weer begonnen met de 2e sessie toltrazuril (heb het nog nagevraagd bij de DA maar moet toch echt nog een keer geven).

Ik heb eergisteren het hooi van Zooplus binnen gekregen en ze vinden het inderdaad super lekker. Ze eten 2 hooiruiven en een bakje leeg per dag. niet normaal, eerst moest ik altijd de helft weggooien.

Ik geniet weer met volle teugen van mijn beestjes! Tussen Billy en Floor gaat het steeds beter, ze likken elkaar zelfs weer! Geweldig, daar is het 'ziekteproces' in ieder geval goed voor geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .