Ga naar inhoud

slijm keutels


Sientje81

Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ben net gaan kijken. Zie zo snel in ieder geval geen ontlasting. Bo lijkt e redelijk aan toe te zijn, hupst door het hok. Billy zit precies op dezelfde plek als 2 uur geleden. Ik ben echt bang dat ze de ochtend niet haalt. Nu weet ik wat ik moet doen en nu zouden me ze er toch tussenuit glippen. Ik ben zo gefrustreerd.

Kan het echt zo snel gaan? OF zit ze gewoon rustig??? Ik heb haar in een handdoek gewikkeld, dit laat ze toe.

Cindy en anderen, hartstikke bedankt. Ik hoop dat ik morgen kan zeggen dat het goed gaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze leven nog beiden. Ik was er bang voor, het was zo'n zielig hoopje konijn. Iedere keer als ik opstond vannacht ging Billy wat drinken. Bo niet, maar ziet er nog een stuk levendiger uit. Ook heb ik keutels gevonden, maar die lijken op BD keutels. Dus meest waarschijnlijk van FLoor, maar die zal ze zeker toch opeten als ze al een dag geen brokken heeft gehad?

Straks direct naar DA pijnstillers halen.

Ik kijk uit het raam en zie Bo en Floor rondhupsen. Billy kijkt me vanaf de bovenetage lief aan. Hoop dat ze het redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik vind Bella te rustig, vanmorgen had ze 2 keutels, beetje smeuig en ook beetjue wittig slijm, niet veel maar toch!!

Ik ga om 9.00 even naar de DA, wie weet heeft ze ook wat opgelopen, de diertjes liepen daar samen dus....

ik heb even een foto ervan gemaakt:

588427130_5_q5MT.jpeg

588427142_5_R_9R.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik ben terug en het blijkt dat Bella de buik vol met ontlasting heeft....ze heeft cisaral drops gekregen voor 3x per dag en een pijnstiller.....

ik heb een eigen topic nl live verslag koppeling bella en bikkel maar omdat bella ook van dezelfde opvang kwam heb ik even gereageerd.

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt nu door elkaar te lopen wat betreft bikkel maar ik heb in haar toppic mijn vermoeden ge uit wat er met alle konijnen aan de hand was....

dus ze hebben inderdaad met elkaar te maken.

JOngens stel de opvang er van op de hoogte ik vermoed dat ze toch niet voldoende hebben gedronken daar.Meschien handig voor hun om te weten er ook water bakken bij te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, de opvang liet mij weten dat Bella niet gewend was om uit een fles te drinken dus ik ga ervanuit dat ze al waterbakken hadden...ze zitten daar ook niet in een kooi maar in een grote ren.

Ik heb de opvang wel even op de hoogte gebracht van bella's "toestand"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben terug van de DA. Poeh, waar moet ik beginnen.

De DA zei dat het geen verstopping was, maar dat het maag/darm stelsel totaal plat ligt van Bo en Billy (FLoor vond ze gezond). Ze kon zo de inhoud van de darmen naar beneden drukken en hoorde dan een geluid. e was met me eens dat ze enorm pijn moeten hebben dus heeft direct pijnstiller gegeven. ook heeft ze een stimulerend middel gegeven (iets met pim... sorry ik kon het niet allemaal bevatten). Daarna hebben B en B 3 ml olie gekregen (paraffine) en daarna hebben ze via het infuus vocht bijgezet gekregen.

Ik moest witlof geven (geen andere groenten) en veel vocht. Vanavond nog de cisaral en paraffine geven. Morgen om 10 uur moet ik terug komen.

Ik had alle vertrouwen in mijn DA. Ze was het totaal niet eens met de diagnose van de DA van gisteren.

Bij terugkomst direct witlof gehaald wat B en B met smaak aten. Zal zometeen nog meer geven. Billy is driftig op zoek naar hooi en hooithee, en is constant aant knabbelen. Bo is weer zijn tunnel ingekropen maar heeft zoals ik al zei 1,5 blad witlof op.

Het lijkt te gaan werken. De keutels zouden er met een gellaagje (olie) uit moet komen. ik heb de hele dag vrij dus ben de hele dag bij ze. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het zelfde maakt niet uit primperan en ciseral zijn voor de voor en achter darmen.

Maar konijnen in een ren of groep kun je per konijntje heel moeilijk zien of ie voldoende drinkt en of eet laat staan keuteld.....

maar de pijnstilling is levens reddend in deze situatie.....

je hebt pimperid niet mee gekregen om dit dagelijks te geven?

Hoe hebben ze bij de opvang gezeten samen in een hok of ook in die groep er bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, toch online? Fijn!

Ik heb dit spul niet meegekregen, de DA zei dat ik dan maar ciseral vanavond moest geven (omdat ik dat al had, ze was er echter niet kapot van). Ik heb alleen praffine meegekregen. Ze eten nu allebei hooi en hebben 2,5 blaadjes witlof op (ieder). Kan ik dit onbeperkt geven?

Naar de opvang heb ik ze gebracht omdat na de mislukte koppeling Floor constant achter Billy was aant jagen. Het ging er heel heftig aan toe, Billy was bang en zat alleen nog maar in een hoekje. Omdat ik op vakantie ging, heb ik ze naar d eopvang gebracht (ivm toezicht). Billy is bij de groep gezet en Bo en Floor in een kooi (omdat Bo toen al diarree had en echt mijn voer moest krijgen). Toen de eigenaresse thuis was en toezicht kon houden, heeft ze Billy bij Bo en Floor gezet en dit is zo gebleven totdat ik ze kwam halen. De laatste 5 a 6 dagen hebben ze sowieso samen gezeten (en mijn voer gehad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik nu goed dat Billy al gestresst was, toen naar de opvang is verhuisd, toen gewoon in een groep is geplaatst én ander voer heeft gekregen...om daarna terug gekoppeld te worden en terug zijn oude voer te krijgen?

Daarnaast wil ik graag nog even het belang van masseren in deze situaties benadrukken.

Als ze niet gewend zijn om opgepakt te worden, moet je nu even kordaat zijn. Ze oppakken en snel op hun rug leggen zodat ze niet beseffen wat er gebeurt

Als het lastig is om hem op z’n rug te draaien, kan je het misschien zo proberen.

Je gaat zitten en houd hem tegen je (verticaal). Dan buig je langzaam naar voren tot zijn rugje op je benen rust. Meestal blijven ze daar erg rustig onder. Eens zijn rugje op je benen ligt kan je hem nog een lekkere oormassage of iets dergelijks geven en dan ontspannen ze meestal wel en blijven ze liggen (blijf hem toch wel vasthouden). Eens hij ontspannen ligt, kan je zijn buikje makkelijk masseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat begrijp je goed. En ik heb alleen het beste gewild he en heb op anderen vertrouwd. In de groep was ze echter helemaal niet gestresst, wat meteen vriendjes met iedereen.

Belang van masseren onderschat ik niet, ik probeer het steeds te doen. Bedant voor je tips.

Ook Bo zit nu aan het hooi te knabbelen. Billy drinkt erg veel en geeft de voorkeur aan nat hooi (dat in de hooithee gewaaid is) boven droog hooi. Nog geen ontlasting beiden. Heb het idee dat ze geen/minder pijn hebben. Tandenknarsen hoor ik niet meer bij Billy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik dacht juist dat er nog vanalles uit moest komen aangezien de buik zo dik is. Heb Billy net kunnen masseren, terwijl ze op haar rug op mijn been lag. Zag dat er wat diarree aan haar anus plakte, dus misschien dat het toch al op gang komt?

Zometeen nog eens bij Bo proberen (laat zich echt moeilijk pakken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .