Ga naar inhoud

Indy wordt zo dun..


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dankjulliewel, ik hoop het ook. Mijn vader heeft al gezegt dat het geen gebed zonder end gaat worden, dus ik hoop vooral dat het iets is dat vrij makkelijk te verhelpen is met grote kans op genezing.. Dat hoop ik natuurlijk sowieso.

edit; Ik lees net het artikel Ziektes bij konijnen op BB.. Misschien een goed idee om E cuniculi hier ook bij te zetten? Er staat wel iets over middenoorontsteking en ik geloof binnenoorontsteking, maar over EC lees ik niks.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder is naar een crematie.. Maar dat kreeg ze pas gisteren te horen. Ze is doktersassistente en het is niet echt gebruikelijk om naar crematies van patienten te gaan maar ze hebben haar persoonlijk gevraagd. Ik ben dus niet geweest. :s

We hebben al flinke ruzie gehad om het voer van de konijnen, aangezien het toch geen zin heeft om nog te zeuren, wordt het echt volgende week. Ik baal er echt van maar het is niet anders.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met Indy Dollie. Heb je al een nieuwe afspraak met de DA?

Ik heb zitten meedenken over het voer, waarom vraag je niet aan de DA of het evt. door het voer kan komen, dan horen je ouders gelijk het antwoord en kan de DA uitleggen waarom SS beter is voor een konijn. Wellicht overtuigt dit je ouders.......

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zeg ik nu iets heel erg stoms, maar het valt me ineens in...........

Kan het niet zijn dat er in het voer dat je geeft een verhoogde vitamine C waarde zit? dit zit wel altijd in cavia-voer omdat ze dit nodig hebben, maar konijnen kunnen hier overmatig van gaan plassen.

Ik noem maar een dwarsstraat, en ik kan er ook helemaal naast zitten, maar wat vinden jullie ervan, is dit een mogelijkheid? dat Indy overmatig plast door vitamine C?

En daarom zo vies is van onder en ook gewicht verliest door het vele plassen (bepaalde vitamines zijn ook helpend, of tegenwerkend in dit geval als afslankmiddel)

aangepast door wendy66
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn bij de DA geweest, en ik zoals ik al vermoedde (maar niet met jullie gedeeld heb zie ik) heeft Indy haakjes op de kiezen. EC was de DA bekend mee maar hij was er van overtuigd dat dit geen EC is. Hij raadde mijn vader (ik mocht niet mee...) ook af om de haakjes weg te laten halen o.a. vanwege Indy's leeftijd.

Ik ben intussen al sinds het weekend dat Indy op mijn kamer heeft gezeten extra groente en fruit aan het voeren en hij komt al aan, dus we gaan zo door.

Maar ik zit op school, ik vertel de rest later wel even :P

alleen welk groente/fruit e.d. kan ik geven zodat hij nog wel een redelijk gevarieerd dieet heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de laatste weken voornamelijk appel en wortel gekregen, plus groente afval van wat de pot schaft, maar ik ben van plan om gewoon een bak met groente voor hem te maken, zodat het voor m'n broertje en zusje ook makkelijk is om hem eten te geven.

Wortel en appel kan wel voor eventjes, zeker nu hij nog moet aankomen, maar eigenlijk is het gewoon een dikmaker natuurlijk.. Banaan ga ik nog wel even proberen.

Maar eigenlijk ben ik dus 'op zoek' naar groente, fruit en dingen die hij kan eten waar hij niet te dik van wordt enzo, en die wel een beetje gevarieerd zijn.. Hooi eet hij helaas ook nauwelijks, daar gaat hij onder zitten....

Ik ben nu bij een vriendin, als de computer het thuis weer doet zal ik wel even typen wat de DA allemaal precies zei..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet je zelf graag worteltjes? Is misschien een vreemde vraag, maar dan zou je bossen wortel met loof kunnen halen, en het loof aan je nijn geven, misschien dat dat wel lekker gevonden wordt? Hier zijn er gek op, en voor zover ik weet mag dit in grotere hoeveelheden gegeven worden! Je houdt dan wel veel worteltjes over, maar die kun jij dan lekker opeten, goed voor je! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .