Ga naar inhoud

Indy wordt zo dun..


Dollie

Aanbevolen berichten

Excuses geaccepteerd hoor ;-)

Kan goed zijn dat het bij jouw dierenarts wel goedkoper is hoor...Ik weet alleen nog helder dat ik me kapot schrok van die kosten, zeker als je dan net een klap hebt gehad en dan ook nog een rib moet afgeven voor wat in feite maar 2 spuitjes zijn...En dan nog de crematie kosten, die zijn ook rampzalig, maar dat is natuurlijk vrijblijvend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp heel goed dat dit moeilijk is. 'k Vind het wel heel jammer dat je ouders absoluut niet te overtuigen zijn om het toch 1x te proberen.

Moest ik jou zijn dan zou ik toch men principes aan de kant schuiven en het koppig belangrijker vinden dat men beestje geholpen wordt.

OkƩ, het is een beetje de rebel uithangen maar wƩl met een goed doel en niet zomaar (zoals veel 16-jarigen soms wel doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet hoor, zo zit ik echt niet in elkaar. Het voelt echt heel verkeerd om het achter hun rug om te doen. Ik probeer het nog Ć©Ć©n keer en als dat geen succes heeft... Dan weet ik nog niet wat ik ga doen.

Ja tuurlijk, begrijp ik ook wel. 't Is veel leuker om gewoon hun toestemming te krijgen. Maar uiteindelijk is het toch jouw dier, jouw verantwoordelijkheid, jouw beslissing .. Niet dan? Je bent tenslotte "al" 16.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschilt per gezin hoor. Ik had tot mijn 21ste gewoon te doen wat mijn ouders zeiden. Dit terwijl ze mij ook mijn eigen keuzes lieten maken. Maar als zij het er Ć©cht niet mee eens waren, hoefde ik het niet in mijn hoofd te halen om het wel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet inderdaad absoluut geen hooi, ik heb al meerdere dingen geprobeert..

Helpen verse groenten dan ook voor het slijten??

Wat mijn DA me vertelde toen ze op jonge leeftijd merkte dat Hypoliet en Eufrasie aanleiding hadden tot het krijgen van haakjes, was hun voeding aan te passen. Bij het eten van groenten zouden hun tanden een andere beweging maken als bij het eten van brokjes, waardoor ze beter afslijten.

Wat me bij Indy een van de belangrijkste dingen lijkt, is om hem aan het hooi eten te krijgen. Het kan bij sommige konijnen moeilijk zijn, maar in dit geval zou ik alles proberen om hem hooi te laten eten. Probeer het eens in een bakje te leggen, in een hooibal,ā€¦ Probeer kruidenhooi, meng er zelf kruiden door (verse of gedroogde),ā€¦ Gedroogde kruiden lijkt me persoonlijk ook wel iets wat je echt zou kunnen proberen. Het is een redelijk alternatief als hij echt weigert hooi te eten.

Ik wil nog wel even zeggen, dat ik het knap vind, dat je nog een keer probeert om het er met je ouders over te hebben. Misschien handig als je op voorhand even al je punten op een blaadje opschrijft.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! :) Ik zal kijken hoe ik 'm hooi kan laten eten.. Hoop dat het werkt.

@ Sabbie: Ja zo is het hier ook wel, ik mag echt heel veel zelf beslissen en ik mag ook altijd wel mijn mening geven maar als ze het er niet mee eens zijn dan zijn ze het er ook gewoon niet mee eens, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedroogde peterselie eten ze hier hƩƩl graag - daar zouden ze 'n moord voor doen. Daarvan hebben ze kleine zakjes van het merk PetPlus (koop ik in BE bij Aveve). Duur maar als ik het onder hun hooi meng dan eten ze ook meer hooi.

Allesinds hƩƩl veel succes bij de (laatste) poging bij je ouders! 'k Duim mee dat het werkt. En anders moet je maar doen waar jij je 't beste bij voelt ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel! :)

Ik laat het onderwerp voorlopig (als in de komende paar dagen) even rusten, even moed verzamelen en goed nadenken over wat mijn punt nou precies is en hoe ik dat ga brengen.. Misschien dat ik het op weg naar Parijs (al zal dat voor de sfeer wel eens niet goed uit kunnen pakken) wel weer kan proberen ofzo, en er dan gewoon echt een serieus gesprek over hebben.. Mijn vader vindt gewoon dat ik niet kan beoordelen wanneer het genoeg is enzo, maar ik vind dat ik dat wƩl kan. Als het terugkomt dan laat ik het erbij, maar je kunt nooit weten of het terug komt als je het niet weg laat halen.. Indy verdient toch op z'n minst ƩƩn kans. Dat lijkt me toch wel reeƫl?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens. Naar mijn mening weet je juist heel goed waar je mee bezig bent en kan je enorm goed beoordelen wanneer het genoeg is. Eigenlijk klink je hier best volwassen enzo ;) Denk er maar eens goed over na en hopelijk lukt het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws! :D:D

Ik was van plan om het vanavond onder het eten ter sprake te brengen en dan meer meedelen dat ik dat ging doen dan nog eens vragen, maar, waarom moet je mij ook niet vragen :$, ik begon er net al over tegen m'n moeder toen m'n vader nog niet thuis was, toen kregen we er weer enorme ruzie.. Toen stond m'n moeder later met iemand te praten buiten en toen kwam m'n vader thuis, diegene ging weg en toen ben ik naar buiten gegaan, heb m'n excuses aangeboden aan m'n moeder en uitgelegt dat ik hun standpunt begrijp maar dat ik me er gewoon niet bij neer kan leggen, nou ja dat begrepen ze wel en als het zo belangrijk voor mij was enzo, dan konden we het wel Ć©Ć©n keer proberen, zolang het geen gebed zonder end zou worden. Volgende week ga ik een afspraak maken :D Lucht best wel op haha.

Nog even een practische vraag, hij is dus best veel afgevallen en daardoor wat zwakker, inmiddels voer ik hem al twee week extra groente en fruit en dat had direct effect, hij komt echt goed aan. Maar is het al verstandig om te opereren of toch nog even wachten? Hij heeft nu geen wondjes (DA heeft donderdag gekeken) en hij eet goed, het gaat nu zelfs beter dan een maand geleden, dus het kan nog wel even wachten en ik neem aan dat zolang hij nog niet voldoende weer op gewicht is enzo, de narcose ook gevaarlijker is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh dolly, dat van die narcose weet ik niet zeker, maar ik denk dat het wel een iets groter risico is, maar ik weet ook niet of ze hem volledig onder narcose brengen. misschien dat iemand anders je een betere tip kan geven.

in ieder geval veel succes en super!!! voor je dat je naar de DA kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu opereren. Hij is al wat aangekomen, en heeft nog geen wondjes dus dan zal het herstel ook makkelijker zijn. Stel dat hij volgende week een terugval krijgt, of toch wondjes zal de operatie een stuk minder makkelijk zijn.

Zorg er in ieder geval voor dat je een spuitje in huis hebt, olvarit wortelhapje zonder aardappel en peterselie (eetlustopwekkend) en vraag of de DA ook pijnstillers meegeeft voor na de operatie voor thuis, zodat Indy in ieder geval blijft eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker volgende week doen. Hij eet nu weer wat beter, komt wat aan dus er zit weer een stijgende lijn is. Dan kun je beter voorkomen dat het mis gaat en de haakjes laten verwijderen, dan ben je er ook op voorbereid door de juiste spullen in huis te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik keek net bij hem en de plek bij z'n oogjes (komt ook door de haakjes) is wel wat groter geworden.. Ik ga zo sowieso nog even foto's maken, dan zal ik dat ook even op foto zetten.

Heb trouwens hooi nat gemaakt en aan Fred gegeven (m'n andere heertje) en hij zat er een beetje aan te trekken, mee te spelen, ging er in graven.. En liep vervolgens z'n trappetje af om wat anders te gaan doen -.-'

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_0765.jpg

IMG_0767.jpg

De foto's zijn niet heel duidelijk.. Maakt ook niet zoveel uit, ik weet wel hoe het komt, vind het alleen apart dat het erger wordt..

Maar zoals ik al zei net, hij voelde weer wat lichter aan en hij valt ook niet echt op z'n eten aan. Ik heb banaan geprobeerd maar dat vonden ze maar raar spul haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik trouwens in huis hebben voor na (en voor?) de ingreep? Dwangvoer & spuitje.. En verder? Kan ik hem beter even weer binnenhouden in de bench? Denk het wel hĆØ.. Dan kan ik hem ook beter in de gaten houden. En wanneer zou hij weer helemaal normaal moeten zijn? Ik bedoel, als ik niet hoef te dwangvoeren en hij eet gewoon weer, kan ik de dagen daarna dan nog rare dingen verwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat het erg wisselt, hoe een konijn reageert op de narcose. Je kan echt niet deze week met hem naar de DA? Hoe langer je wacht, hoe zwakker hij misschien wordt...

Mijn konijn had altijd 2-3 dagen dwangvoer nodig, dus dwangvoer en een spuitje zijn inderdaad noodzakelijk denk ik. Verder pijnstiller (metacam) vragen bij de DA, en ik had meestal ook primperan mee, ik dacht dat dat tegen misselijkheid was of zo.

Maar ter geruststelling, mijn nijn moest elke 4 maanden, en dat is heel lang goed gegaan hoor! Indy wordt straks vast weer de oude!

Oh ja, 't is inderdaad handig om hem na de operatie/narcose even binnen te houden tot ie weer wakker is, helder, goed op temperatuur, goed eet en keutelt etc.

Naar mijn ervaring zit het goed zodra ze eten en keutelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee deze week wil echt niet, dan zou het op z'n vroegst morgen (woensdag) worden en vrijdag ochtendvroeg vertrek ik het hele weekend naar Parijs, mijn moeder/broertje en zusje zijn wel thuis maar ik vertrouw er toch niet helemaal op dat die hem zo verzorgen als ik zelf doe, niet dat ze het niet willen hoor.. En zeker als hij, net als die van jou, 2-3 dwangvoer nodig heeft wil ik gewoon zelf thuis zijn om dat te doen.

En daarnaast, ik denk niet dat ze zo kortdag nog tijd hebben voor morgen. Bovendien zou ik niet gerust weggaan, dat ga ik nu al niet maar dan helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .