Evee Geplaatst: 26 november 2025 Geplaatst: 26 november 2025 Het is alweer bijna december. Ik ben dus wel eens benieuwd, wat heb jij dit jaar geleerd over konijnen? 🙂 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 26 november 2025 Geplaatst: 26 november 2025 Dat mijn vriend heel goed gasbuikjes kan weg masseren in combinatie met Emeprid, Ciseral en Meloxydil. Al 2 keer de spoedarts en het tarief van 200 euro vermeden hierdoor 2 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 26 november 2025 Geplaatst: 26 november 2025 Ik ben het met Cheeta26 eens. Hier door masseren en medicijnen ook DA kosten vermeden. Twee keer nodig geweest dit jaar. Een keer ben ik wel geweest maar weet niet meer of dat dit jaar was. Toen een injectie gekregen. Bij de jaarlijkse vaccinatie om medicijnen gevraagd en daarna zelf twee keer DS kunnen vermijden. 2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 26 november 2025 Geplaatst: 26 november 2025 Hmmmmm🤔 Dit jaar geleerd om zelf ab te injecteren, dat konijnen gigantische blaasstenen kunnen krijgen(waarvan is nog een mysterie). Dat ookal is het dezelfde verpakking hooi er altijd 1 sprietje is waar ze om moeten vechten. Idem met het groen. Plukje peterselie word gewoon uit de ander zijn bek getrokken terwijl er genoeg is voor 2.🙄 Dat 1 een slim idee heeft en de ander dat na een aantal dagen doorheeft. 🤪 Dat Leeuw ipv doetje echt een pittig karakter heeft 😅 en dat hij jonger is dan gedacht. Ben nu hun sla(af) chef. 2x per dag sta ik hun salade te snijden en te wassen. 2 keer per week met boodschappen eerst al het groen voor de jongens en dan pas voor ons...zoals het hoort😉 Zo blij dat Leeuw het kan eten 🥰  Het masseren deed ik al met Lap dus dat heb ik dit jaar niet geleerd. Wel heb ik geleerd dat het anders moet bij de 1 dan bij de ander om te werken. Kleine heeft bijvoorbeeld een veel gespierder lijf dan Leeuw. Dus bij Kleine moet alles iets harder en bij Leeuw wat zachter.    2 Quote
bunnyempress Geplaatst: 27 november 2025 Geplaatst: 27 november 2025 Geleerd dat een oppas aan huis veel beter werkt dan ze naar de vakantie opvang brengen. Dat helaas onze andere vakantie opvang mogelijkheid ook zich niet aan afspraken houdt. Dus weer terug bij af met vakantie plannen.   Dat iedereen dol is op mijn knuffel konijn Scarlett ongeacht wie voor haar zorgt 😂.  Dat Lodewijk als drugs konijn ook gewoon pillen aanpakt en knaagt. 1 1 Quote
bunnyaap Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Dat konijnen super relaxt bij je kunnen komen liggen (op de bank bijv.) : Â 7 Quote
Marjoleink Geplaatst: 29 december 2025 Geplaatst: 29 december 2025 Op 26-11-2025 om 19:03, Lappie2 zei: Dit jaar geleerd om zelf ab te injecteren Ik ook. Van de 17 keer hoefde ik maar twee keer terug voor een extra spuit omdat ik het verkeerd had gedaan, dus best prima gelukt. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.