FlappieLeeuwtje Geplaatst: 30 augustus Geplaatst: 30 augustus Dag allen, Onze voedster heeft vorig jaar EC gehad, waarbij de achterkant langzaam verlamd raakte. Gelukkig is ze er met langdurige medicatie bovenop gekomen en toen bleef ze ook goed eten gelukkig. We houden haar sinds dien goed in de gaten, zeker na stressvolle momenten. Vorige week zijn we terug gekomen van vakantie en hebben we ze weer opgehaald van de opvang en daarna extra goed in de gaten gehouden. Gelukkig leek alles goed te gaan deze week. Tot vanmorgen... We zijn afgelopen nacht een nachtje uit logeren geweest, dus we hadden de konijnen in de avond met voldoende voer en water achter gelaten en kwamen vanmorgen rond 11.30 uur thuis. Toen lag de voedster ineens plat met haar kopje op de grond in het buitenhok en met haar billen iets omhoog gericht. Wanneer ze probeerde te hoppen zakte ze direct weer door haar voorpootjes. We hebben haar meteen in een reismandje naar binnen gehaald en de dierenarts gebeld om te vragen of dit weer een uiting van EC kon zijn en of we direct weer konden starten met de medicatie (die we nog hadden liggen en die nog bruikbaar was, want niet meer dan een half jaar oud). Omdat ze tot die tijd nog prima had gegeten en gedronken en ze ook nog steeds wel achter eten aan ging hebben we erbij verteld dat ze nog wel gewoon at en dronk. Toen kregen we het advies van de dierenarts om niet te starten met de medicatie, maar eerst af te wachten of ze zou stoppen met eten en drinken of ze beter zou worden... Vanavond zijn we ook weer weg geweest, haar met maatje achter gelaten in een kleiner hok, om haar goed in de gaten te kunnen houden. Bij terugkomst lag ze best lamlendig in het hok, nog steeds met die kop zo laag en steeds een beetje schokkerig met het koppie omhoog en daarna weer omlaag. Toen heb ik toch maar wel de meranox en pij stilling gegeven, en daarbij ook nog wat water in de bek gespoten. Ik ben er totaal niet gerust op, ga morgen meteen weer de dierenarts bellen en hoop dat we dan langs mogen komen. Hebben jullie adviezen? Zou dit idd weer EC kunnen zijn? Of moeten we het in een andere hoek zoeken? Herkennen jullie de omschreven klachten?
happy211 Geplaatst: 31 augustus Geplaatst: 31 augustus Ik vind dit een heel erg raar advies van de dierenarts! Of het EC is of niet durf ik niet te zeggen, maar het is 100% duidelijk dat er iets met jouw konijn aan de hand is en dat die door een dierenarts onderzocht moet worden. Was het een spoeddierenarts die je gisteren belde? Hadden die wel genoeg kennis van konijnen of is hun protocol: als een konijn niet eet dan is het spoed maar anders moet het maar wachten tot maandag hun eigen dierenarts weer open is?
FlappieLeeuwtje Geplaatst: 31 augustus Auteur Geplaatst: 31 augustus Het was inderdaad een spoed dierenarts die dienst had, normaal gaan ze er heel anders mee om in deze praktijk. Daarom baal ik er extra van dat het vandaag zondag is want ik wil dat ze zsm gezien kan worden door onze eigen arts, waar ik wel veel vertrouwen in heb... Ik heb haar vanmorgen gedwangvoerd, ze hopte nog wel een beetje rond en probeerde ook nog wel te verzetten tegen het spuitje in haar mond, dus ze heeft nog wel wat energie, maar het zit me niet lekker... ze knarst ook veel met haar tanden, heb het met haar te doen😥 Ik ga straks proberen weer te bellen, hopelijk kan iemand haar onderzoeken.
FlappieLeeuwtje Geplaatst: 31 augustus Auteur Geplaatst: 31 augustus Ik heb net een dierenarts gesproken, daarmee afgesproken dat we door gaan met het geven van de medicatie, pijnstilling en dwangvoeding vandaag en morgen weer contact opnemen met onze eigen dierenarts. Ik hoop dat de medicatie zal aanslaan, maar herinner mij van de vorige keer nog dat dat best even duurde...
FlappieLeeuwtje Geplaatst: 31 augustus Auteur Geplaatst: 31 augustus Helaas heeft het niet meer mogen baten... Flappie is zojuist overleden 😢😢 4
Marjoleink Geplaatst: 31 augustus Geplaatst: 31 augustus Ach nee toch. Heel veel sterkte met je verlies! 1
Suus1978 Geplaatst: 31 augustus Geplaatst: 31 augustus Jeetje, wat is dat snel gegaan. Heel veel sterkte! 1
Aanbevolen berichten