Marcovka2 Geplaatst: 21 augustus Geplaatst: 21 augustus (aangepast) Hallo, ik twijfelde of ik dit nu in dit subforum of bij huisvesting moest zetten... Maar ik heb ruim 2 weken geleden mijn buitenkoppel naar binnen verhuisd. Ik had meerdere redenen: het dak van de kooi was behoorlijk lek waardoor de hele kooi zeiknat werd bij regen (ze hadden nog wel andere droge plekjes). En een almaar klussende buurman die hen steeds veel stress bezorgde, en om het af te maken wordt de komende weken een hele zijstraat vernieuwd (zware machines). En ik liep al langer met de gedachte te spelen om ze naar binnen te halen, dus nu toch maar de stap gezet. Ik heb het rammetje bijna een jaar geleden laten koppelen aan de voedster omdat hij steeds ruzie kreeg met zijn vorige partner. Vanaf het begin was het geen klef koppel, maar wel redelijk stabiel. Ze hadden buiten regelmatig 'discussies', dus elkaar heftig achterna zitten en plukken haar overal, maar daarna was het weer rustig en werd er ook wel weer geknuffeld. Ik zag ze iedere dag wel een keer knuffelen maar het was kort en niet met veel passie. Ik had wel enige zorgen over het verplaatsen omdat ze binnen veel minder ruimte zouden hebben, ik dacht dat die twee wel veel ruimte nodig zouden hebben om goed weg te kunnen rennen van elkaar. En ik heb door de vele gebeurtenissen en verhalen hier begrepen dat bij elke verhuizing de rangorde opnieuw moet worden bepaald, dus daar vreesde ik voor. Na het verhuizen hield ik mijn hart vast. Maar het bleef rustig, ze negeerden elkaar een beetje. Ze knuffelden helemaal niet meer en Milky was vrij bang van alle binnengeluiden (hij woont al rum 4 jaar buiten). Dus ik had al een beetje spijt. Maar na 3 dagen kwam ik thuis van mijn werk en lagen ze zowaar volop te knuffelen🥰 En sindsdien zijn ze heel snel steeds hechter geworden. Het zijn nu echt twee maatjes, en ze knuffelen vaak en ook heel lang. Ze liggen nu ook heel vaak tegen elkaar, buiten zat er een halve meter tussen. Maar er heeft in mijn ogen geen rangorde bepaling plaatsgevonden. Hier zitten ze minuten lang met de kopjes tegen elkaar: Dat is toch een leuke start van de dag, om ze zo steeds te zien zitten 😇 En het vreemde is, Milky (het konijn links op de foto) was buiten vrij afstandelijk naar mij. Af en toe op zijn rugje aaien was ok als hij in de stemming was. En de laatste dagen kan ik hem aaien waar ik wil, hij gaat zelfs helemaal plat liggen en knarst met zijn tandjes🥰🥰 Ook zijn kopje, wat hij buiten echt nooit wou. Hij is ook veel aanhankelijker naar mij en liever naar Misha. Het net een heel ander konijn. Of eigenlijk meer het konijntje zoals hij vroeger was. Ik heb ook het idee dat ze allebei veel gelukkiger zijn binnen. Ze zijn veel relaxter, en ze ogen gewoon gelukkiger. De binnenren is natuurlijk neutraal terrein voor hem, en buiten woonde hij al bijna 4 jaar in hetzelfde verblijf. Daar heb ik een jaar geleden dus Misha bij gezet (na koppeling), dus zij kwam in zijn oude verblijf. Ik denk dat dit er wel iets mee te maken heeft. Kun je na 3 weken nog een rangorde bepaling verwachten of als ze zo klef zijn, of zijn ze er onderling al wel uit? 21 augustus aangepast door Marcovka2 5 Quote
Evee Geplaatst: 22 augustus Geplaatst: 22 augustus Ik verwacht dat ze er wel uit zijn nu, ze kennen elkaar al langer. Fijn dat het goed gaat! Quote
happy211 Geplaatst: 22 augustus Geplaatst: 22 augustus Fijn dat de verhuizing zo positief heeft uitgepakt, dat moet een opluchting zijn! Ik vermoed dat ze zich binnen toch veiliger voelen, misschien omdat ze geen stress meer hebben van die buurman? Quote
Lappie2 Geplaatst: 22 augustus Geplaatst: 22 augustus Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat 🥰 Goed gedaan 😊 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 23 augustus Auteur Geplaatst: 23 augustus (aangepast) Op 22-8-2025 om 06:22, happy211 zei: Fijn dat de verhuizing zo positief heeft uitgepakt, dat moet een opluchting zijn! Ik vermoed dat ze zich binnen toch veiliger voelen, misschien omdat ze geen stress meer hebben van die buurman? Dat scheelt zeker. 23 augustus aangepast door Marcovka2 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 23 augustus Auteur Geplaatst: 23 augustus Bij de adoptie van Misha (het bruine konijn op de foto) werd mij verteld dat zij in het bos was gevonden door mensen, in slechte toestand. Dus ze is daar gedumpt of ze was ontsnapt 😥 Mensen hebben haar toen gevangen en naar een opvang gebracht. Daar hebben ze haar opgeknapt en gecastreerd. Ze was toen ingeschat op een leeftijd van 1 jaar. Toen ze hersteld was is ze gekoppeld aan een ram, die haar flink had toegetakeld😱 Daarna is ze aan Milky gekoppeld. Dat maakt het voor mij extra bevredigend om te zien dat ze nu een goed huisje heeft en gelukkig is. Na alles wat ze heeft moeten doorstaan. Wie weet wat ze voor het dumpen in het bos allemaal heeft meegemaakt. Als je dan ziet dat ze lekker bezig is, of helemaal relaxed ligt te slapen, of lekker tegen Milky aan, dan is dat echt fijn om te zien. En Misha is echt een heel lief konijn, ze is altijd in een goed humeur, aanhankelijk, laat zich goed aaien, en lekker actief. Ik merk helemaal niets aan haar dat ze psychisch beschadigd is door zo'n slechte start. In het begin leek ze alleen wat moeite te hebben met aarden, en zij werd altijd door Milky gewassen, bijna nooit andersom. Nu geven ze elkaar bijna net zoveel wasbeurten. 3 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 4 september Auteur Geplaatst: 4 september Ze knuffelen echt heel vaak, en liggen bijna voortdurend bij elkaar, zo lief om te zien 🥰 Af en toe zoekt Milky nog wel een momentje voor zichzelf🤭 5 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 10 september Auteur Geplaatst: 10 september Gisteren avond begon Misha plots op Milky te rijden, ze hield hem daarbij vrij stevig vast en ik zag hem worstelen om los te komen. Dit lukte en daarna joeg hij haar wild weg (een hoop kabaal en rommel door de ren🙈). Net voordat dit gebeurde was er geen enkele aanleiding, ik zat nml ook in de woonkamer dus zou het wel weten. Ze lagen eigenlijk de hele avond te knuffelen, toen hoorde ik plots wat gerommel en zag ik ze vanuit mijn ooghoek even vlinderen en toen zat Misha dus op Milky. Duurde alles bij elkaar een paar seconden, daarna lagen ze ieder apart van elkaar bij te komen. Ik was bang dat ze elkaar weer zouden gaan opjagen. Ik strooide wat voer in de ren om ze wat af te leiden en ze begonnen gewoon met z'n tweeën voer te zoeken zonder spanning. Ze negeerden elkaar wel een tijdje maar even later werd er weer voorzichtig gewassen. Ze zijn vandaag wel wat afstandelijker naar elkaar maar verder blijft het rustig. Ze liggen ook bij elkaar, eten samen hooi, en er wordt af en toe geknuffeld. Ze maken beiden wel een minder relaxte indruk. Ze zitten nu dus ruim een maand in hun nieuwe verblijf. Is het normaal dat dit nog kan gebeuren? (aangezien het al weken een groot knuffelfestijn is zonder enige spanning). Naar mijn bescheiden mening is Milky de 'baas'. Is dit Misha die probeert de baas te worden? Of misschien heb ik het verkeerd en is Misha de baas en bekrachtigt ze dit af en toe. Toen ze nog buiten zaten vond ik ook regelmatig plukken haar en renden ze wel eens achter elkaar. Mogelijk heeft Misha toen ook hetzelfde gedaan, maar heb ik dat niet waargenomen (buiten hadden ze veel plekjes uit het zicht en zag ik ze niet continu zoals nu wanneer ik in de woonkamer ben). Quote
bunnyempress Geplaatst: 11 september Geplaatst: 11 september (aangepast) 8 uren geleden, Marcovka2 zei: Is het normaal dat dit nog kan gebeuren? (aangezien het al weken een groot knuffelfestijn is zonder enige spanning). Mijn vreselijke kleffe stel heeft ook weleens zoiets. Ze zitten nu bijna 3 jaar bij elkaar. Het is 1x en dan is het daarna ook weer dagen rustig. De aanleiding hier is vaak dat Lodewijk wil spelen en die snapt niet hoe dominatie werkt. Dus die gaat duwen, soms half rijden en rennen en dan gaat Scarlett ook rennen en dan eindigt het hier dat Lodewijk Scarletts kop likt. Dat je echt denkt van: hoe is dit dominatie Lodewijk?! Als ze echt genoeg heeft van zijn fratsen, dan rijdt Scarlett op Lodewijk en dan is hij vaak wat beduusd. Maar na afloop heb ik geen angst of spanning of afstandelijkheid. Ze eindigen bijna altijd met Lodewijk die Scarletts kop likt of Lodewijk die afdruipt en daarna Scarletts kop likt. Zij is echt dominant, maar Lodewijk wil volgens mij gewoon heel vaak gewoon spelen/rennen, dat wil hij met ons ook, en zijn manier om dat te regelen is dus soms toch beginnen met rijden. Hij doet het altijd ook een beetje onhandig. Bij ons gaat hij soms mij een nip geven / klein bijtje, als ik Scarlett knuffel en niet met hem gaan rennen/trainen, want het is dom dat ik in de ren sta en niets doe met hem. Met jouw achtergrond kan ik me voorstellen dat hun spanning jou weer spanning geeft, maar af en toe een akkefietje en daarna klef is hier dus normaal. 11 september aangepast door bunnyempress Quote
Cheeta26 Geplaatst: 11 september Geplaatst: 11 september Toen ze hier een maand of twee samen waren gingen ze 's avonds ook ineens vlinderen en joeg Micha achter Kushi aan. Dat is nu bijna 3 jaar terug. Een maand terug toen Kushi de Draxxin kuur had ging ze Micha uitdagen, dat resulteerde in vlinderen en toen joeg Micha haar 3 rondjes door de ren heen en toen was het weer klaar Quote
Boris en Beer Geplaatst: 11 september Geplaatst: 11 september In iedere relatie is er wel eens wat irritatie, hihi. Hier hetzelfde met de buns - het zijn echt klefferds, maar heel soms kan één van de twee ineens zo enthousiast rondjes rennen, dat de ander verward raakt met vlinderen of dominantie zoeken en er wat spanning ontstaat. Duurt vaak maar heel kort, komt vast wel goed! Quote
Marcovka2 Geplaatst: 11 september Auteur Geplaatst: 11 september (aangepast) Gisteren leek het wel weer normaal, ze lijken wel iets minder klef, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn. Ik denk dat ze dit buiten ook regelmatig hadden, alleen zag ik dan altijd naderhand dat ze een onenigheidje hadden gehad. Ik heb het maar 1x echt gezien, maar dat leek wel erg fel. Valt me wel op dat ze wel vaker rondjes achter elkaar aan rennen, niet agressief, maar het lijkt een beetje op jagen (van Milky op Misha). 4 uren geleden, bunnyempress zei: Met jouw achtergrond kan ik me voorstellen dat hun spanning jou weer spanning geeft, maar af en toe een akkefietje en daarna klef is hier dus normaal. Ja, de angst blijft. Al 5x vechtende konijnen meegemaakt. Ik ben daar nu wel echt klaar mee. Ik heb de laatste 2 nachten op de bank naast de ren geslapen🫣 Zodat ik het gelijk zou horen als er onrust uitbreekt en ook gelijk kan ingrijpen als dat nodig is. Maar ze zijn heel stil 's nachts. Voordeel is dat ik ontdekt heb dat mijn bank best lekker slaapt, ik heb er heerlijk geslapen😁 Ga ik vaker doen, ik vind het wel gezellig met die 2 in dezelfde ruimte te slapen 😆 11 september aangepast door Marcovka2 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 12 september Geplaatst: 12 september 20 uren geleden, Marcovka2 zei: Gisteren leek het wel weer normaal, ze lijken wel iets minder klef, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn. Ik denk dat ze dit buiten ook regelmatig hadden, alleen zag ik dan altijd naderhand dat ze een onenigheidje hadden gehad. Ik heb het maar 1x echt gezien, maar dat leek wel erg fel. Wij hebben camera's. Alleen bij haren in de ren kijk ik dan na wie wat heeft gedaan. Vaak is het dus Lodewijk die begint en Scarlett die afstraft. Maar ik zie ze dus verder 95% van de tijd bij elkaar liggen en/of Lodewijk smachtend naar Scarletts kont kijken. Als ze hem zat is gaat ze onder de wilgenbrug liggen. Dan gaat hij er achter liggen en naar haar kijken. 20 uren geleden, Marcovka2 zei: Valt me wel op dat ze wel vaker rondjes achter elkaar aan rennen, niet agressief, maar het lijkt een beetje op jagen (van Milky op Misha). Dat doen ze dus hier heel vaak, maar je ziet dus dat Lodewijk niet echt met Scarlett bezig is. Zij rent wel een beetje alsof ze wordt opgejaagd en gaat dan ergens achter zitten / maakt een boog, maar hij blijft gewoon rondrennen. Of hij springt dan op de boomstronken om over haar heen te springen en verder te dollen. Ze rent ook weleens het hok in en dan gaat hij er dus niet achter na. 20 uren geleden, Marcovka2 zei: Ja, de angst blijft. Al 5x vechtende konijnen meegemaakt. Ik ben daar nu wel echt klaar mee. Ik heb de laatste 2 nachten op de bank naast de ren geslapen🫣 Zodat ik het gelijk zou horen als er onrust uitbreekt en ook gelijk kan ingrijpen als dat nodig is. Maar ze zijn heel stil 's nachts. Voordeel is dat ik ontdekt heb dat mijn bank best lekker slaapt, ik heb er heerlijk geslapen😁 Ga ik vaker doen, ik vind het wel gezellig met die 2 in dezelfde ruimte te slapen 😆 Arme jij. Maar fijn om weer zo'n knuffel foto te zien. Misschien dus gewoon weer wilde haar. 1 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 12 september Auteur Geplaatst: 12 september 12 uren geleden, bunnyempress zei: Wij hebben camera's. Alleen bij haren in de ren kijk ik dan na wie wat heeft gedaan. Vaak is het dus Lodewijk die begint en Scarlett die afstraft. Maar ik zie ze dus verder 95% van de tijd bij elkaar liggen en/of Lodewijk smachtend naar Scarletts kont kijken. Als ze hem zat is gaat ze onder de wilgenbrug liggen. Dan gaat hij er achter liggen en naar haar kijken. Ik heb van die huisdier camera's, maar daarmee kan ik niet continu opnemen. Ik kan ze wel in de gaten houden als ik niet thuis ben. Evt kan ik foto's maken of korte opnames. Over die haren buiten heb ik me nooit echt zorgen gemaakt. Dit was de eerste keer dat ik Misha zag rijden op Milky. Maar ze greep Milky echt goed vast en hij probeerde los te komen en begon zo naar achter te happen maar kon er net niet bij. Ik weet nog dat hij dat destijds bij de koppeling bij Mica zo deed en dat de koppelaarster toen ingreep omdat het tot vechten kon leiden. Dus stond ik gelijk op scherp. Gelukkig liet Milky het verder gaan. Misha is ook zo'n 25% groter en zwaarder dan Milky, en ze is vrij stevig gebouwd. Zo zie je maar dat het begrijpen van konijnengedrag echt vakwerk is😑 Quote
Lappie2 Geplaatst: 14 september Geplaatst: 14 september Kun je er geen sd kaart in doen? Dat is toch bij de meeste camera,s🤔 Die van ons kun je instellen voor continu opname of bij beweging. Zo kunnen we bijna alles terug kijken. Ik zeg bijna, want vaak reageert 1 van de camera,s als een hele slechte goal keeper en gaat precies de andere kant op dan waar zij net bezig zijn🤣🤣 konijnen rennen naar links en camera gaat naar rechts😅 Maar met sd kaart kan ik alles via de app terug kijken. Nu met 2 camera,s waar 1 de verkeerde kant op gaat, kijk ik het bij de ander weer terug. Super handige dingen 😁 Quote
Marcovka2 Geplaatst: 15 september Auteur Geplaatst: 15 september Er zit een SD kaartje in van 32 GB, daarop kun je volgens mij niet een hele dag opnemen. Als ik instel dat die bij beweging opneemt, zal die heel vaak opnemen😄 Ik kan het eens proberen, en zien wat ze de hele dag uitspoken. Als ik op mijn werk ben kijk ik een paar keer per dag. Ik heb vier van die camera's zodat ik ook rond mijn huis kan kijken (en luisteren.... niet overbodig in de plaats waar ik woon). Milky en Misha zijn weer helemaal dikke mik🥰 Zo zitten ze heel vaak: Misha is flink in de rui, ik weet niet of ze toch bezig is met wintervacht aanmaken... 2 Quote
Lappie2 Geplaatst: 15 september Geplaatst: 15 september Ik heb 64GB en draait daar een volle week op dag en nacht en gaat er dan gewoon weer overheen. Dus als ik wat leuks zie sla ik dat op de kaart van de telefoon. En de rest filmt hij gewoon overheen. Heel handig. Kun je in de app van de camera instellen ergens. Hier is de rui een never ending story maar een stuk minder gelukkig. Zo schattig saampjes🥰 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september Ik heb hier de camera alleen aan vanaf dat het donker wordt totdat ik ze ga voeren smorgens. Heb hem alleen 24 uur aanstaan als ik ze extra in de gaten wil houden. Mijn camera werkt op een accu en met die nachtelijke opnamen houdt de accu het dan 2 maanden vol Quote
Marcovka2 Geplaatst: 16 september Auteur Geplaatst: 16 september Ik zet de camera's alleen aan als ik een paar uur niet thuis ben (op mijn werk bijv). Voor de rest hoeft een eventuele hacker niet te zien wat ik doe thuis 🤭 Ik ben voor rest heel vaak thuis. Quote
Lappie2 Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Wij doen ze ook alleen aan overdag als we beiden niet thuis zijn. En zoals vorige week dag en nacht omdat dochter en ik in NL waren. Heb 1 keer mijn vriend laten schrikken toen hij de jongens eten kwam brengen ..boe👻 Maar was ook handig toen ik zag dat hij het hooi vergat. Kon ik het gelijk doorgeven aan hem om bij te vullen. Of zoals vorig jaar toen de buren voor ze zorgden. Was echt vreselijk heet in de kamer, maar kip wilde de kooi niet in. Heb toen continu gekeken en zodra hij erin zat de buren gebeld dat ze NU naar boven moesten om de kooi dicht te doen.💪🏻😁 Stond de buuf een heel vrolijk dansje te doen voor de cam🤣🤣 Met een "We did itttttt🥳🥳" Voor de rest staan ze gewoon uit hoor. Quote
Boris en Beer Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Op 12-9-2025 om 09:15, bunnyempress zei: Lodewijk smachtend naar Scarletts kont kijken Hihi, mannen...... 😁🤣 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 18 september Geplaatst: 18 september 21 uren geleden, Boris en Beer zei: Hihi, mannen...... 😁🤣 Ik heb echt zat bewijs foto's ervan 😛 Maar Lodewijk heeft altijd meer behoefte aan Scarlett dan Scarlett aan Lodewijk. Totdat ze hem niet ziet bij de dierenarts, dan vond ze het toch wat minder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.