Marjoleink Geplaatst: maandag om 21:42 Geplaatst: maandag om 21:42 Ik heb net voor een vermogen aan konijnenvoer weggegooid. In de bak waarin ik de twee soorten meng zaten kevertjes. Gelukkig was het niet zoveel meer, dus weggegooid en een nieuwe zak science selective opengemaakt. Zie ik daar vandaag ook kevertjes in zitten, getverdemme. Ik heb nog een zak Care+ staan, ik durf hem bijna niet open te maken. Als daar ook kevertjes inzitten krijgen ze morgenochtend wel een bakje kruiden, en dan ga ik in mijn lunchpauze wel nieuw kopen. Ik denk dat ik overga op 1 soort voer, zodat ik ook minder in huis heb, want hier word ik arm van. 2 Quote
Evee Geplaatst: dinsdag om 04:40 Geplaatst: dinsdag om 04:40 Oh dat is balen! Zijn het klanders? Of een ander soort kever? Mijn vader had die pas in duivenvoer zitten. Quote
Suus1978 Geplaatst: dinsdag om 05:47 Geplaatst: dinsdag om 05:47 Gatsie! Wat balen! Misschien alles in die grote plastic bakken van de Action bewaren? Daar kan dan niks bij. Ik koop ook alles groot in, want dat scheelt gewoon veel geld. Maar ja, niet als het in de kliko belandt natuurlijk 😔 Quote
Evee Geplaatst: dinsdag om 05:51 Geplaatst: dinsdag om 05:51 Ik denk dat het probleem soms niet is dat er niets bij kan, maar dat er al wat in zit. En dan helpt het in bakken bewaren niet om het er uit te krijgen. Wel balen inderdaad als je groot ingekocht hebt. En echt zonde. Quote
Suus1978 Geplaatst: dinsdag om 06:41 Geplaatst: dinsdag om 06:41 Dat is zeker waar. Heb ik ooit met een doosje lofty's gehad. Dat ontplofte werkelijk toen ik het openmaakte, echt overal piepkleine beestjes. Nog steeds maak ik doosjes en zakjes voorzichtig open 🫣 Quote
Marjoleink Geplaatst: dinsdag om 06:58 Auteur Geplaatst: dinsdag om 06:58 Klanders inderdaad. Ik bewaar het al in afgesloten bakken, maar dit was een nieuwe zak. Ik hen inderdaad te groot ingekocht, nog berekend op meer dan 2 konijnen. Ik heb gisteren alles afgewassen, bakjes, reismand,.... ik was helemaal kriebelig. Quote
Cheeta26 Geplaatst: dinsdag om 07:07 Geplaatst: dinsdag om 07:07 He balen zeg! Ik had ook ooit kevertjes in de ss loops zitten en de zonnebloempitten en johannesbrood. Alles weggedonderd. Nu heb ik wel weer SS loops want in de laatste 2 science selective zakken zat een gratis zakje loops Quote
Suus1978 Geplaatst: dinsdag om 07:10 Geplaatst: dinsdag om 07:10 Ik hoor ook wel eens dat het in de vriezer gaat, zodat alles dood gaat. Dan nog zou ik het niet aandurven. Het idee is ook gewoon vies. Quote
Evee Geplaatst: dinsdag om 07:29 Geplaatst: dinsdag om 07:29 Ik denk dat er toch altijd wel beestjes in konijnenvoer zitten, omdat dat gewoon van nature meekomt bij alle producten die geoogst worden. Dus ook in het product waar de konijnenbrokken van gemaakt zijn zit ongetwijfeld dierlijk eiwit van insecten of een muis of kikker of wat dan ook. Ik denk zelfs dat dat bij ons tussen de theeblaadjes zit 😛 Waarom? Omdat dat gewoon niet 100% te vermijden is. Alleen zien we het vaak niet meer in het eindproduct, omdat dat bewerkt is. Daar zijn we ons dus niet zo van bewust. En daarom is dat geen probleem. Van een keer een beestje opeten zal een konijn (of een mens) over het algemeen gelukkig niet direct ziek worden. Maar het heeft wel invloed op kwaliteit en voedingsstoffen. En kan invloed hebben op de spijsvertering. Als de beestjes nog leven, is het wel een ander verhaal. Maar ook dit is gewoon de natuur. Het kan overigens wel heel vervelend zijn en heel lastig om er weer vanaf te komen. Quote
Evee Geplaatst: dinsdag om 07:33 Geplaatst: dinsdag om 07:33 Ik heb het even een eigen topic gegeven, dit onderwerp Quote
Marjoleink Geplaatst: dinsdag om 08:23 Auteur Geplaatst: dinsdag om 08:23 Deze waren levend. En mogelijk zaten ze ook in het voer dat ik gisteren heb gegeven, maar nu ik het weet krijgen ze het uiteraard niet. Quote
Lappie2 Geplaatst: dinsdag om 08:37 Geplaatst: dinsdag om 08:37 Zonde van het voer en 🤑 Bleeeehhhh😣 Ik had jaaaren geleden een keer speciaal voer gekocht voor Lap. Moest ik zelf scheppen uit een hele grote papieren zak. Na een paar dagen irritant motje en daarna een heeeeleboel motjes😱 Alles van Lap onder de larfjes/wormpjes, keukenkastjes....echt alles wat eetbaar was weg moeten gooien. Ook dichte zakken rijst, meel etc. Zaten echt overal😩 Nooit meer naar die dieren winkel geweest. Kreeg wel mijn geld terug toen ik het ze vertelde. Denk dat die winkel ook alles moest weggooien. Jingles zou er blij mee zijn hihi. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: donderdag om 23:11 Geplaatst: donderdag om 23:11 Op 19-8-2025 om 07:51, Evee zei: Ik denk dat het probleem soms niet is dat er niets bij kan, maar dat er al wat in zit. Is mijn ervaring ook met bijv. pannenkoekmeel. Gekocht en in afsluitbare doos en toch kevertjes erin. Quote
Marjoleink Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Ik had een motje in een zakje losse thee. Uiteindelijk ook in de pannenkoekmix en de vlokken. Ik heb alles wat open was weggegooid en ik heb nu het meest georganiseerde keukenkastje ooit, met alles in transparante voorraadpotten. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 2 uren geleden, Marjoleink zei: transparante voorraadpotten. Haha heb je een soort aquaria en kun je ze niet zien zwemmen maar wel vliegen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.