Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In Beek-ubbergen (gelderland) komen er in september weer konijn inentingsdagen aan.. Dan betaal je 7,50 en word het voor de beide ziekte's ingeeint.

Ineenten is wel heel belangrijk, ik moet er niet aan denken dat Tijger een van die ziekte's krijgt !! We geven wel geld uit aan een goed hok, goede voeding en alle andere verzorging omdat dat belangrijk is, nou die inenting is net zo belangrijk als een goed hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik hier een algemeen inentingen-topic zie...

Afgelopen tijd is Liko een probleemkonijntje geweest. Is vaak naar de DA geweest, en onder narcose - daarnaast we weten niet hou oud Liko is (alleen dat 'ie nog jong is), maar willen 'm wel laten inenten. Kunnen we dit al doen of moeten we nog héél even wachten?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik hier een algemeen inentingen-topic zie...

Afgelopen tijd is Liko een probleemkonijntje geweest. Is vaak naar de DA geweest, en onder narcose - daarnaast we weten niet hou oud Liko is (alleen dat 'ie nog jong is), maar willen 'm wel laten inenten. Kunnen we dit al doen of moeten we nog héél even wachten?!

Ik denkd at je dierenarts degen is die het beste kan beoordelen of je konijntje nu in de juiste conditie is om ingeent te worden.

Het is belangrijk dat ze goed gezond zijn, goed eten, niet ziek zijn en goed op gewicht zijn.

bovendien kunnen konijnen pas ingeent worden vanaf de leeftijd van 12 weken.

Ik zelf ent voor myx 3 keer per jaar, om de vier maanden dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb een vraagje betreft intenten van mijn konijntjes.

Pas heb ik ze weer laten inenten (6 stukje). En ik betaalde 49 euries.

Ik wil ze toch graag ingeent hebben, en zal dit ook blijven doen. Maar ik vroeg me zomaar af of dit niet erg duur is? En is er niet iets waar het goedkoper kan? Ik vindhet toch wel erg duur.

Ik heb iets gehoord van konijnen verenigingen waar je lid van kan worden. Maar ik weet niet waar dit is. Ik woon in Oude-Tonge, ik weet niet of er iets hier in de buurt is.

Iemand wat informatie voor me?

Alvast erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z500, ik heb je topic even hierheen verplaatst.

49 euro voor 6 konijnen vind ik netjes hoor, is zeker niet té duur. Als je hoort wat sommige mensen voor de inentingen betalen, soms wel meer dan 20euro per konijn.

Worden jouw konijnen bij de inentingen ook helemaal gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn niet gecontroleerd. Wel zijn de nageltjes bij één konijntje ietsjes korter gemaakt.

Maar hoe gaat het in zijn werk als ze gecontroleerd worden? Waar kijkt de DA dan zoal naar? Want dan kan ik hier de volgende keer eens even naar vragen...

Bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na aanleiding van het verhaal van het nestje van 4 weken waar myxomatose heerst heb ik een vraag. Chip en Dale zijn in Mei geent maar de kleintjes zijn pas 12 dagen dus die kunnen nog geen enting krijgen. Nu las ik dat je hor of gaas moest aanbrengen voor je hok, ik heb nl best grote openingen. Een foto van het hok staat in mijn profiel ..is niet helemaal up 2 date want de onderkant is nu een stukje dichtgemaakt anders kunnen de kleintjes ontsnappen. de uitbraak is in waddinxveen (bij Gouda) en ik woon in rotterdam..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn niet gecontroleerd. Wel zijn de nageltjes bij één konijntje ietsjes korter gemaakt.

Maar hoe gaat het in zijn werk als ze gecontroleerd worden? Waar kijkt de DA dan zoal naar? Want dan kan ik hier de volgende keer eens even naar vragen...

Bedankt voor het antwoord.

Het is wel belangrijk dat ze gecontroleerd worden, bij mij wordt er geluisterd naar het hartje en de longen, de buik wordt gevoeld, de onderkant wordt uitvoerig bekeken, tandjes worden nagekeken, nageltjes worden geknipt en ze worden gewogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor volgende week even een afspraak gemaakt bij een nijnedeskundige :) ze wordt geënt voor beide ziektes en meteen gecontroleerd, dit in totaal voor 26,50... Voor mij een hoop geld, maar het is me het absoluut waard ;) zeker nu Pepper vaak buiten zit en dan met dit warme weer :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het slim om mn konijn nu alsnog in te laten enten? ook al is de zomer al volop bezig?

Het is altijd het beste om je nijntjes 2x per jaar te laten inenten.

Zelfs voor de winter, onze dierenarts zegt dat door de warme winters van de laatste jaren, je best de nijntjes het hele jaar door beschermd, dus het is belangrijk tijdens alle seizoenen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .